Spillredaksjonen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Rikeleg med Switch 2 på lanseringsdagen: – Høg etterspurnad Det er framleis hundrevis av Nintendo Switch 2 tilgjengeleg i norske nettbutikkar. Neste veke kjem det nye parti med varer. Les hele saken på Gamer.no»
PosteMonopolet Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Jeg avbestilte mitt eksemplar, synes det ble for dumt å bare kaste pengene etter noen som vet å grafse til seg mest mulig penger fra fansen. Det begynner å ligne på de same tendenser som de svindyre fotballkanalene. Ellers veldig bra at det er nok med konsoller i butikkene. Jeg trenger ikke Switch 2 med en gang, men venter på flere gode spill og kanskje en ny modell med bedre batteritid. For å spare penger så kan jeg heller kjøpe den på utlandstur (utenfor Norden). Endret 5. juni av PosteMonopolet 1
Mumitrollet1337 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 30 minutes ago, PosteMonopolet said: Jeg avbestilte mitt eksemplar, synes det ble for dumt å bare kaste pengene etter noen som vet å grafse til seg mest mulig penger fra fansen. Det begynner å ligne på de same tendenser som de svindyre fotballkanalene. Ellers veldig bra at det er nok med konsoller i butikkene. Jeg trenger ikke Switch 2 med en gang, men venter på flere gode spill og kanskje en ny modell med bedre batteritid. For å spare penger så kan jeg heller kjøpe den på utlandstur (utenfor Norden). Så du skal "spare" penger ved å reise til utlandet? Det koster jo å reise til utlandet. Dessuten så mister du 3 år (Mulig det bare er ett år garanti i "utlandet") med reklamasjon og garanti blir jo morsomt når du må sende den i internasjonal postgang. Spare mentaliteten tar litt av om dagen... 2
bubba477 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Hadde trodd disse ble revet ut så fort de fikk dem inn? Rart.
rebjorn Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Mumitrollet1337 skrev: 30 minutes ago, PosteMonopolet said: Jeg avbestilte mitt eksemplar, synes det ble for dumt å bare kaste pengene etter noen som vet å grafse til seg mest mulig penger fra fansen. Det begynner å ligne på de same tendenser som de svindyre fotballkanalene. Ellers veldig bra at det er nok med konsoller i butikkene. Jeg trenger ikke Switch 2 med en gang, men venter på flere gode spill og kanskje en ny modell med bedre batteritid. For å spare penger så kan jeg heller kjøpe den på utlandstur (utenfor Norden). Så du skal "spare" penger ved å reise til utlandet? Det koster jo å reise til utlandet. Dessuten så mister du 3 år (Mulig det bare er ett år garanti i "utlandet") med reklamasjon og garanti blir jo morsomt når du må sende den i internasjonal postgang. Spare mentaliteten tar litt av om dagen... Det kunne vel kanskje hende at han skulle utenlands uansett? 1
Martelè Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni bubba477 skrev (46 minutter siden): Hadde trodd disse ble revet ut så fort de fikk dem inn? Rart. Faktisk litt creepy, haha
JornHansen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Martelè skrev (34 minutter siden): Faktisk litt creepy, haha Sa brura… Fint at det finnes mange konsoller i butikken og at det lover godt for en prisreduksjon. 1 1
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Noen butikker fikk ikke i det hele tatt og skal heller ha i morgen xD Og her snakker vi om en av de store kjedene. Og noen andre fikk et helt lass. Er noe helt rart her med distribusjonen xD
Martelè Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni JornHansen skrev (29 minutter siden): Sa brura… Fint at det finnes mange konsoller i butikken og at det lover godt for en prisreduksjon. Hva betyr "sa brura"?
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Martelè skrev: JornHansen skrev (29 minutter siden): Sa brura… Fint at det finnes mange konsoller i butikken og at det lover godt for en prisreduksjon. Hva betyr "sa brura"? Norsk versjon av "That's what she said!". Usikker på sammenhenget her, da.
Martelè Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Chaos_Niddhogg skrev (23 minutter siden): Norsk versjon av "That's what she said!". Usikker på sammenhenget her, da. Ah. Haha, det er noen som tror at jeg er en hu. Men uheldigvis, er jeg en dude haha 1
RookieNO Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Er virkelig Switch gjengen så lite bevandret i humor at de ikke har forstått konseptet "sa brura"?!? Først Mr.Hansen som helt klart ikke har skjønt når man bruker uttrykket, og så Martele som tror det betyr at den som har sagt det er hunkjønn... Det brukes når noen (både hunkjønn og hankjønn, sier noe som gjerne kan tolkes dobbelt, og særlig i litt "sexy" retning" Det hadde passet bedre hvis noen hadde sagt at "oj, den var litt stor...". /mansplaining 2 1
JornHansen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Revet ut så fort de fikk den inn- sa brura (og det var litt creepy). 1
svenka Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni JornHansen skrev (2 timer siden): Revet ut så fort de fikk den inn- sa brura (og det var litt creepy). Ja, det uttrykket kan fint brukes i den sammenhengen 😉
SuperGiant Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Til info: Nintendo-konsoller og deres lanseringspriser: Nintendo Entertainment System (NES) Lanseringsår: 1985 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 1 800 kr Game Boy Lanseringsår: 1989 Pris (USA): $89 Ca. pris i Norge: 1 200 kr Super Nintendo Entertainment System (SNES) Lanseringsår: 1991 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 1 800 kr Nintendo 64 Lanseringsår: 1996 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 1 800 kr Game Boy Color Lanseringsår: 1998 Pris (USA): $79 Ca. pris i Norge: 1 000 kr Game Boy Advance Lanseringsår: 2001 Pris (USA): $99 Ca. pris i Norge: 1 200 kr Nintendo GameCube Lanseringsår: 2001 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 2 000 kr Nintendo DS Lanseringsår: 2004 Pris (USA): $149 Ca. pris i Norge: 1 500 kr Nintendo Wii Lanseringsår: 2006 Pris (USA): $249 Ca. pris i Norge: 2 500 kr Nintendo 3DS Lanseringsår: 2011 Pris (USA): $249 Ca. pris i Norge: 2 300–2 500 kr Nintendo Wii U Lanseringsår: 2012 Pris (USA): $299–$349 Ca. pris i Norge: 2 500–3 000 kr Nintendo Switch Lanseringsår: 2017 Pris (USA): $299 Ca. pris i Norge: 3 200 kr Nintendo Switch 2 (forventet / rapportert 2025) Lanseringsår: 2025 Pris (USA): $449 Ca. pris i Norge: 5 000 kr Denne burkte kostet det samme som Switch 1... For 5K forventer jeg sinnsykt mye mer, blir en flopp for min del og venter helelr 2-3 år
svenka Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni På Obs’en selger de Switch 2 med Mario Kart til 7395kr -100kr om du er Coop medlem 😉
Magnus Rydningen Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni svenka skrev (3 timer siden): På Obs’en selger de Switch 2 med Mario Kart til 7395kr -100kr om du er Coop medlem 😉 Sto ingenting om Coop Medlemsrabatt på den så vidt jeg klarer å se.
