Gouldfan Skrevet 28. mai Forfatter Skrevet 28. mai ilpostino skrev (2 timer siden): De kom aldri med Xperia 5 VI. Det var veldig liten forskjell i størrelsen på skjermen på 5 III og 1 VI så skjønner de ikke gidder med 5-serien lenger. Vi får se hva som skjer med 10'ern. Er godt mulig den kommer bare at de ikke ville stjele fokuset fra 1'ern. Håper ikke Sony gir seg med telefoner. De Sony holder tett på kortene og nekter at de vil stoppe med mobiler men da kun i toppserien.. De har jo hele arven til Sony og sikkert gode avtaler med Ericsson fortsatt som gammel partner og er kjent for produksjon av mobil komponenter, samt Sony sine camera sensorer og lyd produkter... 1
GuJoDy Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Svar fra Computersalg: "Takk for din e-post. Vi har ikke mottatt noen informasjon om denne telefonen fra leverandørene våre ennå, så dessverre kan vi ikke si når eller om det er en vare vi vil ha i sortimentet vårt. Ha en fin dag! Vennlig hilsen / Best regards B2B TEAM Account Manager Tim K"
Gouldfan Skrevet 31. mai Forfatter Skrevet 31. mai Sony gjør som Apple og Google og en rekke andre mobil produsenter og setter ut produksjon til annen bedrift. Dette skal vistnok med tiden gi mobiler bedre priser på Xperia mobiler. https://itavisen.no/2025/05/30/sony-slutter-a-produsere-xperia/ 1
Sjørøver Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) ilpostino skrev (På 15.5.2025 den 17.56): Sony wine telefoner har så liten markedsandel at de burde gjøre motsatt av hva de faktisk nå gjør. Telefonene er jo krise dårlige. Har angret på 3 av 3 Sony telefoner jeg har kjøpt. Ingen vil betale noe for de brukt heller. Nå når jeg i realiteten er låst til Google eller samsung vurderer jeg faktisk å hoppe over til iphone heller. Mye av fordelen med android var nettopp valgfrihet, som begynner å bli borte. Endret 31. mai av Sjørøver 1
Gouldfan Skrevet 31. mai Forfatter Skrevet 31. mai (endret) Sjørøver skrev (36 minutter siden): Telefonene er jo krise dårlige. Har angret på 3 av 3 Sony telefoner jeg har kjøpt. Ingen vil betale noe for de brukt heller. Nå når jeg i realiteten er låst til Google eller samsung vurderer jeg faktisk å hoppe over til iphone heller. Mye av fordelen med android var nettopp valgfrihet, som begynner å bli borte. Sonys beste mobiler er meget bra, og tilbyr endel funksjoner som de andre ikke har. Jeg skulle ønske de lagde compact telefoner igjen... Vi får se. Om jeg ikke skulle hatt Sony så ville det blitt iPhone. Jeg hater Samsung... Google Pixel er det mye feil med, min Pixel 6a måtte jeg bytte inn to ganger fordi den ikke klarte en vanlig Android oppdatering.. Hører også at toppmodellen deres 9 også sliter med samme, batteritid styrtet ned etter siste android oppdatering.. all over the news. De første Xperia 1 og 5 var litt meh.. bla dårligere batteritid og camera var ikke så avansert. Men fra 1iii og 5iii så var de meget gode, og nå er de fantastiske. Når konas iPhone skal lades på kvelden så har den 2% min som jeg bruker mye bla nå er på 76% det blir kveld og tåler bra to dager uten lading. Endret 31. mai av Gouldfan 1
GuJoDy Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Ser at norske forbrukerrettigheter, i teorien, skal være ivaretatt også ved kjøp fra Sverige. Noen som har erfaring? Tenker spesielt på reklamasjonsretten på 5 år. Det er fristende å forhåndsbestille fra sony.se, ser ut til at det vanker et øretelefonsett på kjøpet.
ilpostino Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Sjørøver skrev (1 time siden): Telefonene er jo krise dårlige. Dette er total skivebom. 3
Gouldfan Skrevet 31. mai Forfatter Skrevet 31. mai (endret) GuJoDy skrev (5 timer siden): Ser at norske forbrukerrettigheter, i teorien, skal være ivaretatt også ved kjøp fra Sverige. Noen som har erfaring? Tenker spesielt på reklamasjonsretten på 5 år. Det er fristende å forhåndsbestille fra sony.se, ser ut til at det vanker et øretelefonsett på kjøpet. Jo det er garantitid i Sverige også jeg har benyttet det både til Pixel og gamle Xperia 1III som fikk issues etter en smell. Toll må du nok dessverre ut med om du bestiller over nett. De byttet hovedkortet på Sony ble jeg fortalt og Pixel var vistnok en servet mobil som ny. Camera frøs på Pixel og kompasset sluttet å virke på 1iii.. Det var nok til at jeg ba om service. Eneste er skjermen, den må du betalt selv om du ikke har ekstra forsikring... Endret 31. mai av Gouldfan 1
Sjørøver Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai ilpostino skrev (6 timer siden): Dette er total skivebom. Det er mye bugs. Telefonen blir så varm når jeg bruker Snapchat en del at den skrur seg av. Batteriet er bra og jeg digger at fingeravleseren er på siden. Men det er et elendig produkt. Jeg får ikke lastet opp bilder på forumet her fordi jeg går tom for ram.
ilpostino Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Sjørøver skrev (På 31.5.2025 den 18.48): Det er mye bugs. Telefonen blir så varm når jeg bruker Snapchat en del at den skrur seg av. Batteriet er bra og jeg digger at fingeravleseren er på siden. Men det er et elendig produkt. Jeg får ikke lastet opp bilder på forumet her fordi jeg går tom for ram. Jeg har hatt flere modeller i Xperia 5 og 1-seriene og dette er beskrivelser jeg ikke kjenner meg igjen i. Det var en app som ikke fungerte skikkelig etter at min Xperia 1 VI ble oppdatert til Android 15, men dette ble fikset med en systemoppdatering. Sony har puttet en del funksjonalitet fra noen av kameraene sine i disse telefonene, noe som gir de en del avanserte funksjoner ikke andre telefoner har.
Gouldfan Skrevet 11. juni Forfatter Skrevet 11. juni (endret) Sjørøver skrev (På 31.5.2025 den 18.48): Det er mye bugs. Telefonen blir så varm når jeg bruker Snapchat en del at den skrur seg av. Batteriet er bra og jeg digger at fingeravleseren er på siden. Men det er et elendig produkt. Jeg får ikke lastet opp bilder på forumet her fordi jeg går tom for ram. Du har nok en feilvare. Det er et stort hull gjennom nye Xperia for å forhindre overoppheting. Var på 4 et problem når man filmet 4k i varme land som California og Spania, men nå er det ingen sånne rapporter annet enn fra deg. Mobilen kan bli litt varm med mye høykvalitets spill ble litt varm når jeg testet Alien Isolation som krever mye minne og batteri. Tror jeg prøver med lader neste gang, Sony har en spesial funksjon med lader når man spiller slike spill med høy grafikk og rambruk. Endret 11. juni av Gouldfan
GuJoDy Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Gouldfan skrev (På 31.5.2025 den 13.13): Jo det er garantitid i Sverige også jeg har benyttet det både til Pixel og gamle Xperia 1III som fikk issues etter en smell. Toll må du nok dessverre ut med om du bestiller over nett. De byttet hovedkortet på Sony ble jeg fortalt og Pixel var vistnok en servet mobil som ny. Camera frøs på Pixel og kompasset sluttet å virke på 1iii.. Det var nok til at jeg ba om service. Eneste er skjermen, den må du betalt selv om du ikke har ekstra forsikring... Hva er tollsatsen på mobiltelefon fra Sverige? Eller var det MVA du mente?
Gouldfan Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni (endret) GuJoDy skrev (2 timer siden): Hva er tollsatsen på mobiltelefon fra Sverige? Eller var det MVA du mente? Det er vel mulig å sjekke på toll hjemmesiden i Norge. Det er elektriske varer. Det er en ekstra avgift for dette slik jeg sjekket før... På min Xperia 1III jeg kjøpte i Norge så var det ca 2000 kr toll til Sverige om jeg husker korrekt. Om du har med deg et følge og kjøper mobil over disk feks 4 personer i en bil så er det mulig du slipper for da har du flere Kvoter. 1 kvote ifølge en AI søk er 6000kr pr person. Utdrag Om du handlar elektriska varor i Sverige och tar med dig dem till Norge, så gäller en generell kvote på 6 000 NOK för varor som inte är kvotevaror. För kvotevaror som är kött, ost och alkohol, så gäller andra regler. Kvote för icke-kvotevaror: Om du har varit utanför Norge i mer än 24 timmar, kan du ta med dig varor för upp till 6 000 NOK utan att betala tull och andra avgifter. Denna summan är den totala värdet på alla varor du har handlat, bortsett från kvotevaror. Du kan använda Tolletatens kvoteapp för att räkna ut om du är inom kvoten och för att eventuellt betala tullen om du är över kvoten. Kvote för kvotevaror: Kött och ost: Du kan ta med dig upp till 10 kg kött och ost från Sverige till Norge. Alkohol: För salg om bord på färjor gäller norska åldersgränser för resor till Norge, medan svenska åldersgränser gäller för resor Endret 12. juni av Gouldfan
Trond HB Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Kan også bestille fra Amazon