Gå til innhold

Daniel har 1300 uspilte spill i Steam-biblioteket: – Jeg må leve til jeg blir 125

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amatør, her er min Steam liste 😋
image.png.922265e5ae60e55179bc2c74613a9141.png

Problemet med for vid smak i forskjellige sjangere, jeg liker alt fra FPS/TPS til RPG, Adventure, Racing, Action, VN, m.m. Liker spesielt spill med god story, og/eller mulighet for å utforske verden og finne/gjøre mange forskjellige ting (godt eksempel er Yakuza/Like a dragon serien). Spesielt glad i Owlcat Games i det siste da de er veldig flinke med å blande hjemme base bygging med RPG og utforsking av verden. Endless Space 2 er ett 4x spill med story og oppdrag/quests innimellom det vanlige 4x opplegget, og hver rase har sin egen story, og egne skip, men teknologien er for det meste den samme med noen variasjoner per rase. Og hver rase spilles noe annerledes, alt fra noen mindre endringer mellom noen raser til større endringer mellom andre igjen, så å spille en ny rase er nesten som ett nytt spill og man kan stadig oppdage nye ting.

Og det har vært noen år nå med mye bra spill spredt utover forskjellige sjangere. Liker også fremdeles gamle klassikere som eye of the beholder, og gamle D&D serien med Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, Secret of the Silver Blades, og Pools of Darkness, og spill som Syndicate og Syndicate Wars i tillegg til nyere spill. Så listen min er for det meste både nye og gamle klassikere, ikke så mye indie og mye mindre free to play (finner sjelden noe til min smak der, de gamle klassikerne er ofte bedre, men er noen unntak her og der). Spilelr både gamle klassikere og de nyeste spillene.

Så for å prøve å begrense antallet noe så er de jeg kjøper med en gang kun de jeg vikelig vil spille, de som kan vente og er mer ok legger jeg på wish listen min og hvis jeg ikke kjøper de når de er nede i 50% så ser jeg de som ikke gode nok og fjerner de fra listen og glemmer de, dette har hjulpet noe på i de siste årene. 

Jeg har vært på Steam siden de startet opp (når Half-Life 2 kom ut), og har vært gamer siden jeg var en 8 år gammel (Arcades, lommespill, Amstrad, C64, Amiga 500, PC, PS 2, PS 3, PS 4. Er også å finne på Ubisoft Connect.
Så spillsamlingen er egentlig en samling av spill jeg har spilt opp gjennom årene og nyere spill.
Man kan trygt si at jeg elsker spill og det å kunne leve seg inn i de forskjellige verdene, som i en interactive bok eller film, hvor man i stedet for kun å sitte passivt og leser eller ser på, så er man hoved personen elelr en del av historien og kan da også ofte påvirke den i variende grad alt ettersom hvilken spill sjanger og hvor bra de har lagt opp til valg og diverse resultat av valg, noe Obsidian brukte å være gode på før med f.eks. Knights of the Republic 2. Owlcat Games har også være ganske flinke her nå i nyere tider, plenty av muligheter spesielt i Pathfinder 2.

Vel som man sikkert har skjønt så kan jeg snakke i nærmest en evighet om spill, så avslutter her før det blir en bok 😄

Skrevet

Hei, så nå at Daniel var Vardøværing, jeg har vokst opp i Vardø selv, og skal flytte opp igjen nå, i slutten av August så da blir vi to Vardøværinger med en god samling spill på Steam 😁

Skrevet
Må innrømme det er bra tåpelig å eie så mange spill. Jeg har selv ca 2000 spill på Steam, ca 1500 på PS4 og PS5, og rundt 5-600 på PS3, samt bortimot 200 Nintendo-spill. Dersom hvert spill i snitt tar 20 timer å spille (fort gjort når diverse RPGer drar snittet kraftig opp), og jeg tar meg tiden til et par timer spilling om dagen, så snakker vi altså at det vil ta meg 17 år å spille gjennom alt. Og med tanke på at kun de spillene jeg ramset opp har blitt kjøpt siden PS3 kom ut, i 2007, så vil jeg altså mest sannsynlig ha doblet samlingen før jeg er ferdig. Evig syklus det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...