Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvis du er mann: Aldri vis at du er svak eller usikker !

Gjest b87fa...e88

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gjest aae6d...1aa skrev (15 timer siden):

Deler alle mine bekymringer, vært sammen med samme dama i 20 år nå. Ikke noe problem å vise svakhet. Det som funket for meg er komplimenter, godt etterfult av humor.

Anonymous poster hash: aae6d...1aa

Det er 1 dame.. Og hvor tidlige begynte du med det?
For oss som har prøvd å innlede noe seriøst med flere, har lært den harde veien.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sebby skrev (5 timer siden):

Er helt enig. Har erfart det samme, flere ganger! De kan kanskje SI til deg at de liker den følsomme mannen, og å vise følelser er bare fint osv., men innerst inne mister de respekt og tiltrekning til deg. Så dette er helt on point, desverre.

Kan ikke du komme med konkrete eksempler? 

Forstår fortsatt ikke spesifikt hva du og trådstarter mener med å vise følelser.

Jeg viser følelser, men jeg sitter ikke med tårer i øynene på første date. Følelser kan jo være positive følelser også. 

At kvinner ikke opplever en usikker mann som sutrer og gråter som attraktiv tror jeg ikke vil overraske noen, men ønsker konkrete eksempler for å skjønne bedre. :) 

• Liker 1
Skrevet
Sebby skrev (5 timer siden):

Det er 1 dame.. Og hvor tidlige begynte du med det?
For oss som har prøvd å innlede noe seriøst med flere, har lært den harde veien.

Sikker på det er det som er årsaken? Jeg "traff" en på Tinder for noen år siden. Han trodde det var stemmen hans (han mente selv den hørtes litt "damete" ut ) som var årsaken til at jeg trakk meg unna. Men årsaken var faktisk at han var "altfor" glad i alkohol. (Jeg er selv avholds). 

Han jeg er sammen med nå sitter og gråter når vi ser (jente)film, når jeg skal reise fra han på ferier osv... Det demper ikke følelsene mine for han, jeg er bare ikke så følsom at jeg gjør slikt selv.

Som nevnt så kan det være andre årsaker til at damene trekker seg unna deg /dere som viser følelser. Har de sagt rett ut at det er pga dette, eller er det bare noe du /dere tror akkurat slik som han jeg traff bare antok ting? 

(Han jeg møtte var spanjol, ikke at nasjonalitet skal ha noe å si da, men det kan evt være noen kulturelle forskjeller som jeg ikke er / var klar over). 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Gjest b87fa...e88
Skrevet
Griever skrev (På 16.9.2025 den 20.41):

Jeg må si at jeg synes det er fryktelig trist at dette er hva du sitter igjen med etter femti år. For å være litt flåsete så trenger du å møte bedre damer, og det er mulighet for helt andre relasjoner enn hva du beskriver. 

Jeg ser meg selv som en ganske tradisjonell mann. Jeg fikser og skrur og løfter og slåss. Jeg tar hånd om hva jeg skal ta hånd om, og er mannen i familien. Kona mi setter helt klart pris på disse sidene.

Men jeg har også tvil, sorg, skam, usikkerhet, frykt, sinne og hele spekteret av følelser. Noen ganger trenger jeg å snakke om ting, noen ganger trenger jeg råd, noen ganger trenger jeg trøst og andre ganger trenger jeg et spark i ræva.

Når ting er vanskelig og forvirrende er kona mi mitt vater og anker. Og jeg gjør mitt beste for å være det for henne når hun trenger det. Uten henne ville livet vært fattig, og det vet hun veldig godt at jeg synes.

Aldri på noe tidspunkt har jeg følt at hun ser ned på meg fordi jeg viser disse sidene. Om noe tror jeg vi umulig kunne hatt samme relasjonen uten denne dynamikken. Jeg ser ikke en gang på det som å vise svakhet, eller noe sånt. Det er en del av å være et helt menneske, og det burde ikke noen få deg til å føle at det er ugreit å være. Det er ingenting galt med at du er en følsom mann, og om dama ikke liker det... vel, da er dere ikke noen god match da.

En partner som hadde ydmyket meg eller forlatt meg på grunn av slikt skulle fått min velsignelse til å gå, for å si det sånn.

