Gjest e68e1...98c Skrevet 30. august Skrevet 30. august Jeg slo hodet for 14 dager siden. Tenkte egentlig ikke at jeg hadde hjernerystelse, men legevakten sa det var en sannsynlighet for det, men at jeg kunne jobbe neste dag om jeg følte det gikk greit. Siden jeg har mye å gjøre på jobb valgte jeg å jobbe tilnærmet som normalt. Dro tilbake på legevakten en uke senere fordi jeg begynte å føle meg nummen i hodet og kropp og fryktet det verste. Legen på legevakten ville dog ikke gi meg noen CT eller MR siden symptomene ikke samsvarte med hjerneblødning. I hvert fall ikke en de ville behandle. Ringte fastlegen mandag for å høre om jeg kunne ta en CT/MR, men han var enig med legevaktens vurdering og at dette ikke var nødvendig. Nå, 14 dager senere føler jeg fortsatt på et slags ubehag rundt hodet. Vanskelig å beskrive sånt, men jeg føler meg litt nummen i hodet og generelt litt redusert. Forhåpentligvis er det bare en hjernerystelse hvor jeg ikke har fått den hvilen jeg burde hatt, men man begynner jo å lure. Tenker kontakte fastlegen på mandag for å få tatt en MR for å utelukke noe. Noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: e68e1...98c
fredrik2 Skrevet 30. august Skrevet 30. august Har ingen egen erfaring men vet att hjernerystelser kan ta väldigt lang tid att bli bra fra. Hvis du trenger MR och liknande vet jag ikke men seriös uppfölgningen borde du ha.
Gjest e68e1...98c Skrevet 30. august Skrevet 30. august fredrik2 skrev (9 minutter siden): Har ingen egen erfaring men vet att hjernerystelser kan ta väldigt lang tid att bli bra fra. Hvis du trenger MR och liknande vet jag ikke men seriös uppfölgningen borde du ha. Min egen teori er at jeg har hatt en lett/moderat hjernerystelse uten å være helt klar over det. Og siden jeg har jobbet som normalt (mye skjermtid) har det påvirket helingsprosessen. Og at det forhåpentligvis ikke er noe verre enn det. Har ikke trent selvsagt, men har jobbet vanlig med PC. Anonymous poster hash: e68e1...98c
Gjest e68e1...98c Skrevet torsdag kl 06:11 Skrevet torsdag kl 06:11 Vel. Fikk bare en telefonsamtale med fastlegen min. Basert på beskrivelsen av mine symptomer er det ikke alvorlig nok til å mistenke hjerneblødning eller noe annet, så jeg fikk ikke henvisning til MRI. Er det veldig vanskelig å få en slik henvisning om dagen? Har det kanskje blitt strengere for å redusere kostnader? For min del hadde det vært veldig betryggende å få tatt en slik test, men har vel gitt meg på det nå. Føler meg fortsatt ikke helt i form, men er kanskje noe bedre. Kjentes genuint ut som jeg skulle besvime på jobb her en dag. Anonymous poster hash: e68e1...98c
Nimrad Skrevet torsdag kl 06:26 Skrevet torsdag kl 06:26 Gjest e68e1...98c skrev (13 minutter siden): Er det veldig vanskelig å få en slik henvisning om dagen? Har det kanskje blitt strengere for å redusere kostnader? Nei, men man skal ikke ta opp plass i helsekø for å betrygge en pasient.
Gjest e68e1...98c Skrevet torsdag kl 06:28 Skrevet torsdag kl 06:28 Nimrad skrev (Akkurat nå): Nei, men man skal ikke ta opp plass i helsekø for å betrygge en pasient. Jeg har helseforsikring som dekker dette privat om jeg får en henvisning. Å gi noen MR etter en hodeskade og påfølgende symptomer ville ikke jeg oppfattet som ubegrunnet. Hadde vært noe annet om noen ville ta en MR bare på gøy. Anonymous poster hash: e68e1...98c
Nimrad Skrevet torsdag kl 06:33 Skrevet torsdag kl 06:33 Gjest e68e1...98c skrev (3 minutter siden): Jeg har helseforsikring som dekker dette privat om jeg får en henvisning. Å gi noen MR etter en hodeskade og påfølgende symptomer ville ikke jeg oppfattet som ubegrunnet. Hadde vært noe annet om noen ville ta en MR bare på gøy. Anonymous poster hash: e68e1...98c Verken du eller jeg er lege. Henvisning skal skje hvis det er god nok grunn til det. Fastlegen din har ikke noe å tape eller vinne ene eller andre veien.
