Gå til innhold

Droneangrep på flyplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orake1et skrev (16 minutter siden):

Man kan diskutere om "aliens" virkelig er den villeste teorien som sirkulerer. Jeg syns disse alternative teoriene er mye villere.

Du mener 'Aliens' er mer sannsynlig enn at menn som jobber i hemmelige tjenester ikke forteller alle hva de holder på med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutes ago, Orake1et said:

Husker du Independence day og helikopteret som først oppsøkte romskipet? Det brukte lys-signaler til å kommunisere. Omtrent alle filmer om kontakt har brukt lys til å kommunisere så det er i alle fall ikke en ukjent tanke at det kan være en kommunikasjonsform.

Det var en science fiction film. Ikke en dokumetar.

Men folk har i alle forsøkt å forklare ting de ikke forstår eller ikke vet hva er med slikt. Tidligere var det tusser og troll, spøkelser og demoner. I dag er det mer guder og aliens.

Religion og overtro kunne vært en egen tråd. Ikke noe poeng å blande slikt inn i en veldig alvorlig verdenssituasjon som vi er i nå.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Skrevet
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Du mener 'Aliens' er mer sannsynlig enn at menn som jobber i hemmelige tjenester ikke forteller alle hva de holder på med?

Vel, de siste årene har faktisk menn som jobber i hemmelige tjenester fortalt hva de holder på med. Den ene høytstående "whistleblower" etter den andre har forklart at "aliens" finnes, kontakt har skjedd og at det også finnes programmer hvor mennesker utvikler "alien-teknologi".

Du har kanskje hørt om "Roswell" og eksprimentering med utenomjordisk teknologi på Area51. Du har trolig også hørt at kun gale folk tror på det, men det er i rask endring. I USA er det i ferd med å bli "mainstream". Jeg registrerer at vi ikke har kommet like langt i Europa (trolig fordi media kun forholder seg til "droner"), men det fremstår som kun et tidsspørsmål før det kommer hit også.

"Reverse enginereed" romskip med ny energi- og fremdrifts-system kan være en forklaring på dette. Da kan det være mennesker bak, men hva er formålet med å oppsøke premsumptivt allierte militærbaser og skape uro? Teknologien har vært skjult i tiår og folk har blitt drept for å komme for nær, men plutselig skal den vises frem for alle med blinkende lys osv? Jeg skjønner ikke rasjonalet.

Skrevet

At det skjedde mye rart i et område langt uti ingenmannsland under den kalde krigen skjønner jo de aller fleste. Og å stemple de som fikk nyss om dette som gale var jo genialt i seg selv siden ingen ville tro på det de fortalte. Dete var topp hemmelige greier som under ingen omstendigheter måtte bli kjent for noen. Spesielt ikke russerne.

Et eksempel på denne "utenomjordiske" teknologien var Prosjekt Pluto. Andre saker har blitt debunket om og om igjen.

Men siden det er som en religion så vil folk tro uansett. Må være sterk i troen vettu!

Skrevet
Orake1et skrev (3 minutter siden):

Vel, de siste årene har faktisk menn som jobber i hemmelige tjenester fortalt hva de holder på med.

Problemet er at de som jobber i det ene prosjektet *ikke* forteller de som jobber i det andre prosjektet hva de holder på med. 'Aliens' er unødvendig.

Orake1et skrev (5 minutter siden):

kun gale folk tror på det

Jeg vil heller si at enkelte(ganske mange) heller dikter opp ting de kan tro på enn å slå seg til ro med at det er ting vi ikke vet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
sedsberg skrev (8 minutter siden):

At det skjedde mye rart i et område langt uti ingenmannsland under den kalde krigen skjønner jo de aller fleste. Og å stemple de som fikk nyss om dette som gale var jo genialt i seg selv siden ingen ville tro på det de fortalte. Dete var topp hemmelige greier som under ingen omstendigheter måtte bli kjent for noen. Spesielt ikke russerne.

Et eksempel på denne "utenomjordiske" teknologien var Prosjekt Pluto. Andre saker har blitt debunket om og om igjen.

Men siden det er som en religion så vil folk tro uansett. Må være sterk i troen vettu!

Det spiller ingen rolle hva man tror.

Jeg tror alle har godt av å sette seg inn i hva som skjer om dagen uavhengig, det er ikke lenger snakk om observasjoner fra en en tilfeldig fyr i ørkenen - det begynner å bli seriøst:

Endret av MrL
  • Liker 1
Skrevet
sedsberg skrev (3 minutter siden):

Og å stemple de som fikk nyss om dette som gale var jo genialt i seg selv siden ingen ville tro på det de fortalte.

Ja, men i dagens situasjon er det problematisk fordi jeg, og andre som har sett det samme som meg, kan ikke ha en ærlig diskusjon om hva vi har sett.

Hvis noen kan forklare meg hvordan Russland har fått en teknologi som langt overgår alt annet vi har sett, så for all del, men frem til det skjer mener jeg "drone" er fordummende. Dette er ikke et enormt helikopter. Det er noe helt annet og noe vi verken klarer å skyte ned eller følge. Det er alene grunn nok til en seriøs og åpen diskusjon.

Skrevet
Kahuna skrev (1 time siden):

Her bommer du. Kreml har en klar interesse i at genuine observasjoner 'multipliseres' takket være panikk. Det gir større effekt uten at de trenger øke innsatsen.

Men ved den latterliggjøringen og diskrediteringen du bedriver nå, svekkes også tilliten til myndigheter og forsvar.
En velkjent strategi for et angrepsvillig diktatur som Russland.

Nå bør vi ta ned noen droner og avsløre noen operatører/plattformer som kan henges massivt ut i verdenspressen. 
Tekniske bevis og troverdig informasjon er det beste midlet mot desinformasjon og rykter.

Skrevet

Jeg vil oppfordre alle til å bruke 43 sekunder på teaseren til "Age of disclosure" ovenfor.

Jeg hadde ikke sett den før, men men jeg ser at den kjapt og effektivt er inne på enkelte av punktene jeg har vært innom. Det finnes mye mer for de som vil grave dypere, men disse 43 sekundene gir en veldig kjapp teaser ift hvorfor vi ikke kan fokusere ensidig på "russiske droner".

• Liker 1
Skrevet

Hvis man vil holde noe mest mulig hemmelig så er det en god strategi å skylde på "aliens". Så blir i det minste de overtroiske distrahert.

Det er nok støy med russiske troll om vi ikke skal "diskutere" overnaturlige ting også.

Skrevet
Orake1et skrev (3 minutter siden):

Jeg vil oppfordre alle til å bruke 43 sekunder på teaseren til "Age of disclosure" ovenfor.

Jeg hadde ikke sett den før, men men jeg ser at den kjapt og effektivt er inne på enkelte av punktene jeg har vært innom. Det finnes mye mer for de som vil grave dypere, men disse 43 sekundene gir en veldig kjapp teaser ift hvorfor vi ikke kan fokusere ensidig på "russiske droner".

Det er også noe som heter sannsynlighetsberegning.
Har du noen andre og mer realistiske/sannsynlige aktører enn Rassland ?
Et land som er på god vei til å gjenta sovjets kollaps og som fortjener det…..

Gjentar gjerne at man nå må ta ned noen droner og henge ut bevisene i verdenspressen.
Da er det ikke usannsynlig at trollet sprekker…..

• Liker 1
Skrevet

Og så lenge vi ikke gjør noenting så har de heller ingen grunn til å stoppe. Snarere tvert imot. Et par droner til... noen titusen? Kanskje hundretusen? Og så påføre nasjoner tap i million-klassen, om ikke mer. Vinn-vinn for russland.

Skrevet
Vokteren skrev (7 minutter siden):

Det er også noe som heter sannsynlighetsberegning.
Har du noen andre og mer realistiske/sannsynlige aktører enn Rassland ?
Et land som er på god vei til å gjenta sovjets kollaps og som fortjener det…..

Gjentar gjerne at man nå må ta ned noen droner og henge ut bevisene i verdenspressen.
Da er det ikke usannsynlig at trollet sprekker…..

Jeg mener Russland kan utelukkes. De har ikke teknologien og hvis diskusjonen får lov til å bevege seg inn på "dronenes" tekniske egenskaper vil det raskt bli klart.

Det har også en sammenheng med din anmodning om å skyte de ned. Vi har prøvd, mange ganger. Problemet er at vi klarer ikke og det er et annet bevis på teknologi som langt overstiger russernes.

For å snu på det: Hvis dette var russiske droner er jeg overbevist om at vi hadde skutt ned mange allerede. Jeg ser i Belgiske medier at spesialiserte anti-drone styrker har flydd inn fra hele verden. Vi sparer ikke på "kruttet", men likevel klarer vi ikke å få en ned. Det er megetsigende. 

Skrevet (endret)

Samme logikken som før. "Egypterne hadde ikke teknologi til å blankpolere stein! Derfor Aliens!"

Edit: russland har forøvrig tilgang på så godt som alt som finnes av teknologi fra bl.a. Kina. Samt vestlig teknologi via transittland. Tipper mye går gjennom land som Tyrkia og Ungarn.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Skrevet

Så var tråden avsporet til å handle om aliens. Trump er jo definitivt ikke fra denne planeten. Ikke Elon Musk heller..sistnevnte samler penger for en rakett hjem.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (40 minutter siden):

Men ved den latterliggjøringen og diskrediteringen du bedriver nå, svekkes også tilliten til myndigheter og forsvar.

Den må du forklare nærmere. Jeg påpeker at det sannsynligvis er mange feilaktige observasjoner. Det peker jo i motsatt retning, altså at antall droner 'forsvaret ikke klarer å skyte ned' er mye lavere enn støyen i media skulle tilsi.

• Liker 1
Skrevet
Orake1et skrev (16 minutter siden):

Jeg mener Russland kan utelukkes. De har ikke teknologien og hvis diskusjonen får lov til å bevege seg inn på "dronenes" tekniske egenskaper vil det raskt bli klart.

Har du noe faktisk konkret å komme med her? Noe som ikke er postet uten kilder i konspironoia-forum?

• Liker 1
Skrevet
sedsberg skrev (8 minutter siden):

Samme logikken som før. "Egypterne hadde ikke teknologi til å blankpolere stein! Derfor Aliens!"

Edit: russland har forøvrig tilgang på så godt som alt som finnes av teknologi fra bl.a. Kina. Samt vestlig teknologi via transittland. Tipper mye går gjennom land som Tyrkia og Ungarn.

Det er helt riktig at egypterne ikke hadde teknologi til å bygge pyramidene. Det er også helt åpenbart når man setter seg dypere ned i det og særlig når man vekter inn at umulige steinkonstruksjoner finnes ikke bare i Egypt. De finnes i hele verden.

Egypternes egen forklaring er at guder fra verdensrommet (Anunnaki) bygde pyramidene. De har til og med hugget bilder av disse i sten så det ettertiden ikke skal misforstå...

Er du en av de som tror så mye på vitenskapen at du også tror på vitenskapelig umulige ting?

Jeg er der at hvis vår teknologi ikke kan begrunne noe, er jeg åpen for alternativer og jeg lytter det til egypterne selv sier, eller det folkene som jobber i øverst i USAs organer for "aliens" sier. Jeg syns det virker uklokt å kategorisk avvise alt som ikke stod i lærebokene når jeg gikk på skolen. Tvert imot blir det stadig klarere for meg at vi har blitt utsatt for veldig mye vranglære og at vi kan være tjent med å gå nye runder på hva egypterne sa, hva bibelen sa (book of enoch) og hva som skjer på himmelen nå. Det er forbausende mange paralleler.

Skrevet
Orake1et skrev (8 minutter siden):

Det er helt riktig at egypterne ikke hadde teknologi til å bygge pyramidene. Det er også helt åpenbart når man setter seg dypere ned i det og særlig når man vekter inn at umulige steinkonstruksjoner finnes ikke bare i Egypt. De finnes i hele verden.

Egypternes egen forklaring er at guder fra verdensrommet (Anunnaki) bygde pyramidene. De har til og med hugget bilder av disse i sten så det ettertiden ikke skal misforstå...

Er du en av de som tror så mye på vitenskapen at du også tror på vitenskapelig umulige ting?

Jeg er der at hvis vår teknologi ikke kan begrunne noe, er jeg åpen for alternativer og jeg lytter det til egypterne selv sier, eller det folkene som jobber i øverst i USAs organer for "aliens" sier. Jeg syns det virker uklokt å kategorisk avvise alt som ikke stod i lærebokene når jeg gikk på skolen. Tvert imot blir det stadig klarere for meg at vi har blitt utsatt for veldig mye vranglære og at vi kan være tjent med å gå nye runder på hva egypterne sa, hva bibelen sa (book of enoch) og hva som skjer på himmelen nå. Det er forbausende mange paralleler.

Så du mener pyramidene ikke ble bygd av mennesker?

Jaja..når kommer Jesus tilbake da?

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, Orake1et said:

At flere folk flere steder i verden klarte å finne ut den beste måten å stable stein på er alt annet enn fantastisk. Og hadde de ikke hatt teknologien hadde ikke pyramidene eksistert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...