Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noe jeg kan gjøre mot min frustrasjon av å leve i sølibat?

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (4 minutter siden):

Du var vel også ute etter en dame? Lykke til videre med livet uansett :) 

Var nok bare sex dette handlet om og ikke noe annet. For når han da som aseksuell ikke har et problem lenger, så var sex problemet hele veien. 

Det er jo sånn for de fleste. Søken etter kjæreste handler om sex og eventuelt ønske om arvinger. 

Angående sexlyst og ikke mulighet til å få sex, så fungerer det å runke eller å begynne på SSRI medisiner. Null stress. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (52 minutter siden):

Du var vel også ute etter en dame? Lykke til videre med livet uansett :) 

Jo jeg ønsker en soulmate, men det er noe som jeg må jobbe med etter nyttår. Akkurat nå så må jeg gjøre ferdig med behandlingen min i noen måneder først. Men takk :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
OMyre skrev (1 time siden):

Er nok av damer som en kan kjøpe. Det vil nok tilfredsstille behovet.

Du oppfordrer altså til lovbrudd? 

Btw, forkastelig forslag, å se på kvinner som en vare som kan bare kan kjøpes. 

• Liker 2
Skrevet

Jaja, kjøp en mann istedenfor da.

Utgjør ikke noen særlig forskjell. Det er menneskehandelen i seg selv som er problematisk, ikke kjønnet som blir kjøpt (selv om det statistisk er mer vanlig at kvinner blir utsatt for dette). 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Menneshandel er selvsagt forkastelig, helt enig.

Så går vi videre;  En må ikke glemme at det faktisk finnes Norske jenter som gjør dette frivillig. Så her må en ha vett til å skille mellom menneskehandel og de som ønsker å gjøre dette frivillig.

Eksempel ett gammelt intervju men like aktuelt for de historieløse.

https://www.nettavisen.no/eks-prostituert-prostitusjon-er-helsebringende/s/12-95-3423138374

https://www.nrk.no/video/hege-grostad-om-sexkjopsloven_139622

Skrevet (endret)

Menneshandel er selvsagt forkastelig, helt enig.

Så går vi videre;  En må ikke glemme at det faktisk finnes Norske jenter som gjør dette frivillig. Så her må en ha vett til å skille mellom menneskehandel og de som ønsker å gjøre dette frivillig.

Eksempel ett gammelt intervju men like aktuelt for de historieløse.

https://www.nettavisen.no/eks-prostituert-prostitusjon-er-helsebringende/s/12-95-3423138374

https://www.nrk.no/video/hege-grostad-om-sexkjopsloven_139622

Joda, det finnes også kvinner som sier de går i burka frivillig. Det endrer ikke faktum at det er en kvinneundertrykkende tradisjon. 

Det er uansett ikke relevant om noen "jenter" (du kan godt kalle dem kvinner) selger sex frivillig. Du kommer her med et forslag om at trådstarter skal kjøpe sex. Og det å kjøpe sex er altså straffbart å gjøre. (gjelder også nordmenn som kjøper i utlandet). 

Endret av leticia
presisering
Skrevet
18 hours ago, Grønn420 said:

Var nok bare sex dette handlet om og ikke noe annet. For når han da som aseksuell ikke har et problem lenger, så var sex problemet hele veien. 

Det er jo sånn for de fleste. Søken etter kjæreste handler om sex og eventuelt ønske om arvinger. 

Angående sexlyst og ikke mulighet til å få sex, så fungerer det å runke eller å begynne på SSRI medisiner. Null stress. 

Medisinene fører vel bare til at man blir apatisk til hele greia. Problemet forsvinner jo ikke av den grunn. Søken etter en livspartner handler om så mye mer enn de to momentene som du nevner, selv om det også har mye å si. Å velge en partner å være med som støtter en i tykt og tynt, som man deler opplevelser sammen med, som gir en god klem på gråværsdager, og i det hele de små hverdagslige øyeblikkene man kan dele sammen. Snakke om dagen, hvordan man har hatt det med noen som virkelig bryr seg. Dette er mennesklig, og noe de fleste ønsker og lengter etter. Verken venner eller materialistiske goder kan fylle tomrommet som oppstår ved å ikke ha valgt en god partner å leve livet ilag med.

Skrevet
ForTheImperium skrev (På 15.11.2025 den 14.09):

Vil bare oppdatere dere med min situasjon: Jeg har trolig blitt aseksuell. Går på medisiner har bivirkninger og en av de er å miste sexlysten. 

Det høres forbigående bra ut, for det tror jeg også er beste utgangspunkt for deg, for å bli kjent med noen etter hvert. Å ikke være åpenbart interessert i sex er utvilsomt en mer eksklusiv og sexy holdning hos en mann, for mange kvinner. I en innledende fase er det i hvert fall atskillig mer attraktivt enn det helt motsatte. Menn som er i stand til å holde dyret innelåst, og nøyer seg med å bare forsiktig og diskret antyde hva som venter, har brukbare odds. Kvinner har mange hemmelige drømmer, og kan overraske veldig, også seg selv.
Så nå når du føler deg aseksuell er det i teorien nettopp denne anledningen du bør benytte til å mingle med så mange damer du kan, paradoksalt nok, forutsatt at du i det hele tatt føler deg i stand til det.

• Liker 1
Skrevet
Klote skrev (4 timer siden):

Det høres forbigående bra ut, for det tror jeg også er beste utgangspunkt for deg, for å bli kjent med noen etter hvert. Å ikke være åpenbart interessert i sex er utvilsomt en mer eksklusiv og sexy holdning hos en mann, for mange kvinner. I en innledende fase er det i hvert fall atskillig mer attraktivt enn det helt motsatte. Menn som er i stand til å holde dyret innelåst, og nøyer seg med å bare forsiktig og diskret antyde hva som venter, har brukbare odds. Kvinner har mange hemmelige drømmer, og kan overraske veldig, også seg selv.
Så nå når du føler deg aseksuell er det i teorien nettopp denne anledningen du bør benytte til å mingle med så mange damer du kan, paradoksalt nok, forutsatt at du i det hele tatt føler deg i stand til det.

Jeg tror nok at jeg må vente 2-3 måneder når behandlingen min er ferdig. Men jeg kan prøve å sosialisere meg uker før den siste måneden av medisineringen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...