Gå til innhold

Omtale: Hollow Knight: Silksong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at dere har valgt å gå for en omtale heller enn en anmeldelse, på grunn av spillets vanskelighetsgrad? Eller kommer det en full anmeldelse på et senere tidspunkt?

Skrevet

"Eller sitter jeg bare og bekrefter Albert Einsteins definisjon av galskap?"

Einstein har såvidt meg bekjent aldri kommet med noen definisjon av galskap.  

"Sjelsettende" er ikke et ord. Hvis du mener skjellsettende bruker du det også litt feil, tror jeg. :p 

Har fått Silksong-forbud inntil videre på hjemmefronten, men trooor jeg gleder meg. Vanligvis liker jeg å pirke i tv-spill, sånn at detaljene sitter sånn noenlunde, og syntes Hollow Knight var litt for enkelt (sideinnholdet snakker vi ikke om). Nok av ting jeg har slitt med, bevares, som den ekstremt idiotiske (og geniale) sistebossen i Metal Gear Rising eller Promised Consort Radahn i Elden Ring, men hadde aldri egentlig så mye imot dette i 2D siden kameraet som regel henger med. Aldri beveget meg inn i kaizo-territorium da, så hvis dette er så slemt tror jeg at jeg lider samme skjebne som deg.

Men: Har alltid syntes at reisen er mer interessant enn at man absolutt skal fullføre noe. Sjeldent jeg "platinumer" noe som helst, og jeg prøver å huske at uansett hvor flink du tror du er i tv-spill, så er det sannsynligvis noen som er mye flinkere enn deg. 

Skrevet
2 hours ago, LInnommable said:

Einstein har såvidt meg bekjent aldri kommet med noen definisjon av galskap.  

"Sjelsettende" er ikke et ord. Hvis du mener skjellsettende bruker du det også litt feil, tror jeg. 

Takk for påpakk! Har endret litt i teksten for å gjøre den mer korrekt. Lykke til om du drister deg inn i Silksong

Skrevet

Er det sånn at vanskelighetsnivået tar for gitt at du kan sprette gjennom path of pain med bind for øynene? Gleder meg stort til å ta fatt på det. Må bare få satt av et par uker i kalenderen.

Skrevet
Bossen det refereres til her er vanskelig - veldig vanskelig!! Inntil du skjønner at den OVERHODE ikke er vanskelig😅 Så lenge du ikke er grådig med å angripe i den andre fasen. Om du totalt unngår å angripe han et par min, og kun prøve å holde deg i live, så lærer du deg fort at i den andre fasen har du egentlig kun 1 "trygt" vindu og angripe han, rett etter han har hoppet (du må hoppe selv når han landet for å unngå flammen på bakken). Så rince&repeat. Det er veldig lite presisjon som kreves, bare tålmodighet mtp du har så få vinduer.. Veien opp dit var mye verre, før jeg fant ut snarveien😅
Skrevet

Med all respekt, det kan virke misvisende å skrive at det er "dustete" vanskelig, da det er opp til en selv hvordan en går frem i spillet. Mye du kan gjøre, samt oppgradere før bossen du snakker om. Om en er sta og ikke evner å backtrakke i et metroidvania, ja det kan det sikkert virke dustete vanskelig. Eldste tipset i boka er å bare la være å angripe når en møter nye bosser, lær mønsteret så finn vinduene for å angripe.

Tror dog man definitivt har en fordel av å ha spilt hollowknight, selvom det er mye mer fokus på akrobatikk i kampene her.

Skrevet
bo1e skrev (1 time siden):

Er det sånn at vanskelighetsnivået tar for gitt at du kan sprette gjennom path of pain med bind for øynene? Gleder meg stort til å ta fatt på det. Må bare få satt av et par uker i kalenderen.

Absolutt ikke! Jeg er helt på slutten av akt 2 og har vært gjennom de fleste biomes i spillet. Det er totalt sett veldig lite ordentlig vanskelig platforming i spillet. Er noen få områder, men ingen på det nivået vil jeg si. Den økte vanskelighetsgraden er mer pga. bossene, fiendene, hazards og kombinasjonen av disse (etter min mening). Ikke plattformingen i seg selv: den var like vanskelig i Hollow Knight.

Skrevet

Jeg ser forfatter av omtalen to ganger kommenterer at han mener kontroll av Hornet er knotete. Nevner høy og lav gravitasjon(?) (Mener du at man kan hoppe høyere eller lavere, med henholdsvis en tap eller et press på hopp knappen?) og at spillet henger bak som platformspill. Jeg lurer på hvilken andre metroidvanias du mener har så mye bedre kontroll og fysikksystem? Jeg har spilt mange metroidvanias, og syntes det føltes som en drøm å kontrollere Hornet. Fullførte spillet for et par dager siden og har begynt på speedrun trofeene, og merker jeg uten store problemer flyr gjennom Pharloom, riktignok etter en del øvelse.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...