Gå til innhold

iPhone 17 Tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
larsism skrev (På 19.9.2025 den 22.54):

Mottok min Pro Max i dag i oransje. Utrolig skuffende å se at glasset på baksiden er montert skjevt på. Den går kant i kant nede, men gliper ellers. Andre som har opplevd dette?

IMG_0122.jpeg

larsism skrev (På 24.9.2025 den 23.13):

Det var litt dårlig bilde, ser den. Fant et annet på nettet som viser tydeligere, er likt på min. 

IMG_0206.png

Nå kjenner jeg ikke til fleksibiliteten i glasset på baksiden men, hvis dette glasset utvider seg på grunn av varme så er det nødt til å ha et sted å utvide seg. Så det er vel her denne lille glippen kommer inn tenker jeg.

edit: fysikk spiller nok en rolle

Endret av PÃ¥inter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
torbjornhb skrev (1 time siden):

Hvis det er lov til å skrive... Pulssonen.no. Sjekk bildene, så får du et inntrykk. Anbefaler deg å se bildene i testen av Pixel 10 Pro også 😀

Tror du vil bli veldig fornøyd. Sånn jeg kjenner deg gjennom forumet her🙂

Skal sjekke det ut. Var for å kjøpe telefon i dag, men det ble bomtur. Eplehuset var utsolgt for vanlig 17 pro og telenorbutikken hadde på lager, men de ville ikke la meg kjøpe uten abo og påstod at det var 2mnd bindingstid om jeg kjøpte abo for å si opp. Telenor har man ikke råd til å ha så det er ikke noe alternativ. Jeg tror bindingstiden er noe de finner på pga at de ikke får provisjon om jeg sier opp samme dag for dette finner jeg ikke noe om i vilkår. 

Skrevet
minim skrev (1 time siden):

Skal sjekke det ut. Var for å kjøpe telefon i dag, men det ble bomtur. Eplehuset var utsolgt for vanlig 17 pro og telenorbutikken hadde på lager, men de ville ikke la meg kjøpe uten abo og påstod at det var 2mnd bindingstid om jeg kjøpte abo for å si opp. Telenor har man ikke råd til å ha så det er ikke noe alternativ. Jeg tror bindingstiden er noe de finner på pga at de ikke får provisjon om jeg sier opp samme dag for dette finner jeg ikke noe om i vilkår. 

Sjekk Netonnet. Jeg fikk tre telefoner levert på dagen. Samme i fjor 🙂

Skrevet
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Sjekk Netonnet. Jeg fikk tre telefoner levert på dagen. Samme i fjor 🙂

De var også tomme på lagershoppen deres. Mulig det gjerne var like greit så ble det mer tid til både reviews og å se på alternativer :) Det slo meg under testing i dag at det er utrolig lite som skiller den fra 16pro jobb tlfen og så er det et skritt tilbake mtp tele kamera på s25u. Det er jo en god del bra kandidater om dagen fra både google som du har nevnt, men også Xiaomi 17 pro max og flere intressante foldables som fold 7, oppo find n5, vivo x fold 3 pro og Honor magic v5. 

Skrevet (endret)

Er det bare jeg som ikke ble voldsomt begeistret over designet på nye iPhone? Den firkanta kladden bak på telefonen synes jeg var direkte ulekker. Jeg synes tidligere modeller ser bedre ut rent estetisk vertfall. 

Designet på nye iPhone imponerte ikke, å siden jeg egentlig er iPhone fan, så tenker jeg at jeg trolig hopper over 17 modellen også og lever med min 15 Pro Max et år til. 

Endret av Bjerknez
Skrevet
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Er det bare jeg som ikke ble voldsomt begeistret over designet på nye iPhone? Den firkanta kladden bak på telefonen synes jeg var direkte ulekker. Jeg synes tidligere modeller ser bedre ut rent estetisk vertfall. 

Det er nå rimelig diger kladd på 16 pro også og da er den bare skyvd til ene siden. Cleanere bakside på 16pro da uten den rammen nederst så der gikk de litt bakover.  Den nye orange fargen var snasen da! Det ser ut til å vise igjen på lagerstatus også for den blå får man tak på flere steder, men orange er utsolgt overalt. 

Skrevet (endret)

Hadde likt kladden bedre hvis de 3 kameraene hadde blitt "bakt" inni , sånn lignende som pixel telefonene..  

men frister litt å bytte ut 16 pro Max med 17 pro , føles mer komfortabelt å bruke mindre telefon .. 

Endret av bbios
Skrevet
bbios skrev (13 minutter siden):

Hadde likt kladden bedre hvis de 3 kameraene hadde blitt "bakt" inni , sånn lignende som pixel telefonene..  

men frister litt å bytte ut 16 pro Max med 17 pro , føles mer komfortabelt å bruke mindre telefon .. 

Alle toppmodellene om dagen har digre kamera moduler som ikke ser ut. Telefonen er nok full inni så om de skulle la de flukte jevnt så måtte kladden rundt kamera trolig blitt større og den er nå brutalt stor allerede. 

Jeg landet også på at 17 pro var veien å gå når det ikke gikk på kompromiss med annet enn litt batteritid. Nå er 17 pro også en svær telefon blitt og batteritid i praksis ser ut til å holde en dag med mye bruk.

Men med en 16 pro allerede så er det ikke allverden man får ved å skifte til 17 pro. Da er det mer lysten til å ha det siste nye eller å switche ned/opp i størrelse. Tipper at jeg hadde feilet hardt i en blindtest på kamera. Telefonen kjennes nøyaktig like snappy ut i bruk så der skiller det heller ikke noe. 

Skrevet
minim skrev (4 minutter siden):

Alle toppmodellene om dagen har digre kamera moduler som ikke ser ut. Telefonen er nok full inni så om de skulle la de flukte jevnt så måtte kladden rundt kamera trolig blitt større og den er nå brutalt stor allerede. 

Jeg landet også på at 17 pro var veien å gå når det ikke gikk på kompromiss med annet enn litt batteritid. Nå er 17 pro også en svær telefon blitt og batteritid i praksis ser ut til å holde en dag med mye bruk.

Men med en 16 pro allerede så er det ikke allverden man får ved å skifte til 17 pro. Da er det mer lysten til å ha det siste nye eller å switche ned/opp i størrelse. Tipper at jeg hadde feilet hardt i en blindtest på kamera. Telefonen kjennes nøyaktig like snappy ut i bruk så der skiller det heller ikke noe. 

Ja de er svære , men som sagt pixel klarer hvertfall å ha de inni kladden da, så det blir en hel linje over.. 

Ser heller ikke noe grunn å bytte egt, er bare størrelsen som gjør at æ vurderte ..  nesten så æ tok innbytte dealen Elkjøp har/hadde? på Google pixel 10 serien.. 

Skrevet
bbios skrev (53 minutter siden):

Ja de er svære , men som sagt pixel klarer hvertfall å ha de inni kladden da, så det blir en hel linje over.. 

Ser heller ikke noe grunn å bytte egt, er bare størrelsen som gjør at æ vurderte ..  nesten så æ tok innbytte dealen Elkjøp har/hadde? på Google pixel 10 serien.. 

Hele telefonene har vokst litt for mye synst jeg.. Bildet under er 16pro vs 3g. Artig at første iphone som ble lansert her til lands fortsatt booter når jeg plugger i lader :)

For å kunne forsvare bytte med den trege utviklingen som er mellom modellene nå så må man hoppe over en generasjon minst. Det har stagnert for andre enn apple også, men det merkes gjerne enda bedre hos apple som får iOS oppdateringer samtidig på eldre enheter også sånn at man ikke blir hengende lenge etter på gammelt OS. 

iphones.thumb.png.68c8fe846aa61685fda3684480675474.png

Skrevet (endret)

Om noen savner skinndekslene Apple hadde før så kan jeg anbefale Ryan London sine skinndeksler på det varmeste. Det var som å «være tilbake» med en gang jeg fikk det på telefonen. Det lanseres en varianet (til 17-serien) med åpen bunn i november. Angrer bittelitt på at jeg ikke ventet da jeg heller foretrekker det. Men lukket bunn duger det også 👍🏻

Endret av brukernavn331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...