frohmage Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden MrL skrev (3 minutter siden): Det var relatert til at man kaller de droner men ikke har klart å identifisere hva det er. Derfor skulle jeg gjerne sett de publisere en liste med modell og type drone, siden man sier det er det. De gjetter på at det er droner. De greier vel kanskje å se at det er ubemannede fartøy. Da heter det droner, selv om man ikke har et modellnavn. Hvem som helst kan snekre sammen en drone nå uten at den har et navn. 1
Neptun1 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Trulss skrev (25 minutter siden): Uten å ha lest hele tråden eller fulgt med på nyhetene, har man funnet ut hvem som står bak disse dronekjøringene rundt flyplassene? Vi trenger da ikke lure på det, det er russiske og kinesiske spioner som flyr droner i nærheten av norske flyplasser, kraftverk, oljerigger og annen kritisk infrastruktur. Uten at det får konsekvenser for fienden selvsagt, vi snakker om Norge! Ellers er det synd at også denne tråden iherdig forsøkes avsporet og sabotert med vissvass om UFO'er og droner i andre land enn det tråden handler om. Man kan undres over hvorfor. 1
Trulss Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Neptun1 skrev (1 minutt siden): Vi trenger da ikke lure på det, det er russiske og kinesiske spioner som flyr droner i nærheten av norske flyplasser, kraftverk, oljerigger og annen kritisk infrastruktur. Uten at det får konsekvenser for fienden selvsagt, vi snakker om Norge! Ellers er det synd at også denne tråden iherdig forsøkes avsporet og sabotert med vissvass om UFO'er og droner i andre land enn det tråden handler om. Man kan undres over hvorfor. Jeg regner med de er kartlagt ferdig for flere år siden, så det er sikkert noen bare noen "guttunger" med nytt leketøy.
MrL Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) frohmage skrev (11 minutter siden): De greier vel kanskje å se at det er ubemannede fartøy. Da heter det droner, selv om man ikke har et modellnavn. Hvem som helst kan snekre sammen en drone nå uten at den har et navn. Min teori er at de ikke har peiling på hvordan disse flyvende objektene ser ut i det hele tatt, bortsett fra at det har lys og flyr - og noe data på hvor de flyr. Endret 8 timer siden av MrL
Kahuna Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden MrL skrev (28 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor noen av dere tror dere kan diktere hvilke koblinger og land som vi skal diskutere. Hendelsene har skjedd i Europa, trådens start innlegg handler om motiv, eierskap og om utlandske aktører kan stå står bak - den diskusjonen er ikke limitert til Europa eller hva som skjer her. Det finnes masse usikkerhet om hva som egentlig har skjedd her. Dessverre tar noen det som en oppfordring til å dra frem de villeste spekulasjoner. At russerne kan være involvert, er ikke vilt. At dette er aliens er vilt, og helt unødvendig. Jeg legger merke til at 'spekulantene' ikke poster bevis. Vær så snill, kom med noe håndfast... Det holder faktisk med to videosnutter tatt fra forskjellig posisjon for å snevre inn mulighetene. Fra seriøse media gjerne.
frohmage Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden MrL skrev (57 minutter siden): Min teori er at de ikke har peiling på hvordan disse flyvende objektene ser ut i det hele tatt, bortsett fra at det har lys og flyr - og noe data på hvor de flyr. Innebærer teorien din at forsvaret vurderer hvorvidt aliens står bak?
MrL Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden frohmage skrev (43 minutter siden): Innebærer teorien din at forsvaret vurderer hvorvidt aliens står bak? Jeg tror nok de fleste vurderer det som profesjonelle aktører
frohmage Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden MrL skrev (31 minutter siden): Jeg tror nok de fleste vurderer det som profesjonelle aktører Jepp. Også vurderer de om det har vært innbilning eller stjerneskudd.
Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Neptun1 skrev (5 timer siden): Vi trenger da ikke lure på det, det er russiske og kinesiske spioner som flyr droner i nærheten av norske flyplasser, kraftverk, oljerigger og annen kritisk infrastruktur. Uten at det får konsekvenser for fienden selvsagt, vi snakker om Norge! Ellers er det synd at også denne tråden iherdig forsøkes avsporet og sabotert med vissvass om UFO'er og droner i andre land enn det tråden handler om. Man kan undres over hvorfor. Vi snakker om Norge ja.. Godt eksempel på hvor "dum" denne debatten blir hvis man diskuterer hendelsene i Norge i vakuum. Da kan man late som at dette er enkle droner som alle andre land ville skutt ned, men som vi snille, naive og våpenløse nordmenn ikke får skutt ned. Dessverre er ikke virkeligheten så enkel. Disse "dronene" har ikke unngått NATOs mest avanserte våpensystemer. De oppsøker de og står med blinkende lys over våre mest avanserte militærbaser for å være sikker på at de skal få mulighet til å prøve seg. I forhold til ditt siste avsnitt om avsporing og "undres om hvorfor". Jeg undres ikke over Russland-avsporingene. Jeg unders heller ikke overfor hvorfor. Det er opplagt. La meg gjette: Du var en av de som umiddelbart visste at russerne stod bak Nord Stream? Og du reagerte med sinne mot "pro-russere" som påpekte at vi egentlig ikke vet det?
Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kahuna skrev (5 timer siden): Jeg legger merke til at 'spekulantene' ikke poster bevis. Vær så snill, kom med noe håndfast... Enig. Vis meg et bilde av rotorene til disse "dronene". Det bør være veldig enkelt mht størrelsen til disse "dronene". Vi snakker i praksis om verdens største helikopter. Forklar meg også hvordan verdens største helikopter kan forsvinne sporløst fra NATO igjen og igjen. Hvorfor klarer det å fly fra våre helikoptre og når mistet vi evnen til å følge slike objekter på radar? Objekter med rotorer er ikke "stealth". De skal synes godt på radar og kunne følges lett fra A til B. Dernest vil jeg ha håndfaste bevis på at dette helikopteret er russisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå