Gå til innhold

Sommerhytta, altfor ambisiøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årets sesong i Sommerhytta følger et kjent mønster:

https://play.tv2.no/programmer/underholdning/sommerhytta/sesong-8?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=16518167973&gbraid=0AAAAAD5MX6Pw92R58yTpZWEi4hMNzY75m&gclid=EAIaIQobChMI8Ij3p9zBjQMVgkeRBR1TmTrIEAAYASAAEgKQSfD_BwE
Her er det rene amatører med ti tommeltotter som skal klare det samme som fagpersoner ville hatt problemer med å rekke innen fristen.
Fremdriftsplan og antall prosjekter er i overkant til at dette skal være underholdning.

De fleste som har vunnet tidligere har enten skilt lag og/eller solgt hytta.
Jeg har også fått med meg at de fleste av de øvrige hyttene har vært vanskelig å selge.
Dette forteller meg at programserien ikke er en glede for deltagerne, men heller en opphypet, sponsordrevet pengemaskin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vokteren skrev (På 26.5.2025 den 20.22):

Årets sesong i Sommerhytta følger et kjent mønster:

https://play.tv2.no/programmer/underholdning/sommerhytta/sesong-8?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=16518167973&gbraid=0AAAAAD5MX6Pw92R58yTpZWEi4hMNzY75m&gclid=EAIaIQobChMI8Ij3p9zBjQMVgkeRBR1TmTrIEAAYASAAEgKQSfD_BwE
Her er det rene amatører med ti tommeltotter som skal klare det samme som fagpersoner ville hatt problemer med å rekke innen fristen.
Fremdriftsplan og antall prosjekter er i overkant til at dette skal være underholdning.

De fleste som har vunnet tidligere har enten skilt lag og/eller solgt hytta.
Jeg har også fått med meg at de fleste av de øvrige hyttene har vært vanskelig å selge.
Dette forteller meg at programserien ikke er en glede for deltagerne, men heller en opphypet, sponsordrevet pengemaskin.

Er dette god underholdning eller bare et destruktivt konsept som ødelegger selvbildet/psyken hos taperne ?

Historiene om kameraderi, misunnelse og subjektiv synsing blir seiglivede når man jobber som en slave og premien er i millionklassen….

Skrevet
Sjørøver skrev (44 minutter siden):

Du har ikke vurdert å bare la være å se på, @Vokteren? Det finnes mange gode kanaler på youtube som er i samme nisjen. 

Ikke så lett når kjæresten elsker konseptet og får masse inspirasjon om hva jeg burde gjort, hjemme eller på hytta…..

Skrevet (endret)
Vokteren skrev (10 timer siden):

Ikke så lett når kjæresten elsker konseptet og får masse inspirasjon om hva jeg burde gjort, hjemme eller på hytta…..

Joda, jeg går og gjør andre ting når det settes på funker fjell. 😅

Endret av Håvard
og/å-feil
Skrevet
Vokteren skrev (38 minutter siden):

Om hun får inspirasjon fra det må dere litt mer ut i verden 

Skrevet
Sjørøver skrev (50 minutter siden):

Om hun får inspirasjon fra det må dere litt mer ut i verden 

Jeg får mest inspirasjon og glede fra kontinuerlige forbedringer.
Små og store fremskritt hvert år, gjerne etter litt tenking, prøving og feiling….

Skrevet

Har ikkje sett programmet så skal ikkje uttale meg for sterkt om konseptet, men slik eg har forstått det så er dette eit program der du både må legge ned mykje gratis arbeidstid utan å få noko igjen for slitet med mindre du vinner, og du får ei hytte som i stor grad er bygd av amatørar, og kanskje verst av alt er det at sidan alle får velge sin personlege stil på dei romma som dei har ansvaret for så får ein ei merkeleg hytte utan ein heilheitleg stil.

Største fordelen med å være med i programmet slik som eg ser det er at verdien på hytta når du selg den etter programmet kan være relativt høg. Dei fleste andre realityprogram har relativt små premiar, dei fleste realityprogram har i dag ein premie på nokre hundre tusen kroner, det er få realityprogram ein kan melde seg på der ein kan vinne 1 mill.
Ulempen med at det er sjølvaste Sommarhytta som er fyrstepremien er at til tross for at den i teorien kanskje er verdt 2-3 mill så er det vanskeleg å få solgt den.  At halve Norge har sett hytta blitt bygd av amatører har vist seg å ikkje være spesielt fordelaktig ved eit salg. Dei fleste hyttekjøparar foretrekker å bruke tilsvarande sum på ei hytte som er bygd av fagfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...