Gå til innhold

Hvem vil leve evig ?

Jobs

Anbefalte innlegg

Skrevet
MrL skrev (19 minutter siden):

Politikere lyver og bløffer hele tiden, er de svindlere?

De som lyver og bløffer med mål om personlig berikelse, ja, uten tvil. Er du av den formening at de som driver med sånt ikke er svindlere, banditter sjarlataner, kriminelle? 

MrL skrev (30 minutter siden):

Hvis det er jeg som "antar" så savner jeg forsatt å se hvor det er bevist at han svindler. 

Jeg ser forsatt bare en haug av antakelser, og påstanden om at han er svindler er forsatt basert på tilnærmet ingenting - annet en tynn suppe ihvertfall. 

Du har antatt hele tiden, pga din tro antar jeg, men ja du antar veldig mye, også anklager du meg for anta, basert på absolutt null og niks, bevisene for svindel er hans egne ord, det er ikke fysisk mulig det han påstår, kort og godt, det er ikke fysisk mulig, det finnes ingen beviser for at han har helbredet noen som helst. Om du nekter å se på dokumentasjonen som kom frem i bøkene om ham så tro på din sunne fornuft i det minste, det finnes absolutt ingen beviser for at denne type helbredelse eksisterer. Så jeg gjentar meg, bevisbyrden ligger på deg, greier du å bevise at JG hadde magiske krefter, muligens fra gudene å brukte dem gratis, og helbredet mennesker som ikke kunne helbredes på konvensjonelt vis? Bevis det du. 

MrL skrev (32 minutter siden):

Selv forfatteren av boken trodde Joralf hadde evner, men han antok det var placebo.

Men det endret seg altså når han så hva JG gjorde. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Du har antatt hele tiden, pga din tro antar jeg, men ja du antar veldig mye, også anklager du meg for anta, basert på absolutt null og niks det finnes absolutt ingen beviser for at denne type helbredelse eksisterer. 

skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

bevisbyrden ligger på deg, greier du å bevise at JG hadde magiske krefter

Jaha, du må nok få litt bedre selvinnsikt, hva jeg sier:

MrL skrev (3 timer siden):

Det er klart man skal være kritisk, og jeg sier ikke at han utførte magi

Du klarer til og med å finne på egne antakelser selvom det motsatte er skrevet.. jeg tenker det forklarer sitt.

Endret av MrL
Skrevet
MrL skrev (11 minutter siden):

Jaha, du må nok få litt bedre selvinnsikt, hva jeg sier:

Jeg vet ikke hva annet enn skal kalle det, hva vil du kalle det? Trolldom? En ting er sikkert det eksisterer ikke noe sånt noe som en helbreder som kan helbrede gjennom tro eller noen form for bevis for det, ingen ting, du kan tro hva du vil selvfølgelig, men fra et naturvitenskapelig perspektiv er det ingen tvil, JG er en svindler, det han sier at han gjør er fysisk umulig, det er så enkelt, så bevisbyrden ligger fremdeles på deg. 

MrL skrev (17 minutter siden):

Du klarer til og med å finne på egne antakelser selvom det motsatte er skrevet.. jeg tenker det forklarer sitt.

Og du svarer ikke på hverken spørsmål eller bringer bevis for dine egne påstander, jeg tenker det forklarer sitt, om det er på dette viset du vil diskutere når du blir konfrontert med bevis mot dine egne udokumenterte påstander, du har fremdeles bevisbyrden, bevis dine påstander. 

skaftetryne32 skrev (45 minutter siden):

De som lyver og bløffer med mål om personlig berikelse, ja, uten tvil. Er du av den formening at de som driver med sånt ikke er svindlere, banditter sjarlataner, kriminelle? 

Har du et svar på dette?

Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke hva annet enn skal kalle det, hva vil du kalle det? Trolldom? En ting er sikkert det eksisterer ikke noe sånt noe som en helbreder som kan helbrede gjennom tro eller noen form for bevis for det, ingen ting, du kan tro hva du vil selvfølgelig, men fra et naturvitenskapelig perspektiv er det ingen tvil, JG er en svindler, det han sier at han gjør er fysisk umulig, det er så enkelt, så bevisbyrden ligger fremdeles på deg. 

Og du svarer ikke på hverken spørsmål eller bringer bevis for dine egne påstander, jeg tenker det forklarer sitt, om det er på dette viset du vil diskutere når du blir konfrontert med bevis mot dine egne udokumenterte påstander, du har fremdeles bevisbyrden, bevis dine påstander. 

Har du et svar på dette?

Hvilke påstnader er det jeg skal bevise? 

Jeg har bare dokumentert at påstandene dine om svindel er på tynn suppe og ikke basert på noe annet enn antagelser. 

Det er du som må bevise at dette er svindel, det har du ikke klart.

Det du til og med sier er "Vi forstår det ikke, ergo er det svindel og du må bevise det ikke er det".  Nei, det er ikke slik ting funker.

Endret av MrL
Skrevet
MrL skrev (4 minutter siden):

Det er du som må bevise at dette er svindel, det har du ikke klart. 

Dette har du misforstått det er ikke jeg som tror at JG er en fyr som helbreder mennesker kun med tro. Folk som proklamerer at de kan helbrede kun ved hjelp av tro er oftest svindlere, ja det finnes ikke bevis for at en eneste en av dem har disse evnene, fordi de er svindlere som sagt, det eneste en faktisk trenger for å forstå dette er et naturvitenskapelig perspektiv, det finnes kort og godt ikke bevis for at det eksisterer mennesker med disse evnene, det er fakta. 

MrL skrev (4 minutter siden):

Hvilke påstnader er det jeg skal bevise? 

Hva med disse to? 👇

MrL skrev (5 timer siden):

Han krevde ingen betaling

MrL skrev (5 timer siden):

Det er kun de som aldri har opplevd han som kaster ut påstander om svindel basert på "ingenting".

• Liker 1
Skrevet

Igjen kommer du med haug av påstander om at jeg "tror ting", som at han helbreder folk med tro. Og igjen tar du opp spørsmål om mine påstander om betaling som allerede dokumentert tidligere. 

Å nå skal du kalle meg stråmann, fordi jeg påpeker alle bevisene du ikke kommer med. 

Nei det blir for dumt, jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. 

Skrevet
MrL skrev (1 minutt siden):

Igjen kommer du med haug av påstander om at jeg "tror ting", som at han helbreder folk med tro.

Det er hva han mente selv, du er klar over det eller? Jeg har ikke på noe punkt sagt at du tror akkurat dette, men det er jo åpenbart at noe tro må være involvert, for ingen fakta er involvert, det er ingen dokumenterte kurerte pasienter, bare en fyr som påstår at han har evner, ingen bevis, denne fyren tok betalt for sine "evner", en forfatter som startet opp med å respektere fyren avslørte mange av de psykologiske triksene han brukte ikke noe fancy bare god gammeldags manipulasjon, noe du velger å ignorere. 

MrL skrev (2 minutter siden):

Å nå skal du kalle meg stråmann,

Jeg sier du bruker en stråmann , jeg kaller deg ikke en stråmann, hva er poenget med det? 

https://snl.no/stråmann

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...