SpecialForce Skrevet torsdag kl 07:13 Skrevet torsdag kl 07:13 Når du fortsatt har svekket form så er det på høy tid med en sykemelding. Hvis din fastlege ikke vil skrive en henvisning for MR så har du to valg: be om en second opinion fra en annen på samme kontor, eller forsøk å be om en henvisning via digital lege(Kry). Da er det lurt å ta med dine siste journalnotater til timen og en kopi av sykemelding.
fredrik2 Skrevet torsdag kl 07:23 Skrevet torsdag kl 07:23 Er ju fullt möjligt att risken att du har noe som kan ses på MR er minimal men att du bör ha vanlig hjälp för en hjernerystelse.
Gjest e68e1...98c Skrevet torsdag kl 20:28 Skrevet torsdag kl 20:28 SpecialForce skrev (13 timer siden): Når du fortsatt har svekket form så er det på høy tid med en sykemelding. Hvis din fastlege ikke vil skrive en henvisning for MR så har du to valg: be om en second opinion fra en annen på samme kontor, eller forsøk å be om en henvisning via digital lege(Kry). Da er det lurt å ta med dine siste journalnotater til timen og en kopi av sykemelding. Takk. Tror jeg starter med en egenmelding. Kanskje jeg bare trenger noen dager borte fra skjerm og jobb. Følte jeg skulle besvime igjen på jobb i dag. fredrik2 skrev (13 timer siden): Er ju fullt möjligt att risken att du har noe som kan ses på MR er minimal men att du bör ha vanlig hjälp för en hjernerystelse. Hva er vanlig hjelp egentlig? Nå har jeg hatt kontakt med legevakt og fastlege via telefon. Har ikke fått beskjed om noe spesielt. Tror kanskje det bare er hvile som må til. Anonymous poster hash: e68e1...98c
fredrik2 Skrevet torsdag kl 21:56 Skrevet torsdag kl 21:56 1 hour ago, Guest e68e1...98c said: Hva er vanlig hjelp egentlig? Nå har jeg hatt kontakt med legevakt og fastlege via telefon. Har ikke fått beskjed om noe spesielt. Tror kanskje det bare er hvile som må til. Anonymous poster hash: e68e1...98c Jag vet ikke men de jag har varit i kontakt med hade mindre arbeide och annat under lång tid (ett år kanske). Heidi Weng hade också problem efter en hjernerystelse i många månader. Handler sikker mest om vila och att ikke överbelaste hjernen men tycker att en lege borde kunna si detta, lägga upp en plan, sykemelding etc. Får intryck av att du mest har försökt få en MR på grund av rädsla för hjerneblödning. Så legene kanske ikke har kommit till att si noe annat.
Gjest e68e1...98c Skrevet i går, 12:07 Skrevet i går, 12:07 fredrik2 skrev (14 timer siden): Jag vet ikke men de jag har varit i kontakt med hade mindre arbeide och annat under lång tid (ett år kanske). Heidi Weng hade också problem efter en hjernerystelse i många månader. Handler sikker mest om vila och att ikke överbelaste hjernen men tycker att en lege borde kunna si detta, lägga upp en plan, sykemelding etc. Får intryck av att du mest har försökt få en MR på grund av rädsla för hjerneblödning. Så legene kanske ikke har kommit till att si noe annat. Ja, jeg er litt bekymret for at det kan være en hjerneblødning som utvikler seg over uker, men etter hva jeg leser er også symptomene mine forenlig med hjernerystelse. En MR hadde vært fint for å avkreftet at det er noe alvorlig. Det er ikke synd på meg på noen måte. Jeg har det ikke vondt. Kan fint besvime også, jeg. Hadde bare vært en tragedie om det er noe uoppdaget som faktisk kan være alvorlig og kunne vært unngått med tidlig diagnose. Tok en egenmelding i dag og prøver ta det rolig. Skal ha en rolig helg med minimal skjermbruk og håpe det gjør susen. Er jeg ikke vesentlig bedre mandag tar jeg nok kontakt med legen igjen. Takk for innspillene Anonymous poster hash: e68e1...98c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå