BIG1 Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Hei. Må få tilgang på Windows 7 ifbm et eldre program. Men er det noen mulighet til å installere win7 på en minnepinne så jeg kan boote fra den?
sedsberg Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni (endret) Her er en oppskrift jeg pleide å bruke. Spoiler Making a bootable Windows 7 install USB stick ================================================== == Starting DISKPART and creating partition ====== ================================================== CMD as Administrator C:\Windows\system32> DISKPART Microsoft DiskPart version 6.1.7601 Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation. On computer: COMPUTER DISKPART> LIST DISK Select DISK x *(x=USB drive number) CLEAN CREATE PRIMARY pARTITION SELECT PARTITION 1 ACTIVE FORMAT FS:NTFS ASSIGN EXIT ================================================== == Creating boot sector on USB drive ============= ================================================== Instert Win7 install disc. D:\boot> BOOTSECT.EXE /NT60 H: *(D=DVD-ROM, H=USB drive) ================================================== == Copying content =============================== ================================================== Copy Win7 DVD contents to USB drive. ================================================== Jeg vet ikke om f.eks. Rufus støtter Win7? Endret 25. juni av sedsberg
sedsberg Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Leste at støtte for Winsdows 7 enten skulle fjernes eller var fjernet etter versjon 3.22 eller noe.
toralfb Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Lenge siden jeg har installert Windows 7. USB boot var ikke alltid like enkelt med Windows 7. Mulig enklere å kjøre Win 7 som en virtuell maskin? Eller bruke en gammel pc til dette programmet?
BIG1 Skrevet 25. juni Forfatter Skrevet 25. juni Rufus støtter det ikke. Mulig jeg kan prøve Ventoy eller Hasleo WinToUsb.
hagenlund Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni 32 minutes ago, sedsberg said: Leste at støtte for Winsdows 7 enten skulle fjernes eller var fjernet etter versjon 3.22 eller noe. Ja, brukerstøtte er avsluttet - men du kan fortsatt bruke det.
Svein M Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg vil tro at ISO filen man legger på USB-Stick kan være Windows 7, men at at en kanskje ikke kan kjøre Rufus 4.0 på Windows 7. En kan også bruke Ventoy.
BIG1 Skrevet 25. juni Forfatter Skrevet 25. juni Med rufus kan jeg lage win7 oppstartsdisk for å installere på pc. Men den har ikke "windows to go".
nebrewfoz Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni 22 minutes ago, BIG1 said: Med rufus kan jeg lage win7 oppstartsdisk for å installere på pc. Men den har ikke "windows to go". Kjør heller Win7 i en virtuell maskin på den PC'en du har. Mye ryddigere. Og det finnes sikkert haugevis av YT-videoer som viser hvordan, uansett om du velger å bruke VirtualBox eller noe annet.
Svein M Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg ser det er noe som heter Windows To Go, men jeg kjenner ikke noe til det. https://www.techspot.com/downloads/6475-wintousb.html
hagenlund Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni 1 hour ago, Svein M said: Jeg ser det er noe som heter Windows To Go, men jeg kjenner ikke noe til det. https://www.techspot.com/downloads/6475-wintousb.html Dette bør man være forsiktig med. I verste fall kan windows-lisensen bli knyttet opp mot minnepinnen, og det er sjelden ønskelig.
ilpostino Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Hvorfor ikke bruke Proxmox, Hyper-V, Virtuabox eller tilsvarende til å virtualisere Windows 7? Så slipper du hasselet med å boote fra USB.
BIG1 Skrevet 27. juni Forfatter Skrevet 27. juni Takk. Skal prøve. Skal jailbreake en eldre appletv og det programmet krever win7.
Pop Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni 1 hour ago, BIG1 said: Takk. Skal prøve. Skal jailbreake en eldre appletv og det programmet krever win7. Kan du ikke kjøre det programmet i kompatibilitetsmodusen for Win7 da (på din Win11 eller hva du har)?
sedsberg Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni 22 minutes ago, Pop said: Kan du ikke kjøre det programmet i kompatibilitetsmodusen for Win7 da (på din Win11 eller hva du har)? Er det hardware i bildet som krever Win7 så blir ofte det problematisk. Samme med virtuelle maskiner.
BIG1 Skrevet 27. juni Forfatter Skrevet 27. juni Pop skrev (53 minutter siden): Kan du ikke kjøre det programmet i kompatibilitetsmodusen for Win7 da (på din Win11 eller hva du har)? Prøvde det uten hell. Må ha selve win7 :/
toralfb Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni (endret) BIG1 skrev (4 timer siden): Prøvde det uten hell. Må ha selve win7 😕 En eldre pc der Windows 7 installeres blir enkleste fremgangsmåte. Endret 27. juni av toralfb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå