Radon Ready Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 44 minutes ago, Trestein said: Du tilfører ikke noe ny kunnskap. Det overlater jeg i trygghet til andre leserne å avgjøre enn deg som beviselig ikke kommer med annet enn løgner, synsing og fri fantasi som du ikke evner å dokumentere. Jeg arkiverer alt mine opponenter skriver, så regn med å bli sitert i fremtiden på det du skrev her inne. Det kommer sikkert til å se flott ut. Og det nytter ikke å panikk-redigere innlegget ditt etter at jeg påviste grove feil i påstandene dine, slik du gjorde med innlegget ditt lenger opp. 2
Trestein Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Radon Ready skrev (40 minutter siden): Det overlater jeg i trygghet til andre leserne å avgjøre enn deg som beviselig ikke kommer med annet enn løgner, synsing og fri fantasi som du ikke evner å dokumentere. Jeg arkiverer alt mine opponenter skriver, så regn med å bli sitert i fremtiden på det du skrev her inne. Det kommer sikkert til å se flott ut. Og det nytter ikke å panikk-redigere innlegget ditt etter at jeg påviste grove feil i påstandene dine, slik du gjorde med innlegget ditt lenger opp. Ja du trodde at drivhus trengte lyd og ikke lys. Alt det andre var feil også. Endret 6 timer siden av Trestein
Jarmo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sitat Flere medier skriver nå at det nye klimaessayet «Tre harde sannheter om klima» representerer en helomvending i Bill Gates' klimapolitiske ståsted. https://www.nettavisen.no/nyheter/bill-gates-tar-et-klima-oppgjor-i-nytt-essay/s/5-95-2706948
sk0yern Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Radon Ready skrev (51 minutter siden): Jeg arkiverer alt mine opponenter skriver, så regn med å bli sitert i fremtiden på det du skrev her inne. Skriver du det ut på papir og legger det i bokser med navn på?
Radon Ready Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 13 minutes ago, Trestein said: Ja du trodde at drivhus trengte lyd og ikke lys. Så-så, nå må ikke du begynne med historieforfalsking her inne, når faktum er at det var du, og ikke jeg, som påsto at drivhus trengte 6 megawatt med lyd. Jeg bare responderte på det du bokstavelig skrev. Dette bevises av postings-kronologien og sitatene jeg gjorde av det du skrev. Det at du panikk-redigerte ditt eget innlegg etter at jeg påviste feilen, endrer ikke på det faktum at påstanden din var feil. Quote Alt det andre var feil også Hæ ??? Var alt det andre du påsto også feil ????? Og det skal du ha meg til å tro? Det å komme med feilaktige påstander er nå blitt ditt varemerke. Her er et lite tips for å forbedre deg: Forskjellen på meg og deg er at du bruker ChatGPT for å finne dine "fakta", mens jeg aldri bruker ChatGPT og må bruke av min egen kunnskap i stedet, men googler kun i hensikt å få mer nøyaktige tall på ting jeg allerede vet. Grunnen til at jeg ikke bruker ChatGPT, er at ChatGPT er dårlig på kilder, og ofte gir utilstrekkelige svar, i verste fall helt feile svar, noe innleggene dine bærer sterkt preg av. Lykke til. 1
Trestein Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jarmo skrev (30 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/bill-gates-tar-et-klima-oppgjor-i-nytt-essay/s/5-95-2706948 Kanskje følger han med her og ser at klima angsten ikke virker lenger. Det minner litt om 2000 hysteriet ved årtusenskiftet. Alle ble skremt, all software ble oppdatert, kulepenner og kaffitraktere ble sjekket for at de skulle tåle årtusenskifte uten å gå i stå. Hva skjedde? Ingenting? Akkurat som profetiene til Al gore om at snøen skulle forsvinne og maldivene under vann. Hva skjedde? Ingenting . Matproduksjon øker, verden blir grønnere, kjempefangster med fisk, hvalbestanden øker, hummer bestanden øker og isbjørn bestanden øker. Har mye større bekymring for krig og miljø gifter. Klima none
Trulss Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Uten å ha lest hele tråden husker jeg at vi hadde store hull i ozonlaget som aldri ville bli bedre, og dermed føre til verdens undergang. Hvor har disse hullene blitt av nå om dagen? Mener også jeg har lest om at vi egentlig går mot en ny istid.
Radon Ready Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 35 minutes ago, sk0yern said: Skriver du det ut på papir og legger det i bokser med navn på? Neida. Selv om det kanskje er normalt å arkivere ting på den måten der du kommer fra, så tok jeg skrittet inn i data-alderen for ca 40 år siden og lagrer sånt digitalt, noe som gjør det veldig søkbart. Av en eller annen grunn, så er det veldig mange som finner dette så forferdelig irriterende at de bare må kommentere det. Endret 5 timer siden av Radon Ready 1
Jarmo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden En ny rapport fra FNs miljøprogram (UNEP) avslører at verden fortsatt er langt unna å nå målene i Parisavtalen. GAP-rapporten gir en årlig gjennomgang av gapet mellom hvor globale utslipp er på vei med forpliktelsene landene setter for seg selv (NDC’er), og hvor de bør være for å begrense oppvarmingen av kloden til under 2 grader. Med nye klimamål styrer nå verden mot 2,3-2,5 graders oppvarming. Det er en liten forbedring, sammenlignet med 2,6-2,8 °C i fjorårets rapport. Rapporten understreker at selv om verdens land klarer å nå sine klimamål, vil det ikke være nok til å begrense oppvarmingen til under 2°C, og spesielt til 1.5°C, som er Parisavtalens mål. Så langt har ikke landene klart å nå målene de har satt for 2030, og nye mål for 2035 kan bli enda vanskeligere å oppfylle.
Radon Ready Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutes ago, Trestein said: Kanskje følger han med her og ser at klima angsten ikke virker lenger. Det minner litt om 2000 hysteriet ved årtusenskiftet. Alle ble skremt, all software ble oppdatert, kulepenner og kaffitraktere ble sjekket for at de skulle tåle årtusenskifte uten å gå i stå. Hva skjedde? Ingenting? Feil igjen. Grunnen til at omtrent ingenting skjedde var at trusselen ble avverget med masse forarbeide og forberedelser, nettopp for å hindre den i å skje. Quote Akkurat som profetiene til Al gore om at snøen skulle forsvinne og maldivene under vann. Hva skjedde? Ingenting Feil igjen. Så da lyger disse artiklene, i følge deg? Quote Matproduksjon øker, verden blir grønnere, kjempefangster med fisk, hvalbestanden øker, hummer bestanden øker og isbjørn bestanden øker. Feil. Isbjørnen er utrydningstruet, og man anslår at bestanden vil minke 30% før midten av dette århundret, og helt utryddet innen århundret er omme. Fiskebestandene minker, og i dag er 93 prosent av verdens fiskebestander overbeskattet eller fullt utnyttet. Mange bestander nærmer seg kollaps på grunn av for stort press på fiskeressursene. Hummerbestanden minker den også. Hvalbestanden minker, og har gått ned opptil 90% sammenlignet med hva bestanden var før kommersiell hvalfangst startet. Noen arter, som blåhvalen, er i dag bare om lag 3% av det den en gang var. Tatt i betraktning det faktum at blåhvalbestanden fortsatt er truet, på tross av at den har vært fredet de siste 59 år, så blir det å påstå at "hvalbestanden øker" som å klamre seg til halmstrå, kun fordi blåhvalbestanden har økt med noen få individer i mellomtiden. Blåhvalen ligner veldig mye på mennesket, den blir kjønnsmoden etter ca 10 år, som er svært lenge i dyreverdenen, den føder kun en kalv når den føder, og blåhvalen blir gjennomsnittlig ca 80-90 år gammel i snitt. Derfor går det svært sakte med "økingen" av denne bestanden. Når skaden som ble påført hvalbestanden og nesten utryddet den, er opprettet , da kan vi begynne å snakke om at hvalbestanden "øker". Konklusjon: alt du påsto var beviselig feil og udokumentert, og da er jo du pr def = en simpel løgner. 1
Trestein Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Radon Ready skrev (3 minutter siden): Feil igjen. Grunnen til at omtrent ingenting skjedde var at trusselen ble avverget med masse forarbeide og forberedelser, nettopp for å hindre den i å skje. Feil igjen. Så da lyger disse artiklene, i følge deg? Feil. Isbjørnen er utrydningstruet, og man anslår at bestanden vil minke 30% før midten av dette århundret, og helt utryddet innen århundret er omme. Fiskebestandene minker, og i dag er 93 prosent av verdens fiskebestander overbeskattet eller fullt utnyttet. Mange bestander nærmer seg kollaps på grunn av for stort press på fiskeressursene. Hummerbestanden minker den også. Hvalbestanden minker, og har gått ned opptil 90% sammenlignet med hva bestanden var før kommersiell hvalfangst startet. Noen arter, som blåhvalen, er i dag bare om lag 3% av det den en gang var. Tatt i betraktning det faktum at blåhvalbestanden fortsatt er truet, på tross av at den har vært fredet de siste 59 år, så blir det å påstå at "hvalbestanden øker" som å klamre seg til halmstrå, kun fordi blåhvalbestanden har økt med noen få individer i mellomtiden. Blåhvalen ligner veldig mye på mennesket, den blir kjønnsmoden etter ca 10 år, som er svært lenge i dyreverdenen, den føder kun en kalv når den føder, og blåhvalen blir gjennomsnittlig ca 80-90 år gammel i snitt. Derfor går det svært sakte med "økingen" av denne bestanden. Når skaden som ble påført hvalbestanden og nesten utryddet den, er opprettet , da kan vi begynne å snakke om at hvalbestanden "øker". Konklusjon: alt du påsto var beviselig feil og udokumentert, og da er jo du pr def = en simpel løgner. Og du er Erasmus Montanus så får du noe mere å spørre chat om 1
Trestein Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden sk0yern skrev (3 timer siden): Skriver du det ut på papir og legger det i bokser med navn på? Han tror han er på snapchat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå