ilpostino Skrevet i går, 20:37 Skrevet i går, 20:37 Apple har blandt annet laget denne og denne laderen som er ganske kraftige. Jeg vet at på budsene dere så får man litt bedre lydkvalitet hvis man lytter på en iPhone. er det det samme med laderene, at man ikek får full pupp på ladingen hvis man ikke lader en enhet fra Apple?
barfoo Skrevet i går, 20:52 Skrevet i går, 20:52 Apple-ladere er USB-C PD. Heilt bog standard som gir det dei lover. Det sagt hadde eg heller kjøpt Anker sine. Like god kvalitet og fysisk mindre.
toralfb Skrevet i går, 20:57 Skrevet i går, 20:57 USB C er standardisert slik alle produsenter skal kunne lage enheter med sammenlignbare ytelser. Men, enkelte ladere har vist seg være laget med for dårlig kvalitet. Kabler kan også være laget med små tverrsnitt, slik de ikke kan levere maksimal Ampere. Vil anta så lenge lader har tilsvarende kapasitet som en orginal Apple lader skal lading gå like raskt. Om Apple bare gir full hastighet med egne ladere følger de ikke USB C standarden. 1
ilpostino Skrevet i går, 20:58 Forfatter Skrevet i går, 20:58 (endret) barfoo skrev (6 minutter siden): Det sagt hadde eg heller kjøpt Anker sine. Jeg har mye fra Anker, men det kraftigste jeg har funnet av ladere over 65w er de jeg lenket til over. Går vel høvelig raskt det også. Endret i går, 20:59 av ilpostino
barfoo Skrevet i går, 21:02 Skrevet i går, 21:02 4 minutes ago, toralfb said: Men, enkelte ladere har vist seg være laget med for dårlig kvalitet. Kabler kan også være laget med små tverrsnitt, slik de ikke kan levere maksimal Ampere. Har dissekert Apple-ladere. Det er teknisk god kvalitet med veldig god elsikkerhet og god seperasjon, og solid bygd. Så har ingen betenkeligheter med dei ut fra ytelse/sikkerhet, men det er dyrt og det finst andre med like god kvalitet til lavere pris. 1
toralfb Skrevet i går, 21:13 Skrevet i går, 21:13 (endret) barfoo skrev (11 minutter siden): Har dissekert Apple-ladere. Det er teknisk god kvalitet med veldig god elsikkerhet og god seperasjon, og solid bygd. Så har ingen betenkeligheter med dei ut fra ytelse/sikkerhet, men det er dyrt og det finst andre med like god kvalitet til lavere pris. Apple sine har nok god kvalitet. Jeg tenkte på billige ladere ofte av mindre kjente merker som påstår å følge standarden, men ikke nødvendigvis er av god nok kvalitet. Det finnes som nevnt gode ladere til lavere pris enn Apple. Betaler trolig en del for navn og logo på Apple tilbehør. Endret i går, 21:14 av toralfb 1 1
BadCat Skrevet i går, 21:41 Skrevet i går, 21:41 (endret) Det var fryktelig dårlig kvalitet på ladekablene til Apple for 10–15 år siden. Isoleringa falt av og det ble fare for kortslutning og det som verre er. Det var Lightning-plugg da, mener jeg. Hvordan er dette i dag etter overgang i USB–C? Jeg har aldri hatt en iPhone, men jeg hadde iPod Touch i to generasjoner. Det var en slags i Phone lite, bare uten ringing og med eldre/svakere prosessor. Sikkert dårligere kamera også. Jeg husker at jeg ble overrasket over den dårlige kvaliteten og så skeptisk at jeg ikke har prøvd apple-produkter igjen. Hilsen en gammel og lettskremt katt. Endret i går, 22:13 av BadCat
bbios Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) toralfb skrev (4 timer siden): Apple sine har nok god kvalitet. Jeg tenkte på billige ladere ofte av mindre kjente merker som påstår å følge standarden, men ikke nødvendigvis er av god nok kvalitet. Det finnes som nevnt gode ladere til lavere pris enn Apple. Betaler trolig en del for navn og logo på Apple tilbehør. Har du noe eksempler på billige kvalitets 20w+ ladere? Endret 21 timer siden av bbios
BadCat Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Hvis dere har en stor Coop Extra pleier de å ha én for 129 eller to for 199 kr. Sikkert ikke det beste men har funket greit for min del. Jeg pleier som regel å bruke de ladere som følger med Motorola-telefoner, men det er ikke alltid at jeg ønsker å lade ved 70W. Det er unødvendig hvis man ikke er på vei ut og trenger fulladet telefon på under timen eller en del lading etter 15 minutter. https://www.obs.no/elektronikk/mobiltilbehor/2757252 https://www.obs.no/elektronikk/mobiltilbehor/2748555 Endret 21 timer siden av BadCat
bbios Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden BadCat skrev (6 minutter siden): Hvis dere har en stor Coop Extra pleier de å ha én for 129 eller to for 199 kr. Sikkert ikke det beste men har funket greit for min del. Jeg pleier som regel å bruke de ladere som følger med Motorola-telefoner, men det er ikke alltid at jeg ønsker å lade ved 70W. Det er unødvendig hvis man ikke er på vei ut og trenger fulladet telefon på under timen eller en del kapasitet på 15 minutter. Takk for svar IPhone / Samsung/Google brukere treng "heldigvis" ikke tenke om det er 20w eller 70w lader, disse lader vel maks 27-30w .. unntaket er vel ultra modellen fra Samsung ..
BadCat Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Det står ikke effekten på disse, men det har vært nok guffe til at jeg ikke har sett behov for finne det ut. De er billige og fine ladere å ha med på tur og besøk. Ikke fullt så mye stress som å glemme igjen en lader til 1500 kr. Når man sitter på båten eller flyet og tenker *, jeg glemte laderen på hotellet. Eventuelt omvendt når man kommer til hotellet og finner ut at laderen er glemt igjen hjemme. Ta en svipptur til Coop og redde dagen. I verste fall får man da lader+kabel for 199 kr. Endret 21 timer siden av BadCat
bbios Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden BadCat skrev (6 minutter siden): De er billige og fine ladere å ha med på tur og besøk. Ikke fullt så mye stress som å glemme igjen en lader til 1500 kr. 1500kr????
BadCat Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Hvis man tror man er storkar. https://www.proshop.no/Mobil-Adaptere-og-ladere/Anker-737-Prime-120W-GaN-1x-USB-A-2x-USB-C-Stroemadapter-svart/3249742 https://www.proshop.no/Mobil-Adaptere-og-ladere/Anker-Prime-Charger-200W-6-Ports-GaN/3318473 Endret 20 timer siden av BadCat
SpecialForce Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) BadCat skrev (19 timer siden): Det var fryktelig dårlig kvalitet på ladekablene til Apple for 10–15 år siden. Isoleringa falt av og det ble fare for kortslutning og det som verre er. Det var Lightning-plugg da, mener jeg. Hvordan er dette i dag etter overgang i USB–C? Min erfaring er at det kunne vært bedre, men med forsiktig bruk så må jeg sjelden bytte noen ut. Generelt sett så er Apple sine ladere kjent for å være godt dimensjonerte og energieffektive, slik at energitapet ved lading forminskes. Endret 6 timer siden av SpecialForce
barfoo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 16 hours ago, bbios said: Har du noe eksempler på billige kvalitets 20w+ ladere? IKEA sine.
NorsknRev Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden bbios skrev (16 timer siden): Har du noe eksempler på billige kvalitets 20w+ ladere? Clas Ohlson har en 30 watter til 200. https://www.clasohlson.com/no/USB-C-lader,-vinklet,-30-W/p/39-3933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå