skaftetryne32 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Colin. skrev (16 minutter siden): Å, er det? Ikke etter min erfaring. Her har jeg møtt avslag på avslag, nedlatenhet, arroganse, frekkhet. Det møter man på overalt, rasshøl er ganske jevnt fordelt utover planeten er min erfaring, og om noen ikke viser folkeskikk, det er en ting, det er ikke respektfullt, men et avslag handler ikke om manglende respekt. En annen ting med respekt er at det er ikke fortjent, det er tjent, vis respekt så vises man stort sett respekt uansett hvor man er eller hvem man snakker med. 2
Martelè Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Theo343 skrev (2 timer siden): Å være i kontakt med egne følelser er ikke motstridende med å stå på egne ben Kanskje ikke, men det finnes grenser for alt
Colin. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 8 minutes ago, skaftetryne32 said: Det møter man på overalt, rasshøl er ganske jevnt fordelt utover planeten er min erfaring, og om noen ikke viser folkeskikk, det er en ting, det er ikke respektfullt, men et avslag handler ikke om manglende respekt. En annen ting med respekt er at det er ikke fortjent, det er tjent, vis respekt så vises man stort sett respekt uansett hvor man er eller hvem man snakker med. Et avslag basert på egenskaper man ikke kan gjøre noe med, som å ikke være høy nok, ikke har høy nok inntekt eller jobb på grunn av diverse faktorer er absolutt alle dager i året respektløst. Hadde man vist en vilje til først å blitt bedre kjent, for så å si jeg føler vi ikke har kjemi på et personlig plan, så hadde det blitt helt annerledes. Men her dømmes man før man i det hele tatt får sjansen til å lære noen å kjenne. Dette er standarden her på berget. 1
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Colin. skrev (54 minutter siden): Det er bare en måte å definere hvem som har fordelen i dating-markedet. Kunne kalt det attraktivitets-fordel også f.eks. Har ingenting med makt på den måten du her tenker på det som. Det er veldig bra for din del, men man er meget naiv om man tenker interessen som vises ikke endres over tid, spesielt med tanke på langvarig forhold. Hadde det vært slik du ønsker å fremstille det, så hadde det langt ifra vært så mange single i dagens samfunn. Jeg er uenig i at det er en fordel for meg. Faktisk så er det litt slitsomt med mye uønsket oppmerksomhet. Men jeg kan forstå at du syns det hadde vært kjekt, hvis du får lite oppmerksomhet selv. Mange skiller seg etter en viss tid, sånn typisk i 40 - 50 årene. Er man drittlei av den man har bodd sammen med, så er man kanskje også drittlei av det annet kjønn, og foretrekker å bo alene. Singelstatistikken sier noe om hvor mange som er single akkurat nå, ikke hvor mange som aldri har vært i et forhold... Colin. skrev (58 minutter siden): Poenget er å ta saken i egne hender, og ikke sitte på reservebenken å "håpe" på at man til slutt blir utvalgt av noen som ikke fortjener deg. Det har med hvilket mindset man velger å ha. Jeg vet at vestlige ikke ønsker meg da man er opphengt i status, fullt klar over det. Du kan prøve å forklare for knooters at å ha min bakgrunn ikke bare har med å skjerpe seg, slik han tåpelig later til å tro, mens han på arrogant vis kritiserer og bagatelliserer løsningene som jeg og mange andre gledelig erfarer. Ja, men endel av de du snakker til om asiatiske damer har kanskje ikke din bakgrunn, og de har det kanskje lettere for å få seg en norsk, skandinavisk, eller europeisk dame hvor kulturforskjellene ikke er like store. (hehe, jeg syns faktisk kulturforskjellene til tider kan være store innad i eget land, vi er fra hver vår landsdel, han og jeg). Du kan ikke være sikker på at vestlige ikke ønsker ditt selskap, men jeg innrømmer gjerne at med din bakgrunn så blir det veldig mye vanskeligere. Det har også kvinner gjort "undersøkelser" på i dating - apper, hvor stor interessen er hvis man tar bilde av seg selv i rullestol og bilde av seg selv uten rullestol. Himla stor forskjell. Dama i rullestol er nede på nivå med single menn sin sjanse til å få en match... M.a.o , de færreste gir folk med funksjonsnedsettelser en sjanse, både på jobbmarkedet, og relasjonsmessig. Det som Knopflerbruce sannsynligvis (og også jeg) reagerer på, er hvordan du snakker om vestlige kvinner. Du høres skikkelig sint ut på dem for å ikke gi deg og andre folk en sjanse. Det høres ut som du "godter deg" at kvinner er ulykkelige og barnløse når de runder 40 - 50... (ikke at det er så mange av dem altså, men de finnes. ) Man kan ikke styre hvordan andre skal reagere, du kan bare styre din egen oppførsel. Litt mindre antifeministiske holdninger hadde sannsynligvis ført til at folk satt igjen med et litt mer positivt inntrykk av deg, og det er der @knopflerbruce har et poeng. Colin. skrev (1 time siden): Dette er ikke alltid tilfelle, men ja, verden er urettferdig. Jeg har vel heller aldri påstått at det alltid er tilfelle. Colin. skrev (1 time siden): Hadde jeg vært høy og rik her på berget, så hadde jeg heller ikke trengt å "søke en vei ut"... Allikevel er det sånne som meg som kritiseres og skal males på en bestemt måte, men mr.Chad her på berget som går ifra den ene til den andre, får fritt spillerom. Rart det der... Den største gleden vil være, hvis Gud vil, at jeg blir så heldig å møte en kjærlig partner og å stifte egen familie på et tidspunkt. Så får de her på berget kose seg med mr.Chads mens tanken om egen familie forsvinner mer og mer i horisonten, fordi de ikke kan se medmennesker med forskjellige bakgrunner og gi dem en sjanse. Huff huff. Mr. chad? Er det incelspråk? Sorry, men jeg er ikke helt inni den verdenen der. Jeg syns det er trist at det skal være så mye "sjalusi" overfor ting du faktisk ikke kan gjøre noe med. Fokuser heller på hva du faktisk kan gjøre noe med, slik som innstillingen din til kvinner. (Kanskje Gud ikke vil at du skal finne en før du greier dette)? Hvorfor øker barnløsheten mest blant menn? Ny forskning slår hull på myten om mennene som går på rundgang For de alle fleste kvinner så svinner ikke tanken om egen familie hen fordi de ikke kan se medmennesker med forskjellige bakgrunner og gi dem en sjanse. Du drar sammenhenger som ikke nødvendigvis er der. De aller fleste kvinner har barn. Men det er endel kvinner som ikke ser poenget med å ha en mann i tillegg, hvis de ikke bidrar netto positivt til livet hennes. 3
skaftetryne32 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Colin. skrev (51 minutter siden): Et avslag basert på egenskaper man ikke kan gjøre noe med, som å ikke være høy nok, ikke har høy nok inntekt eller jobb på grunn av diverse faktorer er absolutt alle dager i året respektløst. Om dem faktisk sier noe sånt noe til deg så er jeg enig, men du sier det jo selv, det er lov å ha preferanser. Colin. skrev (52 minutter siden): Hadde man vist en vilje til først å blitt bedre kjent, for så å si jeg føler vi ikke har kjemi på et personlig plan, så hadde det blitt helt annerledes. Men her dømmes man før man i det hele tatt får sjansen til å lære noen å kjenne. Dette er standarden her på berget. Dette er standarden overalt, førsteinntrykket har veldig mye å si, om du skapet ett bedre førsteinntrykk i Thailand enn i Norge så kan det være et tegn på at du er høyere på totempålen og oppnår høyere status i Thailand, men det igjen er heller ikke noe jeg ville kalt respekt. 2
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Colin. said: Et avslag basert på egenskaper man ikke kan gjøre noe med, som å ikke være høy nok, ikke har høy nok inntekt eller jobb på grunn av diverse faktorer er absolutt alle dager i året respektløst. Eh, nei. Preferanser er ikke respektløst. Hvorfor skal en kvinne bli sammen med noen som er trygdet, og som ikke kan leve samme livsstil med reising etc? 1
Colin. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 minutes ago, Krig og fred said: Eh, nei. Preferanser er ikke respektløst. Hvorfor skal en kvinne bli sammen med noen som er trygdet, og som ikke kan leve samme livsstil med reising etc? Eh, jo. Du sier med andre ord at det overfladiske, som å reise, er viktigere enn en persons karakter. Hvis de er mer opptatt av å reise enn å møte en kjærlig partner som ønsker egen familie, hvorfor skal noen som helst ha empati med dem når de da sitter der gråe, alene uten egen familie? De har jo valgt det selv, ved å prioritere det overfladiske. Da får de sitte der med katten og vinen, og drite en lang marsj i at de de ikke ville ha, finner partnere i utlandet som kan gi dem det de selv ikke lenger kan. 1
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, Colin. said: Eh, jo. Du sier med andre ord at det overfladiske, som å reise, er viktigere enn en persons karakter. Nei, det jeg sier er at reising er for mange en interesse og hobby. Og har man det som hobby så ser man etter andre man kan dele den hobbyen med. Quote Hvis de er mer opptatt av å reise enn å møte en kjærlig partner som ønsker egen familie Du ser ut til å leve i en vrangforestilling om at folk med jobb og som liker å reise ikke kan være kjærlige. Quote Da får de sitte der med katten og vinen, og drite en lang marsj i at de de ikke ville ha, finner partnere i utlandet som kan gi dem det de selv ikke lenger kan. Det kommer frem at du ser på deg selv som overlegen, og at alle andre mangler dine kvaliteter. Alle andre er overfladiske, de er kun ute etter overfladiske ting, men DU på den andre siden, du er ikke overfladisk. Nei. Ikke du. 1 2
Colin. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 3 minutes ago, Krig og fred said: Nei, det jeg sier er at reising er for mange en interesse og hobby. Og har man det som hobby så ser man etter andre man kan dele den hobbyen med. Å? Så det du da sier er at trygdede ikke kan ha interesser eller hobbyer, som inkluderer reising? 4 minutes ago, Krig og fred said: Du ser ut til å leve i en vrangforestilling om at folk med jobb og som liker å reise ikke kan være kjærlige. Er jo ikke det jeg sier i det hele tatt. Les det jeg skriver: hvis de er mer opptatt av. Som i betydningen i at de ikke gir andre en sjanse på det medmennesklige plan fordi de er opptatt av det overfladiske først og fremst. 6 minutes ago, Krig og fred said: Det kommer frem at du ser på deg selv som overlegen, og at alle andre mangler dine kvaliteter. Alle andre er overfladiske, de er kun ute etter overfladiske ting, men DU på den andre siden, du er ikke overfladisk. Nei. Ikke du. Skillsmisse-statistikk og fødsler på 1,4. Godt belegg for å se samfunnet for slik det er, og hvordan de som sitter med nøkkelen, velger. 1
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Krig og fred skrev (52 minutter siden): Eh, nei. Preferanser er ikke respektløst. Hvorfor skal en kvinne bli sammen med noen som er trygdet, og som ikke kan leve samme livsstil med reising etc? Må være deilig å ha han gående hjemme og stelle hus og passe barn , mens hun reiser alene da
Colin. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 7 minutes ago, leticia said: Må være deilig å ha han gående hjemme og stelle hus og passe barn Hadde vært magisk. Dessverre ønsker ikke de i feminismens ånd dette, de vil ha partnere som er enda høyere på rangstigen når de velger utifra økonomisk og overfladiske natur. Bare det at man kan tenke tanken om å tilbringe tid med sin egen familie og ta seg av huset, som noe negativt, viser hvor langt denne bedritne kulturen har kommet. Endret 3 timer siden av Colin. 1
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Colin. skrev (20 minutter siden): Hadde vært magisk. Dessverre ønsker ikke de i feminismens ånd dette, de vil ha partnere som er enda høyere på rangstigen når de velger utifra økonomisk og overfladiske natur. Bare det at man kan tenke tanken om å tilbringe tid med sin egen familie og ta seg av huset, som noe negativt, viser hvor langt denne bedritne kulturen har kommet. Et slikt liv kan sikkert funke om man er 2 uføre som bor sammen. Man har en inntekt uansett, og ikke behov for eller mulighet til å dra på jobb og skaffe penger til familien. I feminismens ånd så ser man på likestilling og like rettigheter og muligheter som noe positivt, ikke at den ene (som oftest kvinnen) skal ta hele belastningen. Du har vært ganske tydelig på tidligere i forumet hvem som skal "være omsorgspersonen" i hjemmet, så jeg finner det litt merkelig at du plutselig nå skal snu det rundt. Holdningene i kristenkonservatismen er de som er bedritne her, ikke at individer får leve frie og selvstendige liv. 2
BamseMums80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg ELSKER å reise. Jeg har hverken god råd,eller glad i luksusting. Jobber mye overtid,og over ferier for å samle opp til lange ferier,der så og si ALT av sparepenger går hver gang. Jeg har ikke ny flott bil,jeg har et hus fra 2013 i helt grei standard. Jeg har til og med dame som er Norsk. Har forsåvidt hatt kjæreste fra flere land. Så ser ikke helt linken med at man må ha en viss livsstil,eller økonomi for å få seg en partner. Man finner "gold-diggere" i alle verdens hjørner,også enkelte som kun tenker kropp og utseendet. Jeg faller ikke for slike personer. Disse personene faller nok ikke for meg heller. Verden spinner utrolig nok videre.At enkelte synes jeg burde leve "sån og sån" ler jeg greit godt av. Jeg lever livet slik jeg selv ønsker. Fasade har aldri interessert meg overhodet. Min erfaring er at de som bryr seg mest om hvordan jeg lever,eller hva jeg burde bruke pengene mine på er andre MENN. Enten dette er familje,venner,kjente og ukjente. MENN bryr seg veldig mye om andre menn. De behøver ikke engang kjenne de. Men rykter jeg har fått høre om meg selv,som oftest tull-vas og løgner kommer fra menn. Damer har egentlig langt mer åpent sinn etter min erfaring. Endret 3 timer siden av BamseMums80 1 1
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) BamseMums80 skrev (16 minutter siden): Jeg ELSKER å reise. Jeg har hverken god råd,eller glad i luksusting. Jobber mye overtid,og over ferier for å samle opp til lange ferier,der så og si ALT av sparepenger går hver gang. Jeg har ikke ny flott bil,jeg har et hus fra 2013 i helt grei standard. Jeg har til og med dame som er Norsk. Har forsåvidt hatt kjæreste fra flere land. Så ser ikke helt linken med at man må ha en viss livsstil,eller økonomi for å få seg en partner. Man finner "gold-diggere" i alle verdens hjørner,også enkelte som kun tenker kropp og utseendet. Jeg faller ikke for slike personer. Disse personene faller nok ikke for meg heller. Verden spinner utrolig nok videre.At enkelte synes jeg burde leve "sån og sån" ler jeg greit godt av. Jeg lever livet slik jeg selv ønsker. Fasade har aldri interessert meg overhodet. Min erfaring er at de som bryr seg mest om hvordan jeg lever,eller hva jeg burde bruke pengene mine på er andre MENN. Enten dette er familje,venner,kjente og ukjente. MENN bryr seg veldig mye om andre menn. De behøver ikke engang kjenne de. Men rykter jeg har fått høre om meg selv,som oftest tull-vas og løgner kommer fra menn. Damer har egentlig langt mer åpent sinn etter min erfaring. Virkelig? Det med at menn bryr seg veldig mye om andre menn kan jeg virkelig ikke si at jeg gjenkjenner på noe vis. Men det med at man må ha en viss livsstil eller økonomi for å få en partner er beviselig bare tull. Endret 2 timer siden av Griever 1
BamseMums80 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Griever said: Virkelig? Det med at menn bryr seg veldig mye om andre menn kan jeg virkelig ikke si at jeg gjenkjenner på noe vis. Men det med at man må ha en viss livsstil eller økonomi for å få en partner er beviselig bare tull. Mulig du lever mer slik andre menn ønsker at du skal leve. Jeg vedkjenner helhjertelig at jeg ikke lever noe A4 liv. Dette har mange - spesielt MENN store problemer med. Hvorfor kan ikke jeg dele deres interesse med ølbrygging,bilkjøring,jakt og fiske? Jeg ser selv at jeg faller lett fra samtalen når flere mannfolk møtes (Gjerne i vennegjengen også) Det har heller ikke noe med at jeg har noe diagnose,noe jeg ikke har. Men dette er ikke noe problem for meg. Jeg lever som sagt akkurat slik jeg ønsker. 1 1
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 17 minutes ago, leticia said: Du har vært ganske tydelig på tidligere i forumet hvem som skal "være omsorgspersonen" i hjemmet, så jeg finner det litt merkelig at du plutselig nå skal snu det rundt. Kanskje du bør lese over hva jeg har skrevet igjen... Jeg har skrevet at det er ekstra viktig at mor er til stede i barns første leveår som omsorgsperson, men jeg har aldri noensinne skrevet at det er negativt at mannen tar seg av sin egen familie i hjemmet mens kona jobber... Slik jeg husker det, så har jeg skrevet dette tydelig, at hvert par må ordne forholdet slik de ser det mest fornuftig. Men du antar jeg mener dette fordi det passer fint inn i din trang til å kritisere Kristne og konservative.
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Griever skrev (8 minutter siden): Det med at menn bryr seg veldig mye om andre menn kan jeg virkelig ikke si at jeg gjenkjenner på noe vis. Sikker du ikke misforstår hva @BamseMums80 ville frem til her? Jeg tolket han slik at menn bryr seg om hva andre menn har, i den forstand at de er sjalu på hva andre menn har, om så det måtte være kvinner, bolig, sportsbil, hytte, jobb, penger. STATUS rett og slett. (Jeg kjenner faktisk til noen menn som føler seg mindreverdige fordi de ikke har like stor "suksess" som andre menn i vennekretsen. ). Det disse menn kanskje glemmer, er at de har andre kvaliteter som er minst like tiltrekkende for en kvinne, som omsorg og kjærlighet for henne. 3
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden BamseMums80 skrev (1 minutt siden): Mulig du lever mer slik andre menn ønsker at du skal leve. Jeg vedkjenner helhjertelig at jeg ikke lever noe A4 liv. Dette har mange - spesielt MENN store problemer med. Hvorfor kan ikke jeg dele deres interesse med ølbrygging,bilkjøring,jakt og fiske? Jeg ser selv at jeg faller lett fra samtalen når flere mannfolk møtes (Gjerne i vennegjengen også) Det har heller ikke noe med at jeg har noe diagnose,noe jeg ikke har. Men dette er ikke noe problem for meg. Jeg lever som sagt akkurat slik jeg ønsker. Helt ærlig så har jeg ikke den ringeste anelse om hvordan andre menn ønsker jeg skal leve, for det har bokstavelig talt aldri vært et tema på mine 40 år på denne kloden. Men jeg vil ikke si jeg er A4, nei. Bra du lever som du vil da. Synd du har mange rundt deg som ikke aksepterer det, selv om du ser det som uproblematisk. 2
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden leticia skrev (Akkurat nå): Sikker du ikke misforstår hva @BamseMums80 ville frem til her? Jeg tolket han slik at menn bryr seg om hva andre menn har, i den forstand at de er sjalu på hva andre menn har, om så det måtte være kvinner, bolig, sportsbil, hytte, jobb, penger. STATUS rett og slett. (Jeg kjenner faktisk til noen menn som føler seg mindreverdige fordi de ikke har like stor "suksess" som andre menn i vennekretsen. ). Det disse menn kanskje glemmer, er at de har andre kvaliteter som er minst like tiltrekkende for en kvinne, som omsorg og kjærlighet for henne. Ahhh, jo det kan være. Da kjenner jeg til et par. 😂😅 My bad. 1
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gikk visst litt fort i svingene her, @BamseMums80 Ser ut til at jeg misforstod budskapet ditt 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå