agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Ja, samtidig så forteller uføre at de velges bort. Så da er det tydeligvis viktigere enn hva du innbiller deg. Ja. Men så er det de som er på jakt etter noen de kan dele hobbyer sammen med. De aller fleste vil jeg si. Tja, at noen velges bort sier jo fint lite, det er alltid noen som velges bort, ingenting kan endre på det.
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, agvg said: Tja, at noen velges bort sier jo fint lite, det er alltid noen som velges bort, ingenting kan endre på det. Samtidig så mener du at det å ikke ønske en partner som er ufør, er å ha skyhøye krav. En veldig merkelig form for logikk du følger.
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (2 minutter siden): Samtidig så mener du at det å ikke ønske en partner som er ufør, er å ha skyhøye krav. En veldig merkelig form for logikk du følger. Har jeg sagt det? 2
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Just now, agvg said: Har jeg sagt det? Det var slik jeg tolket det når du skrev om skyhøye krav. Da tok jeg tydeligvis feil.
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Det var slik jeg tolket det når du skrev om skyhøye krav. Da tok jeg tydeligvis feil. Tja, at noen ikke kan tenkes og forholde seg til helseutfordringer hos en partner er jo greit nok, noen kan ikke tenke seg en partner som tjener lite, for mange betyr slike ting lite. For noen er det mer en nok og ha ett menneske i livet sitt, med både feil og mangler som vi alle har. Hvis en partner skal oppfylle alle krav og det ikke kan inngås noen kompromisser så vil man forbli ensom, da vil jeg hevde man har plassert seg selv i den situasjonen. 1
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, agvg said: Tja, at noen ikke kan tenkes og forholde seg til helseutfordringer hos en partner er jo greit nok, noen kan ikke tenke seg en partner som tjener lite, for mange betyr slike ting lite. For noen er det mer en nok og ha ett menneske i livet sitt, med både feil og mangler som vi alle har. Hvis en partner skal oppfylle alle krav og det ikke kan inngås noen kompromisser så vil man forbli ensom, da vil jeg hevde man har plassert seg selv i den situasjonen. Jeg vil si at det er en forskjell på å ha en partner som blir ufør, og det å date en som allerede er ufør. De fleste med normal dose empati og sympati vil bli værende hos partneren hvis hen blir ufør. Men, en person som allerede er ufør vil by på et stort hinder for de fleste. Første inntrykk og standarder er allerede vanskelig nok som det er, uten status som ufør.
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (Akkurat nå): Jeg vil si at det er en forskjell på å ha en partner som blir ufør, og det å date en som allerede er ufør. De fleste med normal dose empati og sympati vil bli værende hos partneren hvis hen blir ufør. Men, en person som allerede er ufør vil by på et stort hinder for de fleste. Første inntrykk og standarder er allerede vanskelig nok som det er, uten status som ufør. Tja, er det ett stort hinder at man er ufør? For kvinner tror jeg det ikke er så ødeleggende, kommer jo selvsagt an på hva man plages med, har man store psykiske problemer så forstår jeg at mange ikke vil ha dette hos en partner. Har man mer lett plager så kan det fungere, men hvis det er Tinder og lignende arenaen så kan jeg forstå at det er vanskelig. Møtes de på årsmøte i den lokale velforeningen så kan helt andre ting være mye viktigere enn økonomisk status. 2
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Krig og fred said: Du klager over at du ikke har råd til pålegg fordi du er trygda. Fortell meg hvordan du kan dele reising som en hobby med en partner. Eller vent, du forventer tydeligvis at en partner skal legge til side alle hobbyer av hensyn til deg i dating fasen. Hvem snakker om reising her? Kan man ikke ha interesser og hobbyer utenom dette? Hva er problemet ditt? 2
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 20 minutes ago, Krig og fred said: Men, en person som allerede er ufør vil by på et stort hinder for de fleste. For noe piss. Det er ikke alltid sannheten. Men fortsett å simp for dem. Endret 2 timer siden av Colin. 2
Drunkenvalley Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ufør er eit enormt spektrum. Det er også ganske kvalmende generelt kva folk finn på å sei om uføre her ass. 6
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Colin. said: For noe piss. Det er ikke alltid sannheten. Men fortsett å simp for dem. Hæ, simpe for hvem? 1 hour ago, Colin. said: Hvem snakker om reising her? Kan man ikke ha interesser og hobbyer utenom dette? Hva er problemet ditt? Jeg snakker om reising. Jeg har argumentert for at uføre vil være et hinder for folk med interesser som koster penger. Du svarer med: Quote uføretrygdede ikke kan ha verken interesser eller hobbyer, og derfor er ok å overse, er bare et tafattig simpete forsvar av de med makten til å velge Quote Hva er problemet ditt? Jeg har ikke et problem med noen. Jeg har aldri sagt at uføre ikke har interesser eller hobbyer. Det er en stråmann du har konstruert. 57 minutes ago, Drunkenvalley said: Ufør er eit enormt spektrum. Det er også ganske kvalmende generelt kva folk finn på å sei om uføre her ass. Hva er det folk har sagt om uføre som er kvalmende?
Griever Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden Krig og fred skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri sagt at uføre ikke har interesser eller hobbyer. Okay. Da har du i det minste insinuert ganske kraftig at det for en frisk person ikke er mye interesser og hobbyer å dele med uføre. Det viser til fordommene mange sitter på når det gjelder uføre. 3
Drunkenvalley Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden 7 minutes ago, Krig og fred said: Hva er det folk har sagt om uføre som er kvalmende? Anbefal å lese det igjen. Eg reagerer på kva folk skriv om uføre, og syns det dei skriv om uføre er stygt og ufint. Kvalmende, til og med. 1
Griever Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Krig og fred skrev (1 time siden): Men, en person som allerede er ufør vil by på et stort hinder for de fleste. Første inntrykk og standarder er allerede vanskelig nok som det er, uten status som ufør. Joda, når det kommer til folk med fordommer mot uføre, og som ikke kan nedverdige seg til å bli kjent med noen på ordentlig vis, så er det jo vanskelig. Heldigvis er det veldig mange som ikke passer i den kategorien.
Krig og fred Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden 3 minutes ago, Drunkenvalley said: Anbefal å lese det igjen. Eg reagerer på kva folk skriv om uføre, og syns det dei skriv om uføre er stygt og ufint. Kvalmende, til og med. Jeg har ikke sett at noen har skrevet noen nedsettende karakteristikker om uføre. Det er du som kommer med påstanden, og bevisbyrden ligger på deg. 3 minutes ago, Griever said: Okay. Da har du i det minste insinuert ganske kraftig at det for en frisk person ikke er mye interesser og hobbyer å dele med uføre. Det viser til fordommene mange sitter på når det gjelder uføre. Det jeg skrev var problemer relatert til livsstil og hobbyer. Og det meste koster penger. Kino er dyrt, restaurant besøk kan være dyrt, reising er dyrt. Dette er helt vanlige interesser de fleste har. Det er ikke kontroversielt eller slemt sagt mot uføre å si at folk som er for syke til å jobbe, og som har redusert inntekt, vil få utfordringer. Og det vil gjøre at de fleste grovsorterer bort de uføre. Dessverre.
Colin. Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden 14 minutes ago, Krig og fred said: Hæ, simpe for hvem? Jeg snakker om reising. Jeg har argumentert for at uføre vil være et hinder for folk med interesser som koster penger. Du svarer med: Jeg har ikke et problem med noen. Jeg har aldri sagt at uføre ikke har interesser eller hobbyer. Det er en stråmann du har konstruert. Hva er det folk har sagt om uføre som er kvalmende? Simpe for de som overser uføretrygde fordi de er trygda. Så mao argumenterer du for at det er ok å overse uføretrygdede pga en fordom om manglende penger! Altså status! Du understreker poenget mitt, så hvorfor quoter du meg i det hele tatt? Virker som du har et problem når du fortsetter å quote meg hele tiden. 1
Krig og fred Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Just now, Colin. said: Simpe for de som overser uføretrygde fordi de er trygda. Vel, da bør du slå opp ordet, for du bruker det feil. Quote Så mao argumenterer du for at det er ok å overse uføretrygdede pga en fordom om manglende penger! Altså status! Men kjære deg, jeg har ikke sagt at noe er "ok", jeg snakker om preferanser. Quote Du understreker poenget mitt, så hvorfor quoter du meg i det hele tatt? Virker som du har et problem når du fortsetter å quote meg hele tiden. Du kom med en rekke påstander. Du kjemper mot vindmøller.
Colin. Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden 1 minute ago, Krig og fred said: Jeg har ikke sett at noen har skrevet noen nedsettende karakteristikker om uføre. Det er du som kommer med påstanden, og bevisbyrden ligger på deg. Det jeg skrev var problemer relatert til livsstil og hobbyer. Og det meste koster penger. Kino er dyrt, restaurant besøk kan være dyrt, reising er dyrt. Dette er helt vanlige interesser de fleste har. Det er ikke kontroversielt eller slemt sagt mot uføre å si at folk som er for syke til å jobbe, og som har redusert inntekt, vil få utfordringer. Og det vil gjøre at de fleste grovsorterer bort de uføre. Dessverre. Ro ro ro. Så hvorfor kritiserer du uføre som finner partner i utlandet da? Da nevner du pga penger, men her på berget er det visstnok ikke et problem at man velges utifra pengebingen. Dobbeltmoral ifra deg, som forventet! 1
Drunkenvalley Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden 3 minutes ago, Krig og fred said: Jeg har ikke sett at noen har skrevet noen nedsettende karakteristikker om uføre. Det er du som kommer med påstanden, og bevisbyrden ligger på deg. Kva i alle dager er det du røyke no egentlig? Altså: 19 hours ago, Krig og fred said: De fleste som er voksne ser etter en partner de kan gjøre ting med. Er man ufør er man ufør av en grunn, og det legger både fysiske og økonomiske begrensninger. Så da gjenstår bare det seksuelle. 18 hours ago, Krig og fred said: Selvfølgelig mener jeg det. Du og AB beviser bare poenget mitt da dere baserer argumentet deres på et bilde. 18 hours ago, Krig og fred said: Argumentet mitt er: fysisk attraksjon er ikke nok. Man må også kunne dele interesser og hobbyer. Berre tragikomisk om du ikkje ser kor stygg holdninga di er her om uføre. Du er forøvrig ikkje aleine: 18 hours ago, Simen1 said: Jeg synes det blir veldig hypotetisk. Urealistisk. Uførhet og vakkerhet overlapper sjeldent. Altså eg trur dykk to berre ikkje heilt kjenner nok uføre i livet til å sei slike ting ass. 2
Colin. Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden 1 minute ago, Krig og fred said: Men kjære deg, jeg har ikke sagt at noe er "ok", jeg snakker om preferanser. Høhø ok mister. Hva med preferansen om at et voksent individ er fruktbart, er denme preferansen innenfor? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå