Gå til innhold

Quiz - reservedel. Funksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan si mye med en gang. Dette er en melkeslange til en melkebeholder for en Delonghi kaffemaskin. Denne beholderen samt et damprør skal kunne tillage variert skumming av melken. Jeg klarte utrolig nok å rote bort denne jævla slangen, aldri funnet den igjen.

På nettet gjeldene denne slangen fantes både billig og dyr. Denne på bildet var den dyre. Dette var den eneste av flere som hadde disse to tverrgående rillene nederst på slangen.(høyre side av bildet) Derfor konkluderte jeg med at dette måtte være en original del.

Spørsmålet er: hva kan produsenten ha hatt som mål og funksjon av disse to rillene?? Jeg skjønner det ikke.

Var det egentlig noen vits med original del til over tre ganger prisen de andre alternativene?

F4F141F4-1D31-4B96-B591-CF9D7F482272_4_5005_c.jpeg

Endret av Sovna
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rillene har en festefunksjon, så den sitter mer fast i maskinen og minsker risikoen for lekkasjer.
Det er med andre ord en "låsemekanisme" som bidrar til å opprettholde rett vakuum og trykkforhold som er viktig for produksjon av melkeskum. Det er også viktig mtp hygiene, da det hindrer melk å komme under, i mellom og over rillene. 

Med andre ord. Kjøp original del MED riller. 

Skrevet
Milhouse85 skrev (4 minutter siden):

Rillene har en festefunksjon, så den sitter mer fast i maskinen og minsker risikoen for lekkasjer.
Det er med andre ord en "låsemekanisme" som bidrar til å opprettholde rett vakuum og trykkforhold som er viktig for produksjon av melkeskum. Det er også viktig mtp hygiene, da det hindrer melk å komme under, i mellom og over rillene. 

Med andre ord. Kjøp original del MED riller. 

Har kjøpt original delen allerede.

Rillene vi snakker om er ikke ved innfestingen øverst. Men mot nederst i tanken/beholderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...