Gå til innhold

Hurtuglading

HF-

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
WiiBoy skrev (4 timer siden):

Bilene burde ha to kontakter. En foran og en bak, på samme side. Da kan du alltid komme nære kabelen enten ved å rygge inn eller kjøre med snuten inn

Dersom en har trang parkering i td ei garasje er det viktig å ha ladeporten på venstre side, for en må uansett kome seg inn i bilen! Ladeport framme på sida kjem ganske langt bak og krever lang kabel. Eg foreslår ladeport bak på kvar side, for gatelading er det praktisk med ladeport også på høgre side

Endret av HF-
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Avatar skrev (På 2.6.2025 den 16.32):

Kanskje litt off-topic, men burde dette være løyst ved at det kostar litt meir å lade med CCS på ein kombistolpe? På den måten kan dei som berre har CCS hatt ein fordel av å velge den ledige ladaren utan CHADEMO. Slik som det er no er det berre folkeskikken som hindrar okkupasjon av ein ladestasjon du ikkje fullt ut kan bruke. 

Godt forslag! Det kunne td koste ei krone meir per kWh å lade med CCS på kombistolpe

Skrevet

Stod som bil nummer to og venta ved den einaste hurtigladeren i Fosnavåg en gang. Bilen som stod og lada var godt over 80% og eigeren var ikkje å sjå. Då tok han som var foran meg i køen ut ladekabelen og begynte å lade sin egen bil! Som regel må en vel scanne rfid-brikke for å få avslutte lading, men kva syns folket? Kan en avslutte andre sin lading eller er det i overkant frekt?

Skrevet
HF- skrev (17 minutter siden):

Kan en avslutte andre sin lading eller er det i overkant frekt?

Det synes jeg var i overkant frekt. Jeg hadde ikke gjort det for å si det sånn. Og jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde kommet tilbake og sett at noen hadde koblet ut min bil når jeg lader forbi 80% - fordi jeg gjør ikke sånn treg lading uten grunn. Jeg ladet en gang Teslaen helt til 100%, men det var fordi det var helt nødvendig. Det er den ene gangen jeg ladet forbi 80-85%.

• Liker 1
Skrevet
HF- skrev (2 timer siden):

Stod som bil nummer to og venta ved den einaste hurtigladeren i Fosnavåg en gang. Bilen som stod og lada var godt over 80% og eigeren var ikkje å sjå. Då tok han som var foran meg i køen ut ladekabelen og begynte å lade sin egen bil! Som regel må en vel scanne rfid-brikke for å få avslutte lading, men kva syns folket? Kan en avslutte andre sin lading eller er det i overkant frekt?

Hørte ikkje kva han sa då han dukka opp men han var ikkje blid! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...