Gå til innhold

Høyre-FRP tapte valget, en katastrofe avverget.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cyrio skrev (5 minutter siden):

Poenget mitt her er jo at AP tilsynelatende overlever via en miks av folk som stemmer partiet av "gammel vane" og folk som tror på skremselspropaganda om hva som skjer dersom de ikke stemmer på de.

Neptun1 skrev (3 minutter siden):

I APs tilfelle snakker vi ikke om velgere, men klienter (fra inn -og utland) som er avhengige av almissene Støre strør ut for å høste deres stemmer.

Hvor er oversikten over hvem som stemmer hva?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutes ago, Cyrio said:

Det varierer, jeg har stemt på partier som er både på venstre og høyre side i det politiske spekteret vårt. 

Poenget mitt her er jo at AP tilsynelatende overlever via en miks av folk som stemmer partiet av "gammel vane" og folk som tror på skremselspropaganda om hva som skjer dersom de ikke stemmer på de.

AP overlever som en konsekvens av etterkrigen, og dominansen har ledet til store spor hvor folk gikk inn i politikken for de generasjonene da AP var makta. Medaljens bakside av å drive et partiestyrt representativt demokrati kan man si.
Det som fremstår som veldig spennende er at det er en stemmeslittasje etter som disse generasjonene dør ut. Litterært. 

Så lurer man da på om Kineserne har funnet seg et trykkpunkt når de prater negativt om de Vestelige demokratiene. Det kan kanskje være verdt det for å ikke få de helt ekstreme samfunnsbrytningene, men det kan være noen korn av sannhet i kritikken....

Skrevet
1 hour ago, frohmage said:

Nei, om du adopterer er du juridisk forelder.

Foreldreansvar er ikke det samme som å være foreldre. Juridisk er bindingen tilsvarende, men ikke det samme. Ref adopsjonsloven § 1.

Skrevet
rozon skrev (6 minutter siden):

Foreldreansvar er ikke det samme som å være foreldre. Juridisk er bindingen tilsvarende, men ikke det samme. Ref adopsjonsloven § 1.

Vi snakker om hva vi kan kalle andre(s) barns foresatte. Det er ikke feil å kalle adoptivforeldre for foreldre.

• Liker 1
Skrevet
17 minutes ago, frohmage said:

Vi snakker om hva vi kan kalle andre(s) barns foresatte. Det er ikke feil å kalle adoptivforeldre for foreldre.

Du kan kalle ting for hva du vil som jeg sa tidligere. Det endrer ikke hva det er.

Skrevet
frohmage skrev (2 timer siden):

Hvilket parti stemmer du på som har medlemmer med høyere moral enn AP.

Godt spørsmål.

Problemet med Ap er at det er de som påberoper seg den høyeste moralen. Det er jo omsorgspartiet, det ansvarlige partiet, det partiet som gir oss tryggheten. De har to høye mørke herrer i dress, Jens og Jonas, landsfedrene. Det harmonerer bare så utrolig dårlig med bløff, løgn, smiger og desperat maktsyke, kontrasten blir så uendelig, og fallhøyden blir enorm. Når du lyver og jukser med en så høy moralsk profil da kollapser alt.

Da foretrekker jeg de som kaller en spade en spade, og snakker ærlig og direkte, om det som opptar og angår det norske folk aller mest. Da aksepteres det noen feiltramp her og der. Det er innbakt i politikken. Politikk er mye enklere enn Ap ønsker å framstille det. Problemet er når du føler at du som politiker må blande deg inn i alt, at du må styre absolutt alle hele tiden, slik Ap ønsker. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...