Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

Gjest 1900b...fda

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krig og fred skrev (Akkurat nå):

Det der er bilde av en prest, ikke munk. 

Hvis du ikke visste det, ble abbeden av Kinas mest berømte tempel arrestert bare forrige måned for å ha underslått store mengder offentlige midler og hatt flere elskerinner.

https://www.bbc.com/news/articles/crkzdek8gkeo

Thai er ikke bedre.

https://www.theguardian.com/world/2025/jul/17/monks-behaving-badly-the-sex-scandal-rocking-thailands-buddhist-clergy-ntwnfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man som mann eller kvinne føler at man har et utilfredstilt sex-liv, så kan det føles dumt. Samtidig tror jeg det beste man kan gjøre er å ha fokus på andre interesser og samhold enn det sexksuelle. 

Desverre er det slik at det er forbudt å kjøpe sex i Norge, og blir man tatt vanker det vell 30.000 i bot, og man får det på rullebladet, dermed er man litt stuck med alternativer. 

• Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Mental uhelse blant unge kommer av sosiale medier, og moderne barneoppdragelse. 

Det er bedre å si at mennesker er forutbestemt til å ha psykiske problemer, men mange mennesker i fortiden døde før de nådde den alderen der de utviklet psykiske lidelser, eller de sliter kanskje bare med å holde seg i live fysisk.

Skrevet
2 minutes ago, James G said:

Hvis du ikke visste det, ble abbeden av Kinas mest berømte tempel arrestert bare forrige måned for å ha underslått store mengder offentlige midler og hatt flere elskerinner.

Munker i buddhismen og kristendommen har to helt forskjellige roller i samfunnet. Buddhistiske munker er en del av samfunnet, mens i kristendommen lever munker på utsiden av samfunnet.  

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Mr.Duklain said:

Hvis man som mann eller kvinne føler at man har et utilfredstilt sex-liv, så kan det føles dumt. Samtidig tror jeg det beste man kan gjøre er å ha fokus på andre interesser og samhold enn det sexksuelle. 

Desverre er det slik at det er forbudt å kjøpe sex i Norge, og blir man tatt vanker det vell 30.000 i bot, og man får det på rullebladet, dermed er man litt stuck med alternativer. 

Det var noen som lagde en tråd om sexdukker for en god stund siden, så det er en vei noen velger. 

Skrevet
Krig og fred skrev (32 minutter siden):

Det var noen som lagde en tråd om sexdukker for en god stund siden, så det er en vei noen velger. 

Ja, både hender og leker kan være en slags erstatning for seksuell samvær. Men må innrømme at jeg foretrekker nærheten til annen hud enn min egen hud og plastikk, men det er bare min preferanse.  

Skrevet
12 minutes ago, Mr.Duklain said:

Ja, både hender og leker kan være en slags erstatning for seksuell samvær. Men må innrømme at jeg foretrekker nærheten til annen hud enn min egen hud og plastikk, men det er bare min preferanse.  

Ja, absolutt. Men det er tydeligvis et stort marked for det. Da den tråden jeg lenker til var aktiv, googlet jeg slike dukker og ble overrasket over resultatet. Inntil da hadde jeg forbundet dukker med sånne oppblåsbare man så i Ugly Kid Joe videoer. Tidene forandrer seg, gitt. 

Skrevet
Gjest 1900b...fda skrev (7 timer siden):

Hvis det er menn der ute som ikke har hatt sex i flere år eller aldri hatt sex i det hele tatt, kan det påvirke den mentale helsen, selvbildet og selvtillit? 

Anonymous poster hash: 1900b...fda

Åpenbart, hvis du er disponert for slikt. Folk reagerer ulikt på motgang. Noen lar motgang gå innpå seg og lar nederlagene definere hvem du er. Andre trekker på skuldrene og går videre. Noen ser det til og med som inspirasjon til å jobbe med seg selv for å overvinne motgangen..

Selv hadde jeg for så vidt gode forutsetinger da jeg var yngre men jeg var seriøst peilinghemmet på alt som hadde med damer å gjøre. Så peilinghemmet at jeg ikke engang skjønte at jeg var peilinghemmet. Jeg var i stand til å blåse de mest åpenbare sjekkeopplegg fordi jeg ikke var i stand til å oppfatte at noen forsøkte å sjekke meg opp. Heldigvis begynte jeg å skjønne ting etter som jeg ble eldre. Anser at jeg nådde 'normalen' rundt 25-års alderen. Så jeg mistet 'bare' 7-10 år med kjærlighet/sexliv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...