Gå til innhold

Plex med Nvidia Shield og Synology NAS fungerer ikke etter nettverksbytte

Anbefalte innlegg

Skrevet
treskrue skrev (26 minutter siden):

Ja, ingenting der.

Det er jo to utropstegn der. Er det ikke mulig å klikke inn på f.eks. Movies for detaljer?

treskrue skrev (15 minutter siden):

da fant jeg plutselig NAS når jeg går til Libraies --> Add.

Du skal jo ikke legge til et nytt bibliotek.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Du skal jo ikke legge til et nytt bibliotek.

Nei, i utgangspunktet ikke, men jeg legger til på den måten nå og det fungerer. Lager en mappe "movies" f.eks og adder filene fra NAS. Da ser alt ut i Plex som det gjorde før. Tar bare himla lang tid da det er ca 14 TB den skal gå gjennom 🙄

Skrevet (endret)

Du kunne bare ha endret "path", som peker til den samme SMB-share, men med ny IP, så hadde du unngått dette. Men hvis du har slettet det gamle biblioteket og ikke gått inn for å endre det, er det dessverre for sent nå.

Endret av Uderzo
Skrevet
Uderzo skrev (13 timer siden):

Du kunne bare ha endret "path", som peker til den samme SMB-share, men med ny IP, så hadde du unngått dette. Men hvis du har slettet det gamle biblioteket og ikke gått inn for å endre det, er det dessverre for sent nå.

Det er mulig. Problemet var jo at jeg ikke fikk kontakt med NAS. Fant den heller ikke i nettverket, verken ved å gå inn på router eller ved å bruke Synology Assistant. 

Jeg så etter hvert at NAS tydeligvis var satt opp med statisk IP (husker ikke jeg gjorde det...). Når jeg fjernet gammel IP, fikk jeg kontakt igjen (synlig på nettverket) og valgte da å legge till alt på nytt igjen fra Plex --> Library. Filstrukturen fra NAS hadde jeg, så da tok ikke ting så lang tid allikevel. 

Fikk i hvert fall kontakt med NAS igjen og nå fungerer Plex fra Shield igjen, og jeg kan overføre filer fra PC til NAS. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...