Mulig dette går bra hvis man har et trygt og godt etablert forhold hvor begge kjenner hverandre og har akseptert hverandres mangler og feil, ,en hvis man er i en datingfase eller et nytt forhold så er det helt andre regler, da er man fortsatt i  "forhandlinger" og på "prøvetid" og blir nøye vurdert utifra hva man gjør og sier, det er ihvertfall min opplevelse, og det er i denne fasen jeg feiler av en eller annen grunn, mulig jeg er for raskt ute med å vise mine svakheter, følelser og evt. usikkerheter slik at jeg stryker på alle "testene" av en eller annen grunn.

Mulig jeg bare har hatt uflaks i alle år, møtt og datet feil damer i alle år og at disse da i denne "datingfasen" begynner å se om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, de fleste damer i dag kan jo ofte velge å vrake blant menn, de kan tillate seg å være så kresne som de ønsker.

Anonymous poster hash: b87fa...e88

Skrevet
Gjest b87fa...e88 skrev (6 timer siden):

Mulig dette går bra hvis man har et trygt og godt etablert forhold hvor begge kjenner hverandre og har akseptert hverandres mangler og feil, ,en hvis man er i en datingfase eller et nytt forhold så er det helt andre regler, da er man fortsatt i  "forhandlinger" og på "prøvetid" og blir nøye vurdert utifra hva man gjør og sier, det er ihvertfall min opplevelse, og det er i denne fasen jeg feiler av en eller annen grunn, mulig jeg er for raskt ute med å vise mine svakheter, følelser og evt. usikkerheter slik at jeg stryker på alle "testene" av en eller annen grunn.

Mulig jeg bare har hatt uflaks i alle år, møtt og datet feil damer i alle år og at disse da i denne "datingfasen" begynner å se om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, de fleste damer i dag kan jo ofte velge å vrake blant menn, de kan tillate seg å være så kresne som de ønsker.

Anonymous poster hash: b87fa...e88

Jeg ser poenget ditt, men vi begynte jo selvsagt med dating vi også. Dette er en relasjon vi har bygget opp over tid, og det har ikke bare vært enkelt. Vi gikk i for eksempel i parterapi over en lengre periode for tre års tid siden, men kom sterkere ut på andre siden.

Men hvordan er det du viser følelsene og "svakhetene" dine, om du er komfortabel med å svare på det?

• Liker 1
Skrevet
Martelè skrev (6 timer siden):

Alltid ha en fot ut døra, forberedt for et breakup

Det er vel ikke akkurat et forhold basert på gjensidig tillit og trygghet ?

• Liker 2
Skrevet
Martelè skrev (8 timer siden):

Alltid ha en fot ut døra, forberedt for et breakup

"Alltid ha en fot ut av døra" det er det nest dummeste jeg har hørt, gå rundt og nærmest forvente at ting skal ta slutt. Da tror jeg det faktisk er større sannsynlighet at det faktisk blir slutt, med den tankegangen.

• Liker 3
Skrevet
Sebby skrev (3 minutter siden):

"Alltid ha en fot ut av døra" det er det nest dummeste jeg har hørt, gå rundt og nærmest forvente at ting skal ta slutt. Da tror jeg det faktisk er større sannsynlighet at det faktisk blir slutt, med den tankegangen.

Hva er det dummeste du har hørt, og var det en referanse til Monkey Island? 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke akkurat et forhold basert på gjensidig tillit og trygghet ?

Det er naivt å satse alt på at forholdet holder. Halvparten av ekteskap bryter, antagelig mer for ugifte. Da er det temmelig naivt å ikke ha noen føtter å stå på hvis det bryter. Gjensidig tillit og trygghet bør ikke være basert på blind tro på at forholdet vil vare evig.

Sebby skrev (1 time siden):

Jeg mener det er lurt å være litt føre var. Det kan også styrke forholdet ved at man ikke tar hverandre for gitt og bare lar det skure og gå. Det er en påminnelse om at forholdet må dyrkes jevnlig for å holde i lengden.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Simen1 skrev (22 minutter siden):

Jeg mener det er lurt å være litt føre var. Det kan også styrke forholdet ved at man ikke tar hverandre for gitt og bare lar det skure og gå. Det er en påminnelse om at forholdet må dyrkes jevnlig for å holde i lengden.

Det er ikke det samme som å ha et fot ute av døra til enhver tid….

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Gjest 5c087...397 skrev (På 17.9.2025 den 7.11):

Det tydeligste ekemplet på dette i det siste er han stakkarn som prøvde å skrive kronikk om at han var ensom i pappaperm og ønsket noe tilsvarende som barselgrupper, bare for menn i perm.

Det manglet ikke på kvinnelige kronikkforfattere som mente han skulle slutte å syte, ta seg sammen, og fikse selv. Så mye for den følsome og åpne mannens plass i samfunnet. 

Anonymous poster hash: 5c087...397

Det blir vel analogt til det evige gnålet om mannedagen. Så mange vil ha det, men ingen gidder organisere. Og i forbifarten glemmer de at alle de tilsvarende tingene for kvinner er drevet frem av ildsjeler som ikke bare sa "vi trenger X", men la ned innsatsen for å få det til å bli en realitet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Griever skrev (2 timer siden):

Hva er det dummeste du har hørt, og var det en referanse til Monkey Island? 

Sikkert ett eller annet Trump har sagt :p 

• Liker 3
Skrevet
Simen1 skrev (2 timer siden):

Det er naivt å satse alt på at forholdet holder. Halvparten av ekteskap bryter, antagelig mer for ugifte. Da er det temmelig naivt å ikke ha noen føtter å stå på hvis det bryter. Gjensidig tillit og trygghet bør ikke være basert på blind tro på at forholdet vil vare evig.

Den eneste intelligente responsen

• Liker 1
Gjest 0d9a3...3e7
Skrevet
Martelè skrev (24 minutter siden):

Den eneste intelligente responsen

Ikke alle synes det. Fordi det høres for kalkulert og kaldt ut. Vi vet jo alle at ting kan gå galt, såpass realistisk er de fleste, men skal du gå all in i et forhold, noe begge bør, da kan du ikke tenke mye på sannsynligheten for at forholdet ryker før eller siden. Det er noe de fleste forholder seg til når/om det skjer. Vi er nok ganske enige, men metoden er forskjellig. Innfallsvinkelen er forskjellig. I tillegg er vi forskjellige, for noen kan det være riktig innfallsvinkel slik du tenker. For deg feks, og den du siterer.

Anonymous poster hash: 0d9a3...3e7

Skrevet (endret)

Eg kan relatere litt til det trådstartar skriv, men det er nok meir knytta til lågt sjølvbilde enn noko anna for min del. Uansett er det menn som tør å visa kjensler som eg sjølv respekterer (+ fleire gode grunnar som dei andre i tråden har nevnt), so å spela tøffare enn eg er er ikkje aktuelt.

Endret av 0ter
Skrevet (endret)
Gjest 0d9a3...3e7 skrev (25 minutter siden):

Vi vet jo alle at ting kan gå galt, såpass realistisk er de fleste, men skal du gå all in i et forhold, noe begge bør, da kan du ikke tenke mye på sannsynligheten for at forholdet ryker før eller siden.

post-137074-0-01018600-1301692806.jpg.0e5d22af9382c79383f7689cfd42f252.jpg

Disse karene går all inn for jobben. Riktignok en jobb og ikke et forhold, men det hadde gått dårlig om de bare hadde gått halvveis inn for det.

Det du kaller "kalkulert og kald" er noe jeg vil kalle "grunnleggende HMS" i et forhold. Det er naivt å gå "all in" uten noen risikoanalyse og grunnleggende sikkerhet mot noe som over 50% sannsynlig kommer til å skje.

Særlig hvis du er mann så vil jeg bare nevne at kvinner kan være ganske så kalkulerende og kalde både når de velger hvem de vil bli sammen med og hvilke usagte krav de har for å fortsette forholdet. Menns skjebnefilosofi rundt forhold er mildt sagt naivt.

Endret av Simen1
Skrevet
mandodiao skrev (13 minutter siden):

Det kan jo også tolkes som å være 'svak og usikker' 

Kommer ann på hva taleren mener. Folk er komplekse.

Spør, og du skal få svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...