Gå til innhold

Anmeldelse: Elden Ring Nightreign

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Evil-Duck endret tittelen til Anmeldelse: Elden Ring Nightreign
Skrevet
Viking_86 skrev (11 timer siden):

Kunne godt tenkt meg dette spillet,men har desverre ingen å spille med.

Teknisk sett det samme her. Siden FromSoft lever i 2015 og ikke vet hva crossplay er så får ikke jeg spilt med noen av mine kompiser som liker FromSoft. De fleste spiller på PC og PS5, jeg primært på Xbox. Så takk til FromSoft som lever i forrige generasjon.

• Liker 1
Skrevet

En ting jeg kom på nå.

Når Gamer og andre anmeldere får spillene så er det jo ikke noen guides ute på nettet. (siden spillet ikke er lansert)

Hvordan i H kan anmeldere klare å finne "alt" og komme seg gjennom spillet på så kort tid?

OGEldenring var jo ikke akkurat enkelt.

Får dem en "manual" ?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, MrLuni said:

En ting jeg kom på nå.

Når Gamer og andre anmeldere får spillene så er det jo ikke noen guides ute på nettet. (siden spillet ikke er lansert)

Hvordan i H kan anmeldere klare å finne "alt" og komme seg gjennom spillet på så kort tid?

Får dem en "manual" ?

Hva mener du med finne "alt"? 

Å finne alt er vel ikke avgjørende for om spillet er bra eller ikke? Mye av spillet går jo faktisk up på å utforske og finne bortgjemte gjenstander. Jeg har runda OG ER men finner fortsatt nye ting nå i min nye runde (ny karakter). 

Skrevet
MrLuni skrev:

En ting jeg kom på nå.

Får dem en "manual" ?

Ja, det følger alltid med offisiell guide sammen med spillet. Meningene og opplevelsene deres er ikke gyldige før de har 100%'et alt innhold. Anmelder påpeker jo også at han har funnet absolutt alt i spillet mot slutten av anmeldelsen. De får også kode til spillet 5 minutter før release slik at de skal rekke å komme seg gjennom det i tide.
Skrevet

Tror dette er første gang FromSoftware har lansert noe jeg har vært skuffet over.

Har spilt flere gjennomganger av samtlige spill siden Demon's Souls og har 100% progresjon i de fleste. For meg ødelegges det mest av tempoet og "battle royal ringen". I tillegg følers det som at jeg spiller Elden Ring med juksemodus påskrudd. Får også litt følelsen av at det ikke er FromSoftware som har laget det, og at det er lansert for tidlig/rushet, ikke godt nok gjennomtenkt. Det meste oppleves som stikk motsatt av det man elsker fra tidligere spill, og får inntrykk av at dette spillet kanskje ikke engang er rettet mot den typiske FromSoftware spilleren.

Jeg tenker at dette - for at dette skulle ha fungert for meg - hadde passet mye bedre i et slags Hunt: Showdown format (med eller uten PvP-aspektet) fremfor et zoom zoom Fortnite format. Da ville man fått ned tempoet, kampene ville hatt mer betydning, man kunne tatt taktiske valg, det kunne fremdeles gått på tid, enten en fast tid som tikker fra start, eller en tid som begynner å tikke etter visse hendelser. Det kunne også med fordel hatt litt mer roguelike elementer og følelse av progresjon. Nå har jeg kanskje ikke nok timer i det enda til å si så mye om det - så langt virker det bare som om det er disse 3 steinene man kan bruke på karakteren, som man får noen tilfeldige av etter hver ekspedisjon?

Jeg blir likevel ikke å be om pengene tilbake. Ønsker å støtte FromSoftware til tross for at dette ikke var gull fra start for meg. Har jo i grunn lenge ventet på at det måtte skje en eller annen dag så mye gull og diamanter som dem har produsert de siste 15+ årene. Også har man et lite håp om at det blir endringer, selv om endringene ikke kommer til å bli så radikale som man helst skulle sett (ref. ovenfor).

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Nimrad skrev:

Vet ikke om det er plan med flere video-anmeldelser eller hva, men spør du meg: fortsett med det!

Skal høre med han duden som driver å klipper. *sjekker speilet* Han sa takk, og ja!
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...