Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker dere om å være 32 og ha null erfaring?

Gjest c00c7...e54

Anbefalte innlegg

Gjest ac06c...6a7
Skrevet

Kan bruke meg selv som eksempel.

Hadde min første date som 24 åring.

Første kyss og første ligg som 27 åring-

Første forhold som 28 åring.

Nå skal det sies at jeg er på autisme-spekteret, så jeg er ikke en "normal" person, men vi er alle forskjellige. Det viktigste er at du er fornøyd med det livet du har og er du ikke det, så er det du selv som må ta tak (selv om det er lov å be om hjelp selvfølgelig)

Anonymous poster hash: ac06c...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gjest e9b9a...7ca skrev (2 timer siden):

Om du leser litt rundt på forumet trådstarter så vil du forstå hva jeg mener. 

Anonymous poster hash: e9b9a...7ca

Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Denne kommentaren minner meg for øvrig om en bruker som omtalte seg som feminist skrev masse om på Diskusjon.no.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Denne kommentaren minner meg for øvrig om en bruker som omtalte seg som feminist skrev masse om på Diskusjon.no.

Støttes, er egentlig 2 - 3 mulige brukere jeg har i tankene. (Jeg ser også på megselv som feminist, men det er åpenbart ikke meg du sikter til ;) )

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Støttes, er egentlig 2 - 3 mulige brukere jeg har i tankene. (Jeg ser også på megselv som feminist, men det er åpenbart ikke meg du sikter til ;) )

Nei, absolutt ikke. Nå liker jeg ikke å sette folk i bås, men har lest her på forumet at du selv beskriver deg som feminist så derfor husket jeg det. Jeg opplever deg mer fair og rimelig balansert når det kommer til diskusjoner om kjønn osv.

Jeg skjønner ikke helt hvordan kommentaren min kan misforstås så sterkt. Jeg jobber til vanlig med folk som ikke har levd livet sitt etter samfunnsnormer. Noen har vært narkomane som har kommet seg ut av miljøet (sterkt!) mens andre har opplevd traumatisk oppvekst. Mange av disse haar god utdannelse, tjener godt og er aktive i hverdagen. Men det er ikke alle som har hatt kjærester i tyveårene etc. Dette gjør ikke disse menneskene noe mer annerledes enn folk flest. Derfor reagerte jeg på enkelte kommentarer i denne tråden som devaluerte TS. 

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (14 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Nå liker jeg ikke å sette folk i bås, men har lest her på forumet at du selv beskriver deg som feminist så derfor husket jeg det. Jeg opplever deg mer fair og rimelig balansert når det kommer til diskusjoner om kjønn osv.

Jeg skjønner ikke helt hvordan kommentaren min kan misforstås så sterkt. Jeg jobber til vanlig med folk som ikke har levd livet sitt etter samfunnsnormer. Noen har vært narkomane som har kommet seg ut av miljøet (sterkt!) mens andre har opplevd traumatisk oppvekst. Mange av disse haar god utdannelse, tjener godt og er aktive i hverdagen. Men det er ikke alle som har hatt kjærester i tyveårene etc. Dette gjør ikke disse menneskene noe mer annerledes enn folk flest. Derfor reagerte jeg på enkelte kommentarer i denne tråden som devaluerte TS. 

Ja, både jeg og mannen er feminister. I den forstand at vi syns likestilling er en selvfølge i alle deler av samfunnet, (bortsett fra det åpenbare at menn ikke kan føde, og at menn er fysisk sterkere),  og at vi ser på folk som individer, og ikke putter dem i bås utfra kjønnet de har. Jeg har likevel problem med en viss type menn (og en viss type kvinner), den typen som mener at man skal være sånn eller sånn bare fordi man er mann eller kvinne. Og akkurat på det punktet så syns jeg den anonyme likevel traff godt, selv om jeg syns kommentaren var litt feilplassert i forhold til hvilket innlegg hun svarte på. 

Fikk litt "bakoversveis" selv ut fra det svaret du fikk fra den anonyme. Jeg syns du hadde et godt svar, og jeg var enig i det svaret, selv om jeg kanskje var litt uenig i din opprinnelige kommentar. Jeg har registrert ting du har skrevet om deg selv, samt hva du jobber med tidligere, så jeg følte rett og slett at kommentaren til deg ble litt feilplassert selv om jeg syns hun har et poeng når det gjelder enkelte andre brukere. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
leticia skrev (29 minutter siden):

Fikk litt "bakoversveis" selv ut fra det svaret du fikk fra den anonyme. Jeg syns du hadde et godt svar, og jeg var enig i det svaret, selv om jeg kanskje var litt uenig i din opprinnelige kommentar. Jeg har registrert ting du har skrevet om deg selv, samt hva du jobber med tidligere, så jeg følte rett og slett at kommentaren til deg ble litt feilplassert selv om jeg syns hun har et poeng når det gjelder enkelte andre brukere. 

Her prøver jeg virkelig å forstå, derfor denne spissfindigheten fra min side.

Min første kommentar til TS Gjest c00c7...e54 var:

Ingenting rart med det. Ingen av oss vet hvordan livet ditt har vært og ingen har rett til å dømme deg heller. 

Min andre kommentar var følgende motsvar til den frekke kommentaren til Gjest e1f94...3ec:

Hvor mye livserfaring har du? Er det virkelig vanskelig å tenke nyansert om dette? 

- TS kan ha hatt en vanskelig traumatisert oppvekst som kan ha skapt vansker med å stole på folk
- TS kan være introvert og sjenert. Da er det vanskelig å ta initiativ. Det trenger ikke bety at vedkommende er en elendig person
- TS kan ha vært usikker på sin legning, identitet etc. som kan ha skapt vansker
- TS hadde kanskje andre interesser enn forhold i den yngre årene

Det kan kan garantert tenkes enda flere scenarier. 

TS kan være glad for at hun ikke har møtt deg.

Min tredje kommentar var igjen motsvar til Gjest e1f94...3ec:

Du fikk svar. Enkelt og greit. 

Jeg svarte da ikke frekt til TS? Intensjonen min var å belyse det faktum at ikke alle lever "A4" liv og at det heller ikke er feil om man ikke lever slik. Det var jo et motsvar til alle som var frekke mot TS 
Gjest c00c7...e54.

Brukernavn Gjest e9b9a...7ca begyynte å gaslighte slik jeg ser det.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Her prøver jeg virkelig å forstå, derfor denne spissfindigheten fra min side.

Min første kommentar til TS Gjest c00c7...e54 var:

Ingenting rart med det. Ingen av oss vet hvordan livet ditt har vært og ingen har rett til å dømme deg heller. 

Min andre kommentar var følgende motsvar til den frekke kommentaren til Gjest e1f94...3ec:

Hvor mye livserfaring har du? Er det virkelig vanskelig å tenke nyansert om dette? 

- TS kan ha hatt en vanskelig traumatisert oppvekst som kan ha skapt vansker med å stole på folk
- TS kan være introvert og sjenert. Da er det vanskelig å ta initiativ. Det trenger ikke bety at vedkommende er en elendig person
- TS kan ha vært usikker på sin legning, identitet etc. som kan ha skapt vansker
- TS hadde kanskje andre interesser enn forhold i den yngre årene

Det kan kan garantert tenkes enda flere scenarier. 

TS kan være glad for at hun ikke har møtt deg.

Min tredje kommentar var igjen motsvar til Gjest e1f94...3ec:

Du fikk svar. Enkelt og greit. 

Jeg svarte da ikke frekt til TS? Intensjonen min var å belyse det faktum at ikke alle lever "A4" liv og at det heller ikke er feil om man ikke lever slik. Det var jo et motsvar til alle som var frekke mot TS 
Gjest c00c7...e54.

Brukernavn Gjest e9b9a...7ca begyynte å gaslighte slik jeg ser det.

Deler av din første kommentar er jeg uenig i. Altså den delen hvor du skriver "ingenting rart med det". Jeg syns det er rart hvis man som 32 åring (uavhengig av kjønn) ikke har hatt noen dates eller forhold. Spesielt uvanlig hvis man er dame og ikke har hatt det. Men det du skriver i resten av kommentaren er jeg enig i. Altså at du skriver at ingen av oss vet hvordan livet ditt (TS sitt liv) har vært og ingen har rett til å dømme deg (TS) heller. Vi kan likevel synes at det er litt rart, og tenke oss til at det er noen bestemt årsak som kan ligge bak. TS gir oss ikke innblikk  i hva hun evt har av hindringer for å få dates og forhold, vi har svært lite å gå etter her. . (De fleste i min vennegjeng hadde opplevd kjæresteforhold i god tid før de var 20). 

Jeg er enig i dine kommentarer til anonyme Gjest e1f94...3ec

Jeg er enig i at du ikke har svart TS frekt. Gaslighting fra Gjest e9b9a...7ca vil jeg ikke si det var, men en stor misforståelse om hva du mente i ditt svar. 

Jeg skjønner hva du vil frem til, at enhver må få leve sitt liv som man ønsker. Jeg er enig i det.  Men det virker faktisk som om dette er et sårt tema for TS, og at ønske om nærkontakt med det andre kjønn er til stede, selv om det ikke enda har skjedd. 

For min del er det vanskelig å gi noen mer konkrete råd til TS når hun ikke åpner opp litt mer, og heller ikke svarer folk. For din egen del, kan det sikkert være lurt å lukke øynene litt for kommentarer som den fra bruker.... 7ca, da den er feilplassert (etter min mening). 

• Liker 2
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Når enkelte skriver kjenner jeg at jeg blir ekstra glad for at jeg bor innenfor bibelbeltet.

Det overrasker ikke at du bor innenfor bibelbeltet og faktisk er glad for det 🏳️‍🌈

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Gjest 4e05c...697
Skrevet
torbjornhb skrev (11 timer siden):

Null stress! 37 år om en liten måned. Aldri vært på en date i mitt liv 🙂. Du blir ikke et dårligere menneske for det.

Både jeg og @leticia er nysgjerrige på årsakene/historien bak dette hvis du vil dele. Jeg synes det er helt absurd. Håper du vil dele.

Anonymous poster hash: 4e05c...697

Skrevet
leticia skrev (49 minutter siden):

Deler av din første kommentar er jeg uenig i. Altså den delen hvor du skriver "ingenting rart med det". Jeg syns det er rart hvis man som 32 åring (uavhengig av kjønn) ikke har hatt noen dates eller forhold. Spesielt uvanlig hvis man er dame og ikke har hatt det.

Her er vi nok uenige. For det vi vet kan TS har tilhørt en streng religiøs gruppe/sekt der slikt ikke var lov. Da ville det ikke vært rart om vedkommende aldri hadde vært på date etc. Noen mennesker er veldig sjenerte og tar ikke initiativ. Da blir det heller ikke date ut av slikt. Nei, jeg ser virkelig ikke problemet her.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
24 minutes ago, leticia said:

Det overrasker ikke at du bor innenfor bibelbeltet og faktisk er glad for det 🏳️‍🌈

Jeg har skuffet mang ei kvinne som trodde at det skulle bli noe mer enn bare en dans.
image.thumb.png.0041e74152f5c13aa3b55bace91ed9ec.png

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gjest 4e05c...697 skrev (6 timer siden):

Både jeg og @leticia er nysgjerrige på årsakene/historien bak dette hvis du vil dele. Jeg synes det er helt absurd. Håper du vil dele.

Anonymous poster hash: 4e05c...697

Todelt.

1. Jeg er generelt redd for å skuffe de rundt meg, så jeg kunne ikke hatt en kjæreste uten å vite med sikkerhet at hun kunne fått det hun fortjente.

2. Jeg har vel aldri følt meg tiltrukket av noen. Jeg er han som blir "bestevenn" med alle.

Endret av torbjornhb
Skrevet
Boing_80 skrev (5 timer siden):

Her er vi nok uenige. For det vi vet kan TS har tilhørt en streng religiøs gruppe/sekt der slikt ikke var lov. Da ville det ikke vært rart om vedkommende aldri hadde vært på date etc. Noen mennesker er veldig sjenerte og tar ikke initiativ. Da blir det heller ikke date ut av slikt. Nei, jeg ser virkelig ikke problemet her.

Du... - jeg kjenner faktisk flere som har tilhørt JW, selv om man lever i en sekt hvor ting ikke er "sømmelig" så pleier kjønnsdriften å være sterkere. Jeg har også vært genert og tar ikke initiativ, og kjenner flere som er sånn Null problem å få kontakt med mannfolk  likevel, faktisk så syns jeg kontakten er litt for mye av det gode til tider... TS er kvinne, jeg hadde forstått tankegangen din litt bedre hvis vi snakket om en mann her, da kvinner sjeldnere tar initiativ til menn enn motsatt. 

Jeg tenker det ligger noe mer bak, som kan bli et problem i et eventuelt forhold. Men det ser ikke ut til at vi får vite noe mer om dette. Innlegget til TS ble skrevet på mandag, i dag er det torsdag, og hun har ikke svart noen som helst i tråden...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
torbjornhb skrev (6 minutter siden):

Todelt.

1. Jeg er enormt redd for å skuffe de rundt meg, så jeg kunne ikke hatt en kjæreste uten å vite med sikkerhet at hun kunne fått det hun fortjente.

2. Jeg har vel aldri følt meg tiltrukket av noen. Jeg er han som blir "bestevenn" med alle.

Angående nummer 1. Det er mange menn som føler på dette. I hovedsak så anser jeg det som et "deg " - problem. Altså dette er dine følelser, ikke hennes. 

Jeg antar at du tenker at hun får hva hun fortjener materielt, altså at du skal ha en god jobb for å kunne forsørge hele familien? For de fleste kvinner jeg kjenner så er det nok at man er tilstedeværende, viser at man bryr seg om og er glad i henne og eventuelle barn. Mange menn legger lista altfor høyt for seg selv hva de skal bidra med. Jeg syns det er trist... ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
Gjest c00c7...e54 skrev (På 23.6.2025 den 20.12):

Jeg er 32 år gammel dame som har null erfaring når det kommer til kjærlighet og dating. Har ikke holdt noen i hånda en gang. Hva tenker dere om det? Ville dere tenkt det var negativt?

Anonymous poster hash: c00c7...e54

Jeg kjenner ikke deg og har ingen rett til å dømme deg og ditt liv.

For samfunnet generelt er det derimot negativt.
Langtidsplanleggerne er med rette bekymret for konsekvensene av lave fødselstall og når mange havner i samme situasjon.

Samfunnets bærekraft fordamper hvis befolkningen ender opp som uerfarne, ensomme materialister uten barn

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (27 minutter siden):

Angående nummer 1. Det er mange menn som føler på dette. I hovedsak så anser jeg det som et "deg " - problem. Altså dette er dine følelser, ikke hennes. 

Jeg antar at du tenker at hun får hva hun fortjener materielt, altså at du skal ha en god jobb for å kunne forsørge hele familien? For de fleste kvinner jeg kjenner så er det nok at man er tilstedeværende, viser at man bryr seg om og er glad i henne og eventuelle barn. Mange menn legger lista altfor høyt for seg selv hva de skal bidra med. Jeg syns det er trist... ❤️ 

Tja. Jeg har god jobb og inntekt, så det står ikke på det materielle. Det står heller på det som faktisk betyr noe - tilstedeværelse. Det hadde jeg ikke vært i stand til å oppfylle på en god måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere som aldri har hatt kjæreste og som sansynligvis ikke kommer til å få det heller (de er oppe i årene). Fordi de ikke tar noe initiativ selv, og da vil det ikke skje. Man må være klar for det og ønske det.

Stikkord: introvert, sosial angst. Før sa man sjenert, i dag heter det sosial angst. Litt lite opptatt av utseendet?

Synd, for det finnes en for alle. Det er mange introverte lsom eter etter kjæreste. Det kan bli mange gode matcher.

En annen grunn kan være at man er veldig følsom. Kjærlighet kan gjøre vondt. Man må tåle å bli forlatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...