PosteMonopolet Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) SuperGiant skrev (10 timer siden): Ca. pris i Norge: 5 000 kr Koster dessverre ca. 6700 kr i Norge. Jeg dropper Nintendo helt hvis dem skal drive å grafse til seg mest mulig penger frå fans på same måten Champions Leauge gjør. Endret 6. juni av PosteMonopolet
GengarGeng Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Her var det noen feil. SuperGiant skrev (12 timer siden): Nintendo 64 Lanseringsår: 1996 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 1 800 kr I 1996 var en dollar ca 6.5 kroner. https://www.poundsterlinglive.com/bank-of-england-spot/historical-spot-exchange-rates/usd/USD-to-NOK-1996#google_vignette USA ca 1300 nok Norge ca 2000 nok Spillpris lå mellom 600-800 nok den gang. https://www.digi.no/artikler/billig-sproyte-dyr-dop/343633 Dagens kurs tilsvarer dette: USA 2550 nok Norge 3900 nok Spill 1150-1600 nok https://www.norges-bank.no/tema/Statistikk/Priskalkulator/ SuperGiant skrev (12 timer siden): Nintendo GameCube Lanseringsår: 2001 Pris (USA): $199 Ca. pris i Norge: 2 000 kr USA ca 1500 nok Norge 2000 nok Spillpris lå mellom 500-600 nok den gang. https://www.vg.no/rampelys/i/G11nkB/priskutt-paa-gamecube Dagens kurs tilsvarer dette: USA 2500 nok Norge 3300 nok Spill 825-1000 nok SuperGiant skrev (12 timer siden): Nintendo Wii Lanseringsår: 2006 Pris (USA): $249 Ca. pris i Norge: 2 500 kr USA 1500 nok Norge 2500 nok Spillpris lå mellom 500-600 nok den gang. https://www.nettavisen.no/derfor-er-wii-sa-dyr/s/12-95-825162 Dagens kurs tilsvarer dette: USA 2400 nok Norge 4000 nok Spill 800-950 nok SuperGiant skrev (12 timer siden): Nintendo Wii U Lanseringsår: 2012 Pris (USA): $299–$349 Ca. pris i Norge: 2 500–3 000 kr I 2012 var en dollar ca 6 kroner. USA 1800 nok Norge 4000 nok Spillpris lå mellom 500-600 nok den gang. https://www.vg.no/rampelys/i/EOW9o/norsk-wii-u-dato-er-klar Dagens kurs tilsvarer dette: USA 2550 nok Norge 5700 nok Spill 700-850 nok SuperGiant skrev (12 timer siden): Nintendo Switch Lanseringsår: 2017 Pris (USA): $299 Ca. pris i Norge: 3 200 kr USA 2500 nok Norge 3400 nok Spillpris lå mellom 500-750 nok den gang. https://www.gamer.no/artikler/nintendo-switch-har-fatt-lanseringsdato-og-pris/367567 https://itavisen.no/2017/01/17/de-svenske-nintendo-switch-prisene-er-her/ Regner ikke om til dagens kurs, da Switch 1 og spill fremdeles er i salg. SuperGiant skrev (12 timer siden): Lanseringsår: 2025 Pris (USA): $449 Ca. pris i Norge: 5 000 kr USA 4550 nok Norge 6700 nok Pris på spill 800-1000 Når man ser på historien, og regner valutta og kurs, så er ikke spill blitt nevneverdig dyrere enn de var på N64, Gamecube og Wii. Switch 2 er den dyreste konsollen, også med inflasjonskalkulator tatt i betrakning. Men, folk ser ut til å glemme at både N64, Wii og Wii U var dyrere enn Switch 1 i sin tid. Konsollene hadde følgende prisøkning fra USA til Norsk pris ved lansering: N64 +53% Gamecube +33% Wii +66% Wii U +222% Switch +36% Switch 2 +47% Bergsala er grådige, Switch 2 koster mer enn den burde i Norge, men N64 var faktisk verre, og Wii U var jo et grovt ran. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå