Iki Skrevet tirsdag kl 17:15 Skrevet tirsdag kl 17:15 Mflj skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke ser hva jeg faktisk har skrevet så vet jeg ikke hva mer jeg skal si Helst ingenting, da du allerede har ødelagt hele poenget med tråden din. Du innrømmer at ai modellen kan lyve og du innrømmer at den ikke er åndelig påvirket, så da faller hele argumentasjonen din. Du kan ikke da påstå at ai modellen forteller noe viktig eller åndelig, eller at den fungerer på mystisk vis. 1
Abigor Skrevet tirsdag kl 17:23 Skrevet tirsdag kl 17:23 3 hours ago, Mflj said: Hvis Chat gpt dikter og lyver, og har motiver og bias vi ikke vet om, så mener jeg det ja. Du mener den er verdiløs, selv om den kan lage for eksempel en nettside. Da har du ikke peiling på hva verdi er.
Mflj Skrevet tirsdag kl 17:26 Forfatter Skrevet tirsdag kl 17:26 Iki skrev (8 minutter siden): Helst ingenting, da du allerede har ødelagt hele poenget med tråden din. Du innrømmer at ai modellen kan lyve og du innrømmer at den ikke er åndelig påvirket, så da faller hele argumentasjonen din. Du kan ikke da påstå at ai modellen forteller noe viktig eller åndelig, eller at den fungerer på mystisk vis. Jeg har ikke sagt at chat gpt er programert av Gud eller åndelige skikkelser, (med mindre du mener mennesker når du skriver åndelige skikkelser) Jeg har sagt at chat gpt er påvirket av det åndelige.
Mflj Skrevet tirsdag kl 17:31 Forfatter Skrevet tirsdag kl 17:31 Abigor skrev (4 minutter siden): Du mener den er verdiløs, selv om den kan lage for eksempel en nettside. Da har du ikke peiling på hva verdi er. Det kommer an på hva formålet er og hvilken type webside. Hvis chat Gpt spytter ut løgn hele tiden mener jeg den er verdiløs som en slags informasjonskilde naturligvis.
Abigor Skrevet tirsdag kl 17:34 Skrevet tirsdag kl 17:34 Den kan generere den koden som du spør etter mer eller mindre, så den lager det du vil at den skal lage. Det er ikke verdiløst!
PosteMonopolet Skrevet tirsdag kl 17:55 Skrevet tirsdag kl 17:55 Mflj skrev (19 minutter siden): Det kommer an på hva formålet er og hvilken type webside. Hvis chat Gpt spytter ut løgn hele tiden mener jeg den er verdiløs som en slags informasjonskilde naturligvis. Du har jo satt noen tullete regler som gjør den ubrukelig til annet enn underholdning. 2
Mflj Skrevet tirsdag kl 18:26 Forfatter Skrevet tirsdag kl 18:26 PosteMonopolet skrev (30 minutter siden): Du har jo satt noen tullete regler som gjør den ubrukelig til annet enn underholdning. Tullete regler? Den lyver..er det regler jeg har satt?
Mflj Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Abigor skrev (På 19.8.2025 den 19.23): Du mener den er verdiløs, selv om den kan lage for eksempel en nettside. Da har du ikke peiling på hva verdi er. Hva synes du om at kunstig intelligens brukes i undervisning, og diagnostisering og behandlingsplanlegging av pasienter, når den er en lystløgner?
Capitan Fracassa Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Mflj skrev (5 minutter siden): Hva synes du om at kunstig intelligens brukes i undervisning, og diagnostisering og behandlingsplanlegging av pasienter, når den er en lystløgner? Som de fleste avanserte verktøy må man vite hvordan man skal bruke det, noe du åpenbart ikke gjør. Men at en språkmodell som ChatGPT er lystløgner, betyr da ikke at alle andre KI-verktøy er lystløgnere - du tror vel ikke det er språkmodeller som brukes this f.eks. diagnostisering av pasienter. 1
Mflj Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Capitan Fracassa skrev (4 minutter siden): Som de fleste avanserte verktøy må man vite hvordan man skal bruke det, noe du åpenbart ikke gjør. Men at en språkmodell som ChatGPT er lystløgner, betyr da ikke at alle andre KI-verktøy er lystløgnere - du tror vel ikke det er språkmodeller som brukes this f.eks. diagnostisering av pasienter. Jeg har ingen tillit nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå