Gå til innhold

Bioware-ansatte frykter for fremtiden under nye eiere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Har Bioware noen fremtid da? Studioet har jo lenge virket dødt og det siste Dragon Age spillet var det ikke så mange som likte av ulike grunner. Hadde jeg jobbet der hadde jeg nok sett etter ny jobb for lenge siden.

• Liker 4
Skrevet
bubba477 skrev:

Tja. Har Bioware noen fremtid da? Studioet har jo lenge virket dødt og det siste Dragon Age spillet var det ikke så mange som likte av ulike grunner. Hadde jeg jobbet der hadde jeg nok sett etter ny jobb for lenge siden.

Veilguard var dritbra.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Litt ambivalent. Veldig gira på et nytt Mass Effect, men synes samtidig ikke Bioware har levert på et drøyt tiår og veldig usikker på om de klarer å levere en verdig oppfølger til den originale trilogien. 

Hvis neste Mass Effect blir enda et ‘hipsters in space’ kan de like gjerne finne på noe annet. 

• Liker 1
Skrevet
Simvik91 skrev (På 1.10.2025 den 19.46):
bubba477 skrev (På 1.10.2025 den 16.25):

Veilguard var dritbra.

Både anmeldelser og salgstall har vært veldig lunkne. At enkeltpersoner digger det, helt klart, men det er en gigantisk flopp. Mange som fikk fyken. Anthem var en flopp også. Mass effect andromeda var heller ingen suksess. 

Jeg hadde også vært redd for jobben om jeg var en they/them som sist leverte noe bra for 15 år siden og Saudi kjøpte opp arbeidsgiver.  

herzeleid skrev (5 timer siden):

Litt ambivalent. Veldig gira på et nytt Mass Effect, men synes samtidig ikke Bioware har levert på et drøyt tiår og veldig usikker på om de klarer å levere en verdig oppfølger til den originale trilogien. 

Hvis neste Mass Effect blir enda et ‘hipsters in space’ kan de like gjerne finne på noe annet. 

De får bare en sjanse til. Mange fikk sparken etter Veilguard, de gjorde rent bord blant forfattere. De skjønner nok alvoret selv. 

Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Både anmeldelser og salgstall har vært veldig lunkne. At enkeltpersoner digger det, helt klart, men det er en gigantisk flopp. Mange som fikk fyken. Anthem var en flopp også. Mass effect andromeda var heller ingen suksess. 

Jeg hadde også vært redd for jobben om jeg var en they/them som sist leverte noe bra for 15 år siden og Saudi kjøpte opp arbeidsgiver.  

De får bare en sjanse til. Mange fikk sparken etter Veilguard, de gjorde rent bord blant forfattere. De skjønner nok alvoret selv. 

Biowares store "fall from grace" startet og sluttet med EAs grådighet og Anthem. EA bestemte seg for at de ville ha en del av lootershooter kaken som spill som Destiny startet og satt et studio eksklusivt kjent for sine historiedrevne RPGer (bioware) til å lage et live service looter shooter spill som ikke hadde noen av kvalitetene bioware var kjent for. Samtidig satt de ett understudio av bioware uten noe erfaring bortsett fra noen mobilspill og noen mass effect DLCer til å produsere det neste fullstendige Mass Effect spillet. Under denne perioden så blødde selskapet noe enormt med talent, og som alle forventet ble resultatet dårlig, da forutsetningene for at det skulle bli bra ikke var til stede. Så har det jo heller ikke hjulpet mye på at EA har siden Dragon Age Inquisition tvunget studioet til å bruke FrostBite en grafikkmotor som aldri var utviklet for å brukes i store åpne verden RPG spill. 

Om man tror at dette profittjaget som har skadeskutt bioware blir noe bedre under statlig Saudi Arabisk eierskap er man etter min mening ganske naiv

Endret av Evil-Duck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...