Gå til innhold

Samsung Galaxy Flip/Fold 7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nytt år, nye modeller i Flip- og Fold serien. Jeg lekte med begge i butikk i dag, og nå sitter jeg med den typiske "lyst på ny dings"-følelsen igjen. 😅 Jeg bruker Flip 4 i dag, og Flip 7 var virkelig en solid oppgradering. Litt større innvendig, men rosinen i pølsa må definitivt være den ytre skjermen. Nå er den stor nok til å kjøre alt, ikke bare sjekke varsler slik som på den jeg har nå. Jeg liker ikke at telefoner er blitt så store, så denne var snasen! 

Fold 7 - den er tynn, lett og et skikkelig blikkfang, men når har man egentlig bruk for et kvadratisk nettbrett? Til 26.000 kroner er nok ikke jeg i målgruppa. Kul sak, for all del.

Teller litt på knappene om jeg skal bytte til Flip 7...

Noen som har kjøpt en av de to?

Endret av :utakt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge til test en stund nå og la ut testene i helga. Utrolige flotte telefoner, og kommer nok til å kjøpe Fold7 selv. Men må innrømme at Flip7 frister veldig også. Utrolig praktisk størrelse, og jeg elsker frontskjermen🙂

Men alt i alt blir nok Fold7 er bedre "arbeidsverktøy". Bedre kamera også.

Skrevet
torbjornhb skrev (16 minutter siden):

Jeg har hatt begge til test en stund nå og la ut testene i helga. Utrolige flotte telefoner, og kommer nok til å kjøpe Fold7 selv. Men må innrømme at Flip7 frister veldig også. Utrolig praktisk størrelse, og jeg elsker frontskjermen🙂

Men alt i alt blir nok Fold7 er bedre "arbeidsverktøy". Bedre kamera også.

Hvor er testene dine publisert? Det kunne vært interessant å lese. 🙂

Ser at flere mener Motorola har levert en bedre "Flip" enn Samsung. Synd jeg aldri finner Motorola i butikker her, det virker som de har litt dårlig distribusjon? De største varehusene har dem sikkert, men ikke de mindre butikkene rundt her. Liker å teste litt før jeg eventuelt casher ut så mye penger.

Skrevet
:utakt skrev (Akkurat nå):

Hvor er testene dine publisert? Det kunne vært interessant å lese. 🙂

Ser at flere mener Motorola har levert en bedre "Flip" enn Samsung. Synd jeg aldri finner Motorola i butikker her, det virker som de har litt dårlig distribusjon? De største varehusene har dem sikkert, men ikke de mindre butikkene rundt her. Liker å teste litt før jeg eventuelt casher ut så mye penger.

Liker aldri å dele linker, men de ligger på Pulssonen.no.
Kan flagge bransjetilhørlighet med det samme (det er jeg som driver nettsiden). Sorry at de er så innmari detaljerte. Jeg har litt vansker med å begrense meg...

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-z-fold7-test/

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-z-flip7-test/

• Liker 1
Skrevet
torbjornhb skrev (27 minutter siden):

Liker aldri å dele linker, men de ligger på Pulssonen.no.
Kan flagge bransjetilhørlighet med det samme (det er jeg som driver nettsiden). Sorry at de er så innmari detaljerte. Jeg har litt vansker med å begrense meg...

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-z-fold7-test/

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-z-flip7-test/

Detaljerte og godt skrevne tester, det skal du ha. :) Nå fikk jeg enda mer lyst på, haha. 

Litt nisjespørsmål, men da du testet Flip 7, testet du om Bank ID-appen fungerer på ytterskjermen? Det er en sånn typisk ting jeg gjerne skulle brukt en liten skjerm til - bekrefte at "ja, det er jeg som forsøker logge inn" og kanskje taste et passord - men om jeg må åpne telefonen faller det poenget bort.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Var og å kjente på flip telefonene i dag da jeg og er fysen. Flip 7 FE lå godt i hånden og kunne godt brukt den - men den er jo ganske elendig specmessig..

Flip 7 var for brei og ubehagelig å holde så den utgår helt..

Leita etter Motorola Razr 60 Ultra da den er overlegen samsungen på det meste men den hadde de jo ikke til utstilling.. 

Den har avrunda hjørner som jeg tror vil hjelpe på komforten. Skjønner ikke samsung designet med å ha skarpe kanter over alt..

Men gidder ikke gamble 11 tusen på å bestille noe som jeg kansje synes er ubehagelig i bruk..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet
:utakt skrev (10 minutter siden):

Detaljerte og godt skrevne tester, det skal du ha. :) Nå fikk jeg enda mer lyst på, haha. 

Litt nisjespørsmål, men da du testet Flip 7, testet du om Bank ID-appen fungerer på ytterskjermen? Det er en sånn typisk ting jeg gjerne skulle brukt en liten skjerm til - bekrefte at "ja, det er jeg som forsøker logge inn" og kanskje taste et passord - men om jeg må åpne telefonen faller det poenget bort.

Den appen testet jeg ikke. Vil anta at den ikke fungerer, men forhåpentligvis tar jeg feil. Mulig jeg kan få sjekket dette. Litt mye jobb å sette opp alt med Bank ID på nytt bare ☺️. Kudos for at du klarte å finne noe jeg ikke har testet på den 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...