Mestønsket Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Hei folkens! Jeg har en gammel Subaru som har begynt å få litt overflaterust på begge hjulbuene bak. Det er ikke gjennomrustet ennå, men det burde nok tas snart før det blir verre. Er det noen som kan anbefale et verksted eller karosserimakker som gjør denne typen rustreparasjon billig og skikkelig? Gjerne et sted som ikke tar premium-priser, men som fortsatt gjør et ordentlig arbeid. Jeg holder til Lillestrøm, men kan kjøre litt hvis det lønner seg. Takk på forhånd for tips!
onkel_jon Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Siden bilen er gammel hvorfor ikke gjøre det sjøl? Blir fort dyrere enn bilen er verdt men mindre du har en kompis som driver med lakkering.
Mag ne Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Mestønsket skrev (1 time siden): Hei folkens! Jeg har en gammel Subaru som har begynt å få litt overflaterust på begge hjulbuene bak. Det er ikke gjennomrustet ennå, men det burde nok tas snart før det blir verre. Er det noen som kan anbefale et verksted eller karosserimakker som gjør denne typen rustreparasjon billig og skikkelig? Gjerne et sted som ikke tar premium-priser, men som fortsatt gjør et ordentlig arbeid. Jeg holder til Lillestrøm, men kan kjøre litt hvis det lønner seg. Takk på forhånd for tips! Det er sjelden overflaterust på hjulbuer. Det er nok gjennomrustet, men hullene er først så små at det ikke er åpenbart enda.. Overfladisk reparasjon vil være midlertidig. Å få det til å ruste saktere med fett eller oljeprodukter er ganske enkelt. Alt eller nesten alt som "stopper rust", stopper ikke rust.
MailMan13 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Sikker på det er overflate? Subaru ruster ofte fra innsiden, ikke uvanlig at de ser helt fin ut utenpå, mens toppen av fjærtårnene bak gjerne er rustet nesten helt bort.
Mestønsket Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 12 hours ago, MailMan13 said: Sikker på det er overflate? Subaru ruster ofte fra innsiden, ikke uvanlig at de ser helt fin ut utenpå, mens toppen av fjærtårnene bak gjerne er rustet nesten helt bort. Du har rett kanskje. Her er bildene, men det er noe bedre på høyre side: Venstre: Og høyre: Hvordan repareres dette her? Må hele baksjermer lakkeres eller?
freedomseeker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Subaru har veldig god stållegering og galvanisering, sjelden/aldri at man ser sinkslipp eller lignende problemer. Ut ifra bilde så vil jeg personlig bare ha skrapt bort rusten på best mulig måte med en flattrekker eller lignende, lagt på noe kjemisk rustfjerner, sinkgrunning og deretter lakkert med en original lakkstift fra forhandler.
likferd Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Dette er bagateller, og du fikser det lett sjøl. Fjern det du kan av rust med en dremel eller sandpapir, så epoxygrunning og lakk i noenlunde korrekt farge. På kanten eller innsiden av hjulbuen er det knapt synlig likevel. Du finner alt på biltema. Endret 2 timer siden av likferd
freedomseeker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Lakken du får kjøpt på biltema er noe universal greier og ser forferdelig har jeg erfart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå