Gå til innhold

DeWalt krysslaser med låsing / "manual mode"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med krysslasere som kan låses eller settes i "manual mode" hvor man bare har en fast grønn strek og kan sette vinkelen selv?
Har vært i kontakt med et par forhandlere, pluss DeWalt kundeservice, og enten så vet de ikke eller så får jeg ikke noe svar.

Har så godt som null erfaring med krysslasere, og har ikke eid ett selv før.

Jeg driver å monterer takrenner hjemme, som jeg håper å bli ferdig med før vinteren, men ingen av lektene har samme avstand så jeg må regne ut fallet for hver eneste rennekrok. Og jobben hadde blitt null problem med en fast grønn strek over hele husbredden.

Jeg ser spesifikt på DeWalt DCE088NG18

image.jpeg.6b63d44e17fd3c33da170ceaf3a485f5.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har jeg allerede gjort, men spennet er såpass langt at snoren synker ned på midten.Har prøvd med vanlig hyssing, bjørnetråd og paracord.

#gravityisabitch

Endret av PaladinNO
Skrevet

Jeg har en DCE089D1G  og denne kan ihvertfall ikke gjøre det du ønsker.

Så vidt jeg kjenner til er det kun rotasjonslasere med fall funksjon som man kan ha ønsket vinkel på linjen, normale krysslasere er selvnivelerende. Rotasjonslasere er rimelig kostbare.

Men jeg kjenner ikke alle type lasere så kan godt være det finnes noen som gjør det du vil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har denne: https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/maleverktoy/2732906?v=ObsBygg-3253560776114

Eller en variant av denne, men design og bryteren er det samme.
Tar man bryteren en vei så lager den en vannrett strek, andre veien så låser man den og man kan vinkle den slik man vil, manuellt riktignok.

Usikker på om den er kraftig nok for ditt bruk om du tar det midt på dagen..
image.jpeg.9c1445e6e96ed86bedb4ce5294e271a0.jpeg

Edit: Stanley ser jeg, ikke DeWalt..

Endret av aklla
Skrevet

Jeg har nå bestilt DCE088NG18, etter at hva jeg har funnet på forskjellige tilsa at denne modellen skulle kunne låses i egenvalgt vinkel (lille gule hjulet under laseren).

@Omnist Takker for info. Naboen min har også DCE089D1G, og han sa det samme om sin. Flaks for meg, for var veldig nær ved å kjøpe en brukt modell fra Finn.

@akllaDen Stanley-modellen gjør definitivt det jeg trenger, men modellen blir for spinkel. Jeg trenger noe med mer enn 10 meter kast. Men takk. :)

Skrevet

Jeg er litt usikker på om DCE088NG18 gjør det du ønsker. Jeg ser raskt i manualen og ser at ved å benytte "pendulum lock" så vil laserne deaktiveres. Dette er likt som på den jeg har, eneste forskjell er at jeg har "pendulum lock" funksjonen i selve strømbryteren og ikke separat. 

Usikker på om du vil få lys ut av laseren med denne låsen på.

Fra manual: https://www.manualslib.com/manual/2771536/Dewalt-Dce088g18.html?page=13#manual

Turning the Laser On
With the laser off, place it on a flat surface. This model
has a pendulum locking switch
to activate the laser beams with two ON/OFF buttons;
one for a horizontal laser line
laser line
the pendulum lock switch
position and pressing the required ON/OFF button
).
on the keypad. The laser lines can be powered one
C 2
at a time or at the same time. Pressing the ON/OFF
buttons again turns the laser lines off. The pendulum
locking switch disables the lasers as well as locking
the pendulum, and should always be placed in the
LOCKED/OFF position when the laser is not in use.
If the pendulum lock switch is not placed in the lock
position all 4 LED's will continuously flash on the
Battery Meter.
Skrevet
Omnist skrev (34 minutter siden):

Jeg er litt usikker på om DCE088NG18 gjør det du ønsker. Jeg ser raskt i manualen og ser at ved å benytte "pendulum lock" så vil laserne deaktiveres.

Fra manual: https://www.manualslib.com/manual/2771536/Dewalt-Dce088g18.html?page=13#manual

Jeg leste i samme manual (fra samme sted), og fant ikke noe konkret jeg heller. jeg har kontaktet DeWalt kundeservice, og fikk raskt svar om at saken er oversendt teknisk, med løfte om å bli kontaktet når noen visste.

Oversikten på DeWalt UK sa at "manual mode" er støttet på denne modellen, men jeg har ikke funnet noe spesifikt om hvordan faktisk bruke funksjonen.
https://www.dewalt.co.uk/product/dce088ng18-xj/1218v-cross-line-green-beam-laser-bare

Jeg antar at måten å gjøre det på blir å låse pendelen, men så bruke knappene i batteridelen til av og på for faste målinger.

Skrevet

Da har jeg fått respons fra DeWalt:

Sitat

Jeg har sjekket med vår tekniske avdeling angående ditt spørsmål om DCE088NG18 krysslaseren. Dessverre har denne modellen ikke den funksjonen.

Jeg har imidlertid fått bekreftet at alle våre USB-C-modeller (f. eks. DCLE14251GB) og den med fjernkontroll (DCLE34035B) har denne funksjonen. Du kan altså låse linjene på disse modellene for å få den skrå vinkelen du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...