Sjørøver Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg er nysgjerrig på hvordan folk holder seg informert og henter inspirasjon til sine interesser og hobbyer. Enten det er fotografering, gaming, matlaging, trening, historie eller noe helt annet – hvilke kilder bruker dere for å lese eller lære mer? Er det spesifikke nettsider, blogger, forum (utover dette, om det er lov), bøker, magasiner, podcaster, YouTube-kanaler, Reddit-subs eller apper? Oppretter tråden først og fremst for å se om jeg finner noe som jeg selv er interessert i. Men samtidig er jeg interresert i hvor bredt, unikt og sært spekteret kan være på et så stort forum som dette.
Cyrio Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Selv henter jeg mye start-inspirasjon fra youtube. Omtrent alle mine fritidsaktiviteter er praktiske i en eller annen grad, og er det IT/elektronikk/3d-printing går jeg gjerne inn på youtube og ser om jeg finner noen som har gjort det jeg forsøker å oppnå. Deretter bruker jeg det som grunnlag for å google meg litt rundt for å finne mer detaljerte instruksjoner ettersom youtube sjeldent går så i dybden som man kanskje skulle ønske. Ender da gjerne opp på diverse forumer. Gjelder det hjemmelading av ammunisjon osv unngår jeg youtube og går rett inn på spesifikke forum ettersom konsekvensen om man gjør feil er "litt" større.. Youtube er genialt når det kommer til å finne morsomme eksperimenter, men anbefaler absolutt å gjøre litt mer research før man iverksetter dersom man har lyst til å lære litt. Overraskende nok er det også en del grupper på Facebook som har mye god inspirasjonsmat. Men den desidert beste kilden til lærdom og inspirasjon er å møte likesinnede. Dette fordrer jo at det er noe som har et aktivt miljø i nærområdet ditt, men det er utrolig mye mer motiverende/inspirerende å samles på "arenaen" enn å skrolle rundt på nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå