minim Skrevet onsdag kl 22:34 Skrevet onsdag kl 22:34 Jeg har i dag bare et vanlig visa kreditt kort i min bank uten noen fordels program eller form for bonus sparing. Har generelt ikke brydd meg noe særlig med slikt, men har registrert Eurobonus innimellom ved hotell overnattinger/flyvinger. Er det noen kort eller fordelsprogrammer som anbefales og som er verdt å se litt nærmere på? Har sett litt på Bank norwegian og Eurobonus samt googlet litt rundt det, men det var en jungel å navigere i. Kan gjerne ha kredittkort fra en annen bank eller tilbyder om det er noe å hente der, men apple pay/google pay må støttes. Rente på kredittkort har ingen betydning siden jeg aldri benytter den.
Milhouse85 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Kjører du mye bil? Reiser du mye? Er du fleksibel? Kjøper du mye merkeklær? Hva slags forbruk har du? Er du mye i utlandet? Hvor ofte flyr du? Hvor stor familie har du? Hvor mye tid har du lyst å legge i dette? Hva slags inntekt har du? Poenget mitt er.... Det er ganske vanskelig å si "dette er best, gjør det" . Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn, og som du sier. Det er en jungel av muligheter der ute. Men felles for de fleste, er at mange av de som gir best fordeler - også krever en del egeninnsats. Dvs, timer du bruker på "jobben". For mange, vil dette ta av verdifull fritid. Spesielt om du har en anstendig jobb med grei inntekt. Da vil ofte ikke "vinninga" gå opp i "jobbinga" - så i slike tilfeller; kan helt enkle kredittkort som gir cashback være en god løsning. Men vil man legge en skikkelig innsats i det, og er villig til å bruke noen timer på å sette seg inn i et godt system - kan det også være svært gunstig. Så må man legge opp forbruket til ulike kampanjer og dager/helger som gir mer bonus. Men igjen; Dette er for de færreste av oss. Jeg tenker at for de fleste; Så vil SAS Eurobonus Mastercard kombinert med Trumf og automatisk sparing (konvertering) av poeng; være en god og grei løsning. (Husk å manuelt skanne Trumf-strekkoden i butikken; da dette ikke kan legges inn på kortet). IKKE hopp rett på Amex, er mitt råd. Da det er vesentlig mer avansert (og ofte må man krangle seg til bonusen, sjekk "Eurobonusjeger" -gruppen på Facebook. Så kan du avanserte litt i gradene senere, ved å følge med på ymse grupper i sosiale medier, og InsideFlyer. Men reiser du lite, og/eller er fastlåst med familie og barn i skolealder. Kan det være vanskelig å utnytte poeng. Mange har litt for høye forventninger til disse poengene, og undervurderer hvor fleksibel man må være.
Trulss Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Morrow har en universal rabatt som tilsvarer Trumf. Man må nesten velge kort utfra hvor man bruker mest penger. Noen bruker mye på drivstoff, andre på flyreiser og hotell osv. Synes uansett det er lite å hente, man bør nok heller bruke tiden sin på andre oppgaver som gir mer gevinst, enten det er jobb, reforhandle forsikring, pusse opp bolig osv. 1
oddeh Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Foruten de nevne så er Coop Mastercard et bra kort. Det finnes også en egen tråd om dette: https://www.diskusjon.no/topic/669565-kredittkort-—-råd-om-valg-og-bruk
Milhouse85 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Trulss skrev (6 minutter siden): Synes uansett det er lite å hente, man bør nok heller bruke tiden sin på andre oppgaver som gir mer gevinst, enten det er jobb, reforhandle forsikring, pusse opp bolig osv. Helt enig. Selv er jeg ufør, har begrenset men helt OK inntekt - og har ikke barn. Dvs, jeg har mye fritid, som jeg kan bruke på den type "bonusjakt". Så lenge jeg er prioriterer og plasserer pengene rett; så har jeg fått helt ekstremt mye igjen for det. MEN jeg har lagt veeeeeeeeldig mye innsats og timer i det. Og; jeg er fleksibel. Skal være forsiktig med å anslå noe, men jeg tipper jeg har fordeler for flere titalls-tusen i året. Selv om "verdien" kan diskuteres. Du kan få en innenriks flybillett til 399,- eller til flere tusen. Så hva det i "realiteten" er verd; tja... vanskelig å si.
KANE2009 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Når du sier du har fordeler for flere titalls tusen i året, inkluderer du da rabatter etc, eller kun cashback/poeng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå