BamseMums80 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, leticia said: Jeg syns det er veldig rart at du bruker ord som "dating - makt". Hvis du ser på et kjærlighetsforhold som å ha makt, så syns jeg faktisk det er bedre å ikke inngå et forhold. Jeg ville ikke inngått i et forhold med noen som ønsker å ha "makt" over meg. Jeg har ikke merket noen dalende interesse fra tenårene - 20 - 30 - 40 årene. Jeg har samboer, men blir jevnlig sjekket opp allikevel... Men, jeg skjønner hva du vil frem til, at for noen så kan et barneønske stå veldig sterkt, hvis man har prioritert annerledes i livet, og man tror man har god tid på seg, og plutselig når man skal sette i gang med barn så har man ventet for lenge, og kanskje ikke blir gravid. Man må ta med det i betraktningen også, det er ikke alle som faktisk KAN bli gravide... Det er også frivillig barnløse og frivillig single. Det er også et fødselsoverskudd av gutter i Norge, og i tillegg så har den meste innvandringen bestått i at det er menn som kommer, så da forsterkes det overskuddet av menn i landet. Derfor blir det automatisk flere barnløse menn og flere single menn i Norge. Men hele den her "de viste ingen interesse for meg tidligere, så nå gidder ikke jeg vise interesse for dem - mentaliteten" hva er poenget med det? Hvorfor tror du de plutselig skal være interessert i deg nå? Ikke for å være frekk eller noe, men de færreste kvinner vil slå seg til ro med en mann som har din bakgrunn (ut fra ting du har fortalt tidligere på forumet). Det er selvsagt ingen som kan påtvinge deg hvordan du skal leve livet ditt. Det er ditt valg. Men når den eneste løsningen du kommer med, ikke bare for deg selv, men også for andre menn, er asiatiske kvinner? Vel, det er mange norske menn det ikke passer for å skaffe seg en dame hvor kulturforskjellene er så store. Du må forstå at kvinnene søker en vei ut, at foreldre sender døtrene sine til turistområdene er ikke tilfeldig. Det er en sikring både for at hun forhåpentligvis skal få et bedre liv, samt at hun kan sende penger hjem til resten av familien. Selvsagt. Kulturen er mer åpen. Men det gjelder både kvinner og menn man møter på i andre land. I allefall er det min egen erfaring, ikke fra Asia, men søreuropa. Jeg vet ikke helt hva du legger i respekt, men man blir møtt på en annen måte, folk er mye blidere og utadvendte osv. Jeg tror oftere det kan handle om folk som har litt for lave tanker om seg selv, og endelig føler seg sett og elsket av noen Er man utsultet på kjærlighet og vennlige ord så er det lettere å falle for "love - bombing - svindel"... Der er vi enige. Det er nok veldig mange som vil falle for "love-bombing" La oss også være litt ærlige. Det er mange menn der ute med overnaturlig høy selvtillit. Ikke noe negativt om det fra meg,men det gir jo muligens litt skylapper. 2
Martelè Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden leticia skrev (45 minutter siden): Kanskje menn er mer opptatt av utseende enn det kvinner er? Hvis det du sier faktisk stemmer.
Krig og fred Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 32 minutes ago, BamseMums80 said: Der er vi enige. Det er nok veldig mange som vil falle for "love-bombing" La oss også være litt ærlige. Det er mange menn der ute med overnaturlig høy selvtillit. Ikke noe negativt om det fra meg,men det gir jo muligens litt skylapper. Man ser det på folk som blir svindlet i sosiale medier. Gaute (62), ikledd grilldress og sandaler, overvektig og med kraftig hårtap, bor i slitt bolig med inventar fra 90 tallet, valgte å tro at Nancy (32) var interessert i han, og sendte derfor "Nancy" store deler av sparepengene sine. Fremstår "sjokkert" over at han ble svindlet. 2
knopflerbruce Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Colin. skrev (3 timer siden): Sunn fornuft, du nevner det selv. I tiden man har dating-makten ser alt rosenrødt ut, men så fort den begynner å dale, så får man selv oppleve problemene av å ikke være ettertraktet lenger, pluss den angsten som man skulle tro sneik seg innpå når muligheten for egen familie visner hen. Da viser håpløsheten seg i ordene, man sløste bort sin tid. En mann må være en netto berikelse sier du, jepp, men det går begge veier gitt. Til det siste, ja, det gjorde de. Jeg reiste for flere år siden på tur, og forskjellen på hvordan jeg ble møtt som medmenneske var som natt og dag. Reiste til flere land og respekten jeg fikk ifra menneskene i Asia vil jeg aldri glemme. Det er artig at du faktisk tror at gutta som ingen ser på er mindre attraktive enn en gjennomsnittlig kvinne i 40-årene. Du skjønner at det ikke stemmer, hvis du tenker etter. Du har ikke "datingmakten" hvis du går fra 1 til 3 likes på Tinder. Forøvrig er det masse statistikk på barnløshet for menn, og det ser ikke lyst ut for de som ikke har blitt far når de er oppi 40-åra. Det hjelper ikke å være fysisk kapabel når damene som kunne laget barna plukker en som er ti år yngre any day of the week. Det må være fint å dra til utlandet og bli møtt med respekt som en vandrende lommebok. 1
knopflerbruce Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (9 timer siden): Det gjelder alle, men det forsterkes betraktelig i dagens samfunn av det usunne ekstreme fokuset på sex i media. Man skal seksualisere absolutt alt i dag. Som forøvrig alltid gjennom historien har vært et tidlig tegn på et samfunn i forfall. Ikke bare etisk og moralsk men faktisk forfall. Dette blandet med kroppsfokus og annet "perfeksjonsfokus" vil samlet sett i dagens SoME og mediabilde forårsake en så stor mental last for mange at de til slutt blir syke. Som igjen gjerne forverrer de forholdene de opplevde press på, hvor man ender opp i en ond sirkel og nedagående spiral. Dette gjelder ikke bare unge mennesker (og da særlig unge menn) men alle aldre som ikke er mentalt utviklet ennå til å håndtere og forstå at man ikke trenger å være en del av denne mentaliteten. Man kan melde seg ut av denne usunne galskapen, men det er ikke enkelt å få til i et samfunn som gjennomsyres av skadelig mentalitet. Alternativet er å se til samfunn som har bedre verdier og skape en tilværelse som er bedre for en selv. Uten å gjøre dette til en oppdragelsestråd: problemet er at vi syr puter under armene på folk, inkludert å late som at 15 år gamle gutter er spedbarn ved å unnskylde alt tåpelig med "hormoner" og "frontallapp som ikke er fullt utviklet". Det er ikke noe problem å håndtere press om å se bra ut, være sprek, være flink på skolen osv hvis du bare er vant med å håndtere litt hårete oppgaver som tar tid å fullføre. Når vi lever i et samfunn hvor det å gå 3-4 kilometer oppleves som en evighet - lang nok til at man skal ha skolebuss og bli kjørt av mamma og pappa, får vi heller ikke noen trening i det å sette en fot foran en annen og vite at med tid og stunder kommer man frem bare man holder momentum oppe. Det er ikke vanskelig å bli sprek, men du må tåle at det tar tid å bygge seg opp. Og, du blir ikke skoleflink av å fosslese en helg, heller. Men, fordi det krever innsats over tid fra de som ikke føler seg bra nok, henger de bare mer og mer etter og gjør veien frem lenger og lenger - kontra å ta tak NÅ og gjøre noe med problemet sitt. Dette gjelder også dating. Alle kan gjøre en god del, men det er ikke gjort på en sen ettermiddag og det er en fordel å ha gått gjennom sånne langvarige prosjekter før for å vite hvordan man skal angripe situasjonen. Jeg savner at vi i større grad sier til unge at de kan drite i all sutringen, skjerpe seg og gjøre noe med problemet fremfor å bruke alle kreftene på resignasjon og sympatisanking. 1
Gjest f6f75...cb9 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden knopflerbruce skrev (15 minutter siden): Jeg savner at vi i større grad sier til unge at de kan drite i all sutringen, skjerpe seg og gjøre noe med problemet fremfor å bruke alle kreftene på resignasjon og sympatisanking. Forsiktig nå. Noen kunne mistenke deg for å ha hørt på Jordan Peterson Anonymous poster hash: f6f75...cb9
Colin. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Krig og fred said: Man ser det på folk som blir svindlet i sosiale medier. Gaute (62), ikledd grilldress og sandaler, overvektig og med kraftig hårtap, bor i slitt bolig med inventar fra 90 tallet, valgte å tro at Nancy (32) var interessert i han, og sendte derfor "Nancy" store deler av sparepengene sine. Fremstår "sjokkert" over at han ble svindlet. Eller Tina (33) som slukøret må innse at mr.Chad ikke ble prinsen som ville tilføre ekte kjærlighet til de ble gamle ilag. Sjokkert og vantro, men fortsatt modig og sterk, som forteller om sin lykkelige singeltilværelse til alle hun møter på. 💪 34 minutes ago, knopflerbruce said: Det må være fint å dra til utlandet og bli møtt med respekt som en vandrende lommebok. Dumt du føler det er alt du har å tilby. Hvis du velger å la deg forlede av de som er opphengt i status, så er det et deg-problem. Kanskje justere kompasset slik at du velger de som er genuine. Som jeg alltid har sagt, viktig å gjøre gjennomtenkte valg, og ikke la fasaden være hovedfaktor i valg av partner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå