Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjørte på asfaltkant, liten fleng i dekket

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gavekort skrev (26 minutter siden):

Sideveggene er den delen av dekket som får mest påkjenninger. Om du ikke kan se noen kordeller og skaden ikke er spesielt dyp så kan det godt hende det er mulig å kjøre på det. Ville for sikkerhetsskyld byttet det med et bakhjul.

Om de likevel er modne for å byttes så ville jeg bare fått det gjort så snart du har tid og råd.

Ville ikke kjørt rundt med skadet dekk. Er ikke verdt risikoen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk gir til svar at dekket må byttes selv om skaden er liten og at det ikke kan repareres. Bruk kan føre til punktering eller tap av trykk.

Skrevet (endret)

Hvor gammelt er dekket? Ser det har begynnende sprekker andre steder. Spørs hvor mye du vil sikre deg. Kjører du bare litt rundtom hadde jeg ikke brydd meg. Skal du straks på sommerferie med bilen og familien ville jeg ikke tatt sjangsen.

- Jobbet med dekk i 4 år.

Endret av Labelle
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bytte begge dekkene foran, da de er gamle å bør byttes uansett. Bare krysser fingrene for at et dekksenter her i området kan ordne det innen neste uke. Regner med en pris på ca 6000kr

• Liker 1
Skrevet
On 6/29/2025 at 10:26 AM, dan83 said:

Jeg har bestemt meg for å bytte begge dekkene foran, da de er gamle å bør byttes uansett. Bare krysser fingrene for at et dekksenter her i området kan ordne det innen neste uke. Regner med en pris på ca 6000kr

Stortsett fikser dei slikt samme dag om det ikkje er veldig sær dimensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...