Gå til innhold

Anmeldelse: Donkey Kong Bananza


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bubba477 skrev:

Grafikken i selve verdenen virker skuffende. Ser gammelt ut.

Du må nesten sammenligne med Switch 1 spill og ta med i betraktningen at alt du ser kan ødelegges, da bør du ikke bli skuffet. Spillet ser mer enn bra nok ut og er fantastisk å spille☺️
  • Liker 2
Skrevet (endret)
bubba477 skrev (9 timer siden):

Grafikken i selve verdenen virker skuffende. Ser gammelt ut.

De bruker voxel grafikk i stedet for polygoner. Det er mye mer ressurskrevende enn tradisjonelle polygoner, som ikke vil funke når man fritt skal kunne "endre" på terrenget. Mens de fleste er primitive og tenker "kraftigere konsoll = bedre grafikk", er Nintendo mer innovative og tenker heller "hva slags gameplay mekanikker kan vi bruke maskinkraften til, som ikke lot seg gjøre før?"

Endret av Jomb
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jomb skrev:
David Wise lagde musikken i Donkey Kong Country. Ikke Grant Kirkhope. Han lagde kun til DK64.
Tusen takk for at du sa ifra! - Jørgen.
  • Liker 1
Skrevet (endret)
On 7/20/2025 at 3:52 PM, Jomb said:

De bruker voxel grafikk i stedet for polygoner. 

Dette er faktisk helt feil. De bruker en usynlig voxel grid, men grafikken og de synlige elementene er polygoner. Dette kan heller ikke sammenlignes med Teardown som faktisk har synlige og interaktive voxels. 

Terrenget har mest liket med Empyrion Galactic Survival, av spill jeg kjenner til. 

Endret av Milarwen
Skrevet (endret)
Milarwen skrev (14 timer siden):

Dette er faktisk helt feil. De bruker en usynlig voxel grid, men grafikken og de synlige elementene er polygoner. Dette kan heller ikke sammenlignes med Teardown som faktisk har synlige og interaktive voxels. 

Terrenget har mest liket med Empyrion Galactic Survival, av spill jeg kjenner til. 

Du har helt rett. Voxel er ikke i stedet for polygoner. Men dette gjør uansett ikke poenget mitt om hvor krevende det er å kjøre irrelevant, tvert i mot. Ettersom polygoner på voxel områder genereres på nytt når det ødelegges, i tillegg til at data i et enormt stort voxel register også oppdateres.

Endret av Jomb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...