Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet
FrihetensRegn skrev (4 timer siden):

Etter at Charlie Kirk har blitt drept, kan det være naturlig å se på alt hatet og truslene han og andre konservative får til daglig i dag og har fått gjennom flere år.

Istedenfor synes NRK det heller passer bedre å skylde på offeret, og velger å se nærmere på hva Kirk har sagt, og vinkler saken i en negativ retning der offeret får all skylden for den politiske polariseringen og at han er problemet til at han ble skutt.

NRK intervjuet også en norsk akademiker som ga utrykk av at Kirks meninger var det som resulterte i at han ble skutt, ikke at den ekstremistiske venstresiden har blitt stadig voldeligere.

TV2 er ikke mye bedre, der de ga en surrealistisk vinkling på drapet på den ukrainske damen som død på bybanen i USA.

Norske journalister og norsk akademia er uten skam og kan ikke tas seriøst når de oppfører seg slik.

Hva heter den rare planeten du bor på? Hatet er det høyresiden som står for, 3/4 av all politisk vold er det høyresiden står for.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen et useriøst innlegg der all kritikk av DEI visstnok bare er rasisme.

Kanskje det har noe med at DEI gjør at samfunnet blir dårligere fordi man ansetter folk på bakgrunn av etnisitet, religion, innvandrer bakgrunn, kjønn, kjønnsidentitet etc, istedenfor faglige kvalifikasjoner og relevant erfaring? Er ikke dette reell og relevant kritikk av DEI?

Mange voldelige kriminelle i USA slippes løs på gatene fordi mange ansatte i politi og påtalemyndigheter har fått stillingen fordi de har rett kjønn og etnisitet istedenfor gode kvalifikasjober.

Decarlos Brown Jr, som drepte Iryna Zarutska på bybanen i Charlotte, viste seg å ha et langt rulleblad og ble stadig sluppet løs igjen hele 14 ganger, blant annet av en ukvalifisert DEI dommer ved navn Teresa Stokes som bestemte at denne karrierekriminelle voldsmannen skulle slippes løs på vilkår, et såkalt "casless bond".

Heldigvis tar Trump-administrasjonen affære og rydder opp, og gir ut påstand om dødsstraff på føderalt rettsnivå for Brown Jr., samt han som drepte Krik.

Woke: Alt fascister ikke liker. Det er hele definisjonen.

• Liker 5
Skrevet

Alt du sier her er "alle som jeg ikke er enig med er dumme og de som er imot meg er fascister"

Kanskje du en dag evner å tenke litt nyansert og åpner dine horisonter for andres meninger, men Dunning-Kruger effekten på hos enkelte er så dyp at det ikke er håp.

Apropos ytringsfrihet, så er det ikke i USA at man blir arrestert for innlegg i sosiale medier, det er i Europa. Det er politikere og byråkrater med høyere utdanning som ødelegger demokratiet i vesten, spesielt i Europa der de heier på sensur, overvåking og straffeforfølgning for Facebook-innlegg.

Still deg selv dette spørsmålet:

Om du skal ha en livsviktig operasjon, for eksempel utført av hjernekirurg, ønsker du da den som er best kvalifisert, eller "folk med ulike utfordringer"?

Mitt svar blir da at ja, jeg misliker sterkt at de som deltar i disse ordningene skal behandle min kropp under en slik avansert og viktig operasjon.

Eller om jeg skal ut å fly, da ønsker jeg at pilotene og flygelederne er høy kvalifiserte fagfolk og tanker som at "alle andre vil vel synes slike opplegg er humant og at det ligger gode tanker bak" er totalt irrelevante når min og min families trygghet er førsteprioritet. La den svaksynte og døve rullestolbrukern som er analfabet i norsk og engelsk få jobbe på et lager og ikke som flygeleder eller pilot fordi du ønsker deg koselig "feel good" politikk i samfunnet.

Det samme gjelder andre yrker som for eksempel politi, påtalemyndighet, brannmann etc. La de som kan utføre jobben best, få jobbene.

Du er ikke engang i nærheten av å ha forstått kvoteringssystemet. Du har åpenbart ingen evne til å finne ut av det heller, siden det har vært godt beskrevet i flere innlegg her, og du likevel lirer av deg dette her.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje det er akkurat det som er problemet ditt, du vet ikke om en annen verden enn akademia. Jeg omgås folk fra alle krinker og kroker i livet, noen høyt utdannede og noen uten noen som helst utdanning. Og selv om de med høyt utdanning som oftest har mye kunnskap om sitt fagfelt, så er de smarteste og klokeste menneskene jeg har møtt uten noen formell utdanning. Mye kunnskap om ett snevert fagområde gjør ikke en person til en smart og klok person. En idiot kan gå tiår i akademia og fortsatt være en idiot mens et geni kan gå hele livet uten å sette foten på akademia og fortsatt være et geni.

Du har åpenbart ikke vært i nærheten av høyere utdanning.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Casey skrev (6 minutter siden):

Woke: Alt fascister ikke liker. Det er hele definisjonen.

Pussig. Ifølge flere radikalvenstre her inne, så eksisterer ikke ordet Woke.

På tide å bestemme seg.

Endret av Kone
  • Liker 5
Skrevet

Klassisk eksempel på hykleriet fra amerikanske høyrepolitikere

incredible-how-many-people-are-suddenly-changing-their-minds-v0-lhgpsuzatyof1.thumb.webp.65c215586481c87f6ec6cf6636ee9fd5.webp

Den samme Evans var for øvrig med på kuppforsøket 6. januar.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
FrihetensRegn skrev (3 timer siden):

Ikke overrasket, takk for enda høyere inflasjon og stadig høy rente. En trygg styring mot avvikling av norsk næringsliv.

Og hvordan har inflasjonen vært i USA etter at Trump overtok?

• Liker 3
Skrevet
halnes1 skrev (3 timer siden):

Kineserne klarte å få de svarte til å drepe de hvite.
Ikke mange igjen men Sør-Afrika er fulstendig ødelagt.

Jaha? Kilde?

• Liker 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (3 timer siden):

Sør Afrika var uten tvil bedre styrt før 1994. Dagens Sør Afrika er et trist syn, fullt av korrupsjon og rasisme mot hvite.

Du tror kanskje kildekritikk er en fin bil?

• Liker 1
Skrevet
Casey skrev (3 minutter siden):

Med Faux News som kilde...

Det er bilde av han/hun(?) i New York Post. Angivelig samarbeider hyn med politiet. Er det helt oppkonstruert? Virker rart isåfall

111293573.jpg?quality=75&strip=all

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
jallajall skrev (2 timer siden):

Flere som mister jobben i disse dager for å glorifisere drap og hylle CK's død.
Så til og med det flere innenfor helsesektoren som måtte takke for seg.

image.png.89ee5e51c56832946e33b6be649aa960.png

Var det ikke slik at disse konservative var for ytringsfrihet, og mot kanselleringskultur? Hykleriet ligger tjukt uttapå!

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (2 timer siden):

Store deler av venstresiden i USA er for fri abort frem til fødsel, gjerne betalt av skattebetalere. Dette er det langt fra alle som vet

Hvorfor lyver du?

• Liker 3
Skrevet
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Du leser bare norske medier ser jeg. VG, DB og Aftebposten kom med svært mange overskrifter som "Trump gir X sparken" eller "Trump fjerner X fra stilling" etter at han ble president i 2016 og igjen i 2024.

Faktum er at dette er helt vanlig. Etter at Obama tok over fra Bush, og etter at Biden tok over for Trump i 2020, ble det også da byttet ut svært mange statsansatte, uten at norske medier den gang gikk ut med noen nyhetssak av den grunn.

Eller mener du kanskje at Trump skal tvinges til å beholde demokrater fra Bidens administrasjon som aktivt motarbeider hans styring?

Ja, spesielt under Stalin.

Venstresiden i USA er på mange områder mer ekstremistisk enn i Europa.

Ikke i nærheten av det omfanget Trump/Heritage Foundation har satt i gang.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (1 time siden):

Vi kvinner trenger ikke å ta livet av barna våre for å lykkes.

Men jeg ser jo at igjen er det vold som er løsningen på problemer

I denne saken her var Kirk en menneskerettsforkjemper som ville ha de mest basale rettighetene på plass, og han inkluderte, imotsetning til visse andre, alle mennesker, særlig svarte ufødte, som var uforholdsmessig ofte ofre for sbort

Kirk var da vitterlig mot både ytringsfrihet og demokrati.

Endret av Casey
  • Liker 2
Skrevet
Kone skrev (28 minutter siden):

Pussig. Ifølge flere radikalvenstre her inne, så eksisterer ikke ordet Woke.

På tide å bestemme seg.

Det er høyresiden som bruker det, så da må det da være greit å omtale det.

• Liker 2
Skrevet
Casey skrev (2 minutter siden):

Det er høyresiden som bruker det, så da må det da være greit å omtale det.

Kamala Harris: We must stay woke. Like everybody must be woke.

• Liker 3
Skrevet
Revie skrev (5 minutter siden):

Kamala Harris: We must stay woke. Like everybody must be woke.

Litt mer kontekst, takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...