Gouldfan Skrevet torsdag kl 18:41 Skrevet torsdag kl 18:41 (endret) Hei, vi ser etter ny Windows laptop. Vi vil ha minst 16gb Ram og ok prosessorer. Jeg vil ha minst 500gb minne til musikk og spill. Og sønnen på 11år ønsker seg noe som takler spill som Roblox (også de litt krevende på plattformen, som (monster spill i byer og War of the Worlds) Samt Minecraft bra og Garrys Mod. Noe som fungerer bra og starter på ok tid og har iallefall minst en usb c samt usb a. Kan noen hjelpe oss å finne noen alternativer før vi går i butikken eller handler på nett? Takknemlig for svar da jeg ikke vet mye om brikker osv og grafikk kort. Endret torsdag kl 18:41 av Gouldfan
Krig og fred Skrevet torsdag kl 18:58 Skrevet torsdag kl 18:58 Må det være laptop? En desktop vil være bedre mtp ytelse og levetid. 2
Gouldfan Skrevet torsdag kl 19:00 Forfatter Skrevet torsdag kl 19:00 (endret) Krig og fred skrev (3 minutter siden): Må det være laptop? En desktop vil være bedre mtp ytelse og levetid. Har ikke plass til desktop.. Laptop må legges bort når den ikke er i bruk. Også alt for uvitende til å bygge eller kjøpe en desktop, ved siden av at det er fullt i leiligheten som det er. Det krever vel ikke all verden å spille Minecraft, Garrys Mod og Roblox? Endret torsdag kl 19:02 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet torsdag kl 19:03 Forfatter Skrevet torsdag kl 19:03 Krig og fred skrev (1 minutt siden): Ja, da er valget åpenbart. Har du noe peil på laptops og ytelse? Det finnes billige laptop med 16 gb men prosessor og grafikk kan være dårligere.
:utakt Skrevet fredag kl 11:15 Skrevet fredag kl 11:15 Jeg kan ikke nok om dette selv, men du bør oppdatere innlegget ditt med et ca. budsjett @Gouldfan. Slik at de som ønsker å hjelpe vet hvilket prisnivå de skal lete i. 2
Gouldfan Skrevet fredag kl 12:19 Forfatter Skrevet fredag kl 12:19 :utakt skrev (1 time siden): Jeg kan ikke nok om dette selv, men du bør oppdatere innlegget ditt med et ca. budsjett @Gouldfan. Slik at de som ønsker å hjelpe vet hvilket prisnivå de skal lete i. 6-10k bare men er så usikker på hva som er bra. HP eller Asus eller Dell og Lenovo etc.
Gouldfan Skrevet fredag kl 13:43 Forfatter Skrevet fredag kl 13:43 Hva med denne? 16GB ram aner ikke om det er ok prosessor. https://cdon.se/produkt/barbar-dator-hp-15-fd0229ns-15-156-16-gb-ram-512-gb-ssd-i5-1334u-e26555339ebe53b9/ tror det er fjorårets modell i den prisklassen.
:utakt Skrevet fredag kl 13:49 Skrevet fredag kl 13:49 Gouldfan skrev (5 minutter siden): Hva med denne? 16GB ram aner ikke om det er ok prosessor. https://cdon.se/produkt/barbar-dator-hp-15-fd0229ns-15-156-16-gb-ram-512-gb-ssd-i5-1334u-e26555339ebe53b9/ tror det er fjorårets modell i den prisklassen. Ser den kommer uten operativsystem, så da må du kalkulere inn det i tillegg (hvis du ønsker Windows). Sitat Operativsystem: Utan Operativsystem FreeDOS
Gouldfan Skrevet fredag kl 13:57 Forfatter Skrevet fredag kl 13:57 :utakt skrev (7 minutter siden): Ser den kommer uten operativsystem, så da må du kalkulere inn det i tillegg (hvis du ønsker Windows). Windows 11 pro koster ikke det kun 100kr?
Krig og fred Skrevet fredag kl 13:57 Skrevet fredag kl 13:57 18 hours ago, Gouldfan said: Har du noe peil på laptops og ytelse? Det finnes billige laptop med 16 gb men prosessor og grafikk kan være dårligere. Beklager sent svar, nei jeg har ikke særlig peiling. Men jeg har fått med meg at det er mye rart på laptop markedet spesielt når det er snakk om "gaming laptopper". Jeg tror det beste valget ditt vil være å se på laptop review videoer på YouTube, men mindre noen i denne tråden har noen bra tips. Gamers Nexus er en kanal drevet av ekte nerds, kanskje du finner noe der.
:utakt Skrevet fredag kl 14:11 Skrevet fredag kl 14:11 Gouldfan skrev (13 minutter siden): Windows 11 pro koster ikke det kun 100kr? Spørs vel hvor du kjøper fra. Microsoft skal ha 2699 kr. Andre selger sikkert keys for mindre. Mer eller mindre lovlig,heh 😅
Gouldfan Skrevet fredag kl 14:16 Forfatter Skrevet fredag kl 14:16 (endret) :utakt skrev (5 minutter siden): Spørs vel hvor du kjøper fra. Microsoft skal ha 2699 kr. Andre selger sikkert keys for mindre. Mer eller mindre lovlig,heh 😅 I Sverige selger de Windows 11 for 169 kr. Men det er kanskje kun for nedlasting, også må man betale en heftig pris når man låser det opp??? Jeg kan jo spørre om råd i lokale butikken. Men da føler jeg det er uetisk å ikke kjøpe av dem, men snik fotografere modell nummer lol. Er bare det at det er så sykt mye dyrere i fysiske butikken. Endret fredag kl 14:18 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet fredag kl 14:31 Forfatter Skrevet fredag kl 14:31 Jeg har sent en mail med samma spørsmål til en internet butikk, også kopierer jeg den og sender til noen fler.
leifeinar Skrevet fredag kl 17:32 Skrevet fredag kl 17:32 Noe sånnt? De som har anmeldt høres greit fornøyde ut https://www.komplett.no/product/1304891/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-cyborg-14-wuxga-144-hz
vidor Skrevet fredag kl 18:10 Skrevet fredag kl 18:10 3 hours ago, :utakt said: Spørs vel hvor du kjøper fra. Microsoft skal ha 2699 kr. Andre selger sikkert keys for mindre. Mer eller mindre lovlig,heh 😅 Tror grunnen til at prisen retail er såpass høy er for å ta vare den den delen av utsalgsstedet. Det er noen år siden MS gikk inn for å samle inn brukeradferd med telemetri og heller selge *deg*.
Svein M Skrevet fredag kl 18:28 Skrevet fredag kl 18:28 (endret) De aller fleste bærbare selges med Windows lisens. Når det gjelder maskiner så er en mulighet å kjøpe en vanlig bærbar. Og da kan en gjerne velge en med en CPU som har kraftig grafikk integrert (iGPU). Et par eksempel på maskiner med kraftig integrert grafikk (iGPU): Denne som har CPU: AMD Ryzen 7 8845HS: https://www.prisjakt.no/product.php?p=14839251 Her er en annen med CPU: Intel Core Ultra 7 155H: https://www.prisjakt.no/product.php?p=14642461 Om en vil ha bedre spill ytelse så er det gaming maskiner. De har ofte Nvidia RTX grafikk brikke, f.eks RTX 4050. Her er et søk etter gaming-maskiner, jeg har lagt inn minst 6GB grafikkminne i søket: https://www.prisjakt.no/c/baerbare-datamaskiner?r_11288=16-182&r_4487=6-26&sort=price Endret lørdag kl 09:11 av Svein M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå