Spillredaksjonen Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Funcom seier opp tilsette etter rekordår Landets største utviklar må skalere ned staben sin. Les hele saken på Gamer.no»
ABNOR Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober At Funcom eies av Tencent er problematisk. I bunn og grunn bør man ikke støtte selskaper som har kinesisk eierskap. Det samme vil gjelde EA som blir eid av Saudi Arabia og MAGA. Litt av målet med å eie spillselskaper er å diktere kulturen som påvirker ungdom. 1
BakaBerg Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober ABNOR skrev (18 minutter siden): At Funcom eies av Tencent er problematisk. I bunn og grunn bør man ikke støtte selskaper som har kinesisk eierskap. Det samme vil gjelde EA som blir eid av Saudi Arabia og MAGA. Litt av målet med å eie spillselskaper er å diktere kulturen som påvirker ungdom. Ser egentlig den. Men ender opp med å kjøpe spill som ser gøy ut , uansett hvem som lager de altså. Kan daue i morra, bli påkjørt av buss. Da tenker jeg at jeg har god nok samvittighet til å la de som velger å bli utvikler være voksen nok til å da ikke jobbe i en bedrift som utnytter de. Litt hykleri siden jeg er sykepleier
Boing_80 Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober ABNOR skrev (35 minutter siden): At Funcom eies av Tencent er problematisk. I bunn og grunn bør man ikke støtte selskaper som har kinesisk eierskap. Det samme vil gjelde EA som blir eid av Saudi Arabia og MAGA. Litt av målet med å eie spillselskaper er å diktere kulturen som påvirker ungdom. Er litt hyklersk å si når vi vet om overvåkningen USA driver med.
Vikingfinger Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober (endret) Lurer på om vi noensinne får Dune : Awakening på PS5 😕 Endret 1. oktober av Vikingfinger
ABNOR Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Boing_80 skrev (På 1.10.2025 den 20.30): Er litt hyklersk å si når vi vet om overvåkningen USA driver med. Du leste setning nummer 1 om Kina og konkluderte med at det var "hyklersk" siden du ikke leste setning nummer 2?
Boing_80 Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober ABNOR skrev (6 minutter siden): Du leste setning nummer 1 om Kina og konkluderte med at det var "hyklersk" siden du ikke leste setning nummer 2? Jeg leste nok til å skjønne hykleriet. Ikke ukjent innenfor gamingverdenen der spillere hylgriner når det er snakk om kinesiske spillutviklere. Som for øvrig har utgitt en rekke flotte spill. Man klager på Tencent og deres "money grav" taktikk, men overser det faktum at Blizzard/EA m.fl gjøre mye av det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå