Jobs Skrevet mandag kl 19:21 Skrevet mandag kl 19:21 Bestemte meg for og prøve hel års dekk på min bil da jeg ikke er avhengig av og kjøre så mye da jeg bor på jobben. Testene viser også at de nå har klart og lage gode hel års dekk. Så dette er tips til de som er lei dekk skift og ikke må kjøre på de verste vinterdagene . Artikkel: Dunlop All Season 2 225/55 R16 99W XL (GAN) Antall: 4 https://www.motor.no/bil/helarsdekk-overrasker-endelig-et-som-fungerer/278579
MailMan13 Skrevet mandag kl 19:33 Skrevet mandag kl 19:33 (endret) Hvis man ikke kjører nok til at man klarer å bruke opp vanlige sommer og vinterdekk før de blir dårlige, så er det muiligens "veien å gå". Hvis man stadig må bytte dekk med god slitebane fordi de blir 7+ år gamle før de er utslitt så kan det være moderne helårsdekk kan fungere. Man bør være klar over at man har litt mindre veigrep under alle forhold med slike dekk, selv om de ikke er katastrofalt dårlige under noen forhold. Dårligere grep på det værste på vinteren er èn ting, men det er flere som dreper seg på sommeren i godvær. Verdt en tanke. Det er ingen som dør av å skli av veien på holkeføre, så hvorfor er det bekymringen? Sikkert mange meninger om det. Endret mandag kl 19:44 av MailMan13 2
toralfb Skrevet mandag kl 19:55 Skrevet mandag kl 19:55 Tenker det viktigste uansett sommer og vinter er å avpasse farten. Kjetting var vanlig å bruke på personbiler også før vinterdekk var vanlig, men var ikke egnet å kjøre fort med. Noen land har eller vurderer å innføre begrensinger på dekk med lavere hastighetsmerking, der vinterdekk kan være merket med laver hastighet slik jeg leser. https://dinside.dagbladet.no/motor/20-000-i-bot/83118303
Dubious Skrevet tirsdag kl 12:03 Skrevet tirsdag kl 12:03 Kommer helt an på hvor du bor, men stort sett sommerføre hele vinteren. Svært få dager hvor en faktisk trenger vinterdekk. Og de få dagene kan jeg ta sykkelen med piggdekk, eller gå. Så neste år blir det å prøve med AT. Sammenligning blir nye AT vs 10 år gamle piggfritt.
Trulss Skrevet tirsdag kl 13:24 Skrevet tirsdag kl 13:24 Har kjørt på helårsdekk de siste 20 årene, og det skal sies det merkes på glatt føre så man må avpasse farten. Kunne aldri tenkt meg å bytte tilbake til sesongdekk. 2
Karltorbj Skrevet tirsdag kl 13:42 Skrevet tirsdag kl 13:42 Holder til paa Soer vestlandet og har veldig god erfaring, med helaarsdekk. Takker for tipset om de Goodyear dekkene der, de ser bra ut. 🙂👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå