Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har prøvd Alimemazin evolan mot søvnproblemer?

Gjest 8e758...80b

Anbefalte innlegg

Gjest 8e758...80b
Skrevet

Zopiklon har i utgangspunktet fungert greit, men har 5 dager igjen av en 14 dagers periode som jeg ikke vil fornye pga vanedannende effekt. Legen anbefalte derfor Alimemazin som egentlig er mot allergi, men som gjør at man blir trøtt.

Er i opplæring i ny jobb, som stiller store krav, og derfor sliter jeg med å sove om kveldene.

Anonymous poster hash: 8e758...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Alimemazine (INN), also known as trimeprazine", vis jeg forstår det riktig så er det en type1 antihistamin.
Legen ga meg Doxylamine 12,5mg, som også er type 1 antihistamin. Måtte ned til halv tablett for å ikke få STERK hangover. Ved hel og halv tablett var heller ikke effekten imponerende, da den da døsighet i stede for å redusere innsovningtid, men den fjernet oppvåkning midt på natten.

Du BØR henvises til søvnutredning i tilfelle du har UARS eller søvnapne, men du bør også sørge for at fastlegen ikke henviser til nærmeste sykehus VIS nærmeste sykehus kun tilbyr utredning for søvnapne i stede for llignende lidelser.

Gjest 8e758...80b
Skrevet
42 minutes ago, oddeh said:

Hva med Melatonin?

Funker ikke i det hele tatt. Prøvd Melatonin i 7mg på resept.

Skrevet
Gjest 8e758...80b skrev (8 minutter siden):

Funker ikke i det hele tatt. Prøvd Melatonin i 7mg på resept.

Hva med Mirtazapin?

Skrevet (endret)

Når det gjelder sovemedisiner er det ekstremt individuelt. For noen fungerer utdaterte antihistaminer kjempebra, for andre funker det ikke i det heletatt, noen får heftig hangover av de, andre ikke. Å hente erfaringer fra andre er sådan meningsløst, en må bare prøve å selv å se. 

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, Evil-Duck said:

"For noen fungerer utdaterte antihistaminer kjempebra, for andre funker det ikke i det heletatt"
Eller du kunne vært litt mer ærlig og uttalt
"Antihistaminer og hypnotiske stoffer øker ikke søvnkvaliteten, og derfor fungerer de for noen(god søvnkvalitet), og ikke andre(dårlig søvnkvalitet)"
Dette er veldig viktig for videre utredning og behandling, og er enda viktigere vis fastlegen er sløv nok til å ikke forstå forskjellen selv og dermed begå følgefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...