Gå til innhold

Norske anmeldere elsker DOOM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det blir ikke det samme som det var på 90 tallet. Eller den mørke som kom på 2000 tallet, det var også bra. Nå minner det mere om Quake enn doom. Ting går fortere å fortere akkurat som i Quake
  • Liker 1
Skrevet
Mercer120488 skrev (43 minutter siden):

Det blir ikke det samme som det var på 90 tallet. Eller den mørke som kom på 2000 tallet, det var også bra. Nå minner det mere om Quake enn doom. Ting går fortere å fortere akkurat som i Quake

Det går fort i originale Doom også 😉 

Skrevet

Betaler ikke 900,- for et AAA spill med DRM, de kan dra dit pepper gror Denuvo.

Doom 2016 var mitt siste kjøp fra GOG, tviler sterkt på at de ønsker et DRM free spill Bethesda. Men slik har jo spillbransjen blitt, de har skutt seg selv i foten og tenker kun på "Du eier ikke spillet, du leier det bare for en viss periode"

Råttent spør du meg...

• Liker 4
Skrevet
12 hours ago, Soles said:

Doom 2016 var mitt siste kjøp fra GOG, tviler sterkt på at de ønsker et DRM free spill Bethesda. Men slik har jo spillbransjen blitt, de har skutt seg selv i foten og tenker kun på "Du eier ikke spillet, du leier det bare for en viss periode"

Råttent spør du meg...

Kjøp det på salg, anmeldelsene er typisk Bethesda/MS. 

Spillet er greit men ikke så bra som det blir sagt. 

moment nummer 2, spill på det vanskeligste fra start ellers blir det et utrolig kjedelig spill, hardeste vil jeg si er 5/10 i vanskelighetsgrad, så alt under blir kjedelig når de har gjort det for enkelt. 

Er på mission 15/22 og dødd utrolig lite, er ikke en super shooter spiller heller vel å merke dog jeg ikke er dårlig i singleplayer. 

Prisen hadde passet mer 500-600,- er flere gode spill som har kommet i den klassen i år og flere som kommer senere denne måneden og månedene etter, så begynner å bli vanskelig å si det er supert for prisen.

Håpet på noe utfordring og litt mer story, men 4 timer CoD singleplayer er mer verdt å bruke penger på i mine øyne og mer utfordring.

Skrevet
Sikkert en upopulær mening, men Doom 3 var peak. Det andre dritet som har kommet ut i ettertid er jo bare Quake som later som det er doom. Alle elsker det, men er ikke et doom spill i annet enn navn. Dritt spill.
  • Liker 2
Skrevet

Det er ett helt fantastisk spill. Kjøpte den dyreste versjonen. Collectors edition. Verdt hver eneste krone. Dette blir nok veldig vanskelig å slå i år. GOTY.

• Hjerte 2
Skrevet
Upsidian skrev:
Sikkert en upopulær mening, men Doom 3 var peak. Det andre dritet som har kommet ut i ettertid er jo bare Quake som later som det er doom. Alle elsker det, men er ikke et doom spill i annet enn navn. Dritt spill.
Upopulær mening pga måten du formulerer deg på isåfall. At du personlig ikke liker det, og beskriver det på en sakelig måte bryr vel ingen seg om. Og beskrive det som et "drittspill", og doom 2016/eternal som "dritet" er i beste fall kun dårlig ordforråd fra deg. Pace, musikk, stemning, våpen, fiender var alle i mine øyne en meget god oppusning fra originalen. Doom 3 hadde MYE mindre til felles med original spillet enn doom 2016, jeg digget doom 3 fordetom.
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Upsidian skrev (20 timer siden):

Doom 3 er det dårligste i serien. Doom 3 var da Doom mistet seg selv og prøvde seg på noe helt nytt som ikke passer inn i Doom serien. Dette forstod de heldigvis selv og har aldri laget ett lignende Doom igjen. Doom har alltid vært ett  run and gun shooter spill. Ikke ett treigt "skrekk" spill. Mistenker at du ikke liker Doom i det hele tatt med det utsagnet der. Grunnen til det er så enkel som at Doom 3 ligner mer på spill som F.E.A.R enn faktisk Doom.

Endret av RosaGnom
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Syns de nye doom spillene er litt meh. 

3eren var direkte dårlig, kjedelig. Dårlig flyt i gameplay. Elendig følese på våpen. 

2eren er peak. Tok det som var bra med 1eren og forbedret på dette. Doom/doom2 med brutal mod er fremdeles den beste doom opplevelsen man kan få.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 5/16/2025 at 12:05 AM, Soles said:

Råttent spør du meg...

Xbox Game Pass.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Walkyrje skrev:

Jeg var så heldig og spilte DooM i 1993 :)

Og still going on.

samme her hadde en kompis som fikk det til pc og det var noe av det sykeste jeg hadde sett
Skrevet
RosaGnom skrev (På 17.5.2025 den 17.30):

Det er ett helt fantastisk spill. Kjøpte den dyreste versjonen. Collectors edition. Verdt hver eneste krone. Dette blir nok veldig vanskelig å slå i år. GOTY.

Dette er fasitsvaret. Rent bortsett fra at Gamepass+oppgradering er veien å gå 😄 Men helt seriøst...jeg blir helt matt av de fjerne kommentarene fra folk som åpenbart ikke har spilt spillet. Dette er en helt nydelig installasjon i den nye DOOM serien. Runda det på Hurt Me Plenty og suste ganske greit igjennom, nå spiller jeg på Nightmare og må bruke hjernen litt mer. Det finnes vel 3 vanskelighetsgrader over det igjen og mlighet til å tilpasse hvert enkelt element i menyene. Det å mene at spillet er for lett må isåfall bevises med en achievment for å ha runda det på høyeste vanskelighetsgrad, det TVILER jeg på er så lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...