Sovna Skrevet 25. august Skrevet 25. august Jeg har sett meg ut en teleskop-arm fra Ergotron. Det er en Interacive arm VHD (31,8 kg limit.) som ser ut til å fikse vekten på min Tv som er relativt gammel. Nekter å bytte den, den har såå mye bedre farger/naturtro enn dagens, av det jeg har sett i alle fall. Problemet er at det ikke er VESA standard på innfesting av 4 stk.bolter. Jeg klarer ikke(kløne) å få inn bildet/illustrasjonen her på siden dessverre. Men er det noen som har stått overfor slike utfordringer, og kanskje fant en løsning? D80C227F-27E0-4223-B0E1-00C3A4358DF9.heic
Svein M Skrevet 25. august Skrevet 25. august (endret) Det festet du har bilde av er for 600x400mm. Er det ikke de avstandene mellom skruene på TV? Om TV ikke har fester så går det vel ikke. Om den har, men det er ikke standard avstander så må en vel ha et feste som passer til det. Endret 25. august av Svein M
Sovna Skrevet 25. august Forfatter Skrevet 25. august Svein M skrev (8 timer siden): Det festet du har bilde av er for 600x400mm. Er det ikke de avstandene mellom skruene på TV? Om TV ikke har fester så går det vel ikke. Om den har, men det er ikke standard avstander så må en vel ha et feste som passer til det. Jeg trodde det var den mindre firkantede platen med større hull som var greia jeg 200 x200mm. Større hull gir jo mulighet for større bolter = solid hold - tåler tyngre vekt. Jeg har på mine bolter 630x350mm. Ikke spes nøyaktig eller prioritert fra Tv produsenten.
kremt Skrevet 25. august Skrevet 25. august Du kan lage en adapterplate. Hvis boltene er 650x350 må platen være et par centimeter større på hver side, feks 700x400. Så borrer du hull som passer dette og fester platen i VESA festet etterpå. Det kan lages av f.eks 1 til 2 millimeter stålplate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå