Tarzan93 Skrevet i går, 13:02 Skrevet i går, 13:02 Hei. Jeg fått plass på fagskole, usikker på om jeg skal takke ja. Har en IT grad fra før, det er snakk om 2 år på fagskole (k5). Tenkte for å spesialisere meg litt i sikkerhetsfaget i IT. Er veldig usikker, er umotivert. Vet ikke om det er lurt å ta fagskole, kanskje master er bedre? Er like mange år, men vet ikke om jeg hadde kommet inn på master. Fristen for å betale er i morgen, så må finne ut av det .. Hva tenker dere?
Salvesen. Skrevet i går, 13:29 Skrevet i går, 13:29 Fagskole er typisk under bachelor, men kommer litt an på hva en ønsker å gjøre. ikke start på noe umotivert
vidor Skrevet i går, 13:35 Skrevet i går, 13:35 Vei ikke hva jeg ville valgt selv i dagens marked, og vanskelig å spå markedet senere. IT sikkerhet kommer nok til å være bra å kunne framover. Master i dag har «alle» så sats på anerkjente studiested og fagkombinasjoner.
ps5 Skrevet i går, 14:49 Skrevet i går, 14:49 Grad betyr noe maks de første 5-10 år av karrieren, deretter handler alt om erfaring og leveransedyktighet. Tipset om å ha faktisk interesse er godt. Se litt an jobbmuligheter i nærheten og evt nettverk. Ai vil velte om markedet i rasende tempo så en fugl i hånden etc. 1
Tarzan93 Skrevet i går, 16:57 Forfatter Skrevet i går, 16:57 Har slitet med å få jobb i IT, ett år siden jeg var ferdig utdannet. Så tenkte å ta sikkerhet på fagskole kanskje var lurt.. Men, ja er veldig umotivert til å starte på studie nå. Bare så kjipt å ikke få napp noen steder da jeg har null praktisk erfaring i IT, kun bachelorgrad. Og tenkte og håpet dette var veien inn....
Sjørøver Skrevet i går, 17:06 Skrevet i går, 17:06 Hva har du gjort det året du har gått ledig? Fagskole er somregel mer rett frem enn bachelor. Men ville heller tatt master o forhold til lønn. Du kan fint kombinere fagskole med jobb.
Tarzan93 Skrevet i går, 17:14 Forfatter Skrevet i går, 17:14 Sjørøver skrev (7 minutter siden): Hva har du gjort det året du har gått ledig? Fagskole er somregel mer rett frem enn bachelor. Men ville heller tatt master o forhold til lønn. Du kan fint kombinere fagskole med jobb. har flere utdannelser, så har jobbet 100 prosent innen den andre utdanningen min. Også har jeg søkt jobber da, så klart. 1
ps5 Skrevet i går, 18:25 Skrevet i går, 18:25 1 hour ago, Tarzan93 said: har flere utdannelser, så har jobbet 100 prosent innen den andre utdanningen min. Også har jeg søkt jobber da, så klart. Hvis du har 100% jobb så har du jo all verdens tid i praksis - husker jeg ikke feil har du noe innenfor helse hvor du nok vil se mye forespørsler fremover (innen ihvertfall offentlig). Bare å følge med og kanskje posisjonere seg litt proaktivt der det er mulig. Krysning mellom to fagfelt er normalt et kjempestort pluss.
Tarzan93 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden ps5 skrev (19 timer siden): Hvis du har 100% jobb så har du jo all verdens tid i praksis - husker jeg ikke feil har du noe innenfor helse hvor du nok vil se mye forespørsler fremover (innen ihvertfall offentlig). Bare å følge med og kanskje posisjonere seg litt proaktivt der det er mulig. Krysning mellom to fagfelt er normalt et kjempestort pluss. Det stemmer. Men er det "dumt" å ta lavere utdanning? Er redd jeg kaster bort tiden min, har en krevende jobb ved siden av, og meldte meg på studiet av impuls, også fordi det hørtes interessant ut.
vidor Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Pleier å si at man ikke skal la skolen komme i veien for utdannelsen. For min del har jeg en bachelor innen for IT og det eneste jeg har brukt derfra i jobbsammenheng som fullstack-utvikler er faktisk statistikk fordi jeg brukte det i et system jeg programmerte. Har ikke brukt EN IT-faglig ting fordi alt var enten selvlært eller fra videregående yrkesfag av alle ting. Nå snakker jeg om praktisk kunnskap og ikke masse utflytene "fag". Skulle jo tro at faget Algoritmer var verdifullt for en utvikler, men kan ikke si jeg har brukt det til noe praktisk. Hvis du bruker f.eks opencourseware så kan du tilegne deg masse kunnskap med ren selvdisiplin/interesse. Har du en arbeidsgiver med litt omløp ser de raskt verdien av dette ved søknad/intervju, og det koster deg ikke en krone og holder høyere kvalitet enn mye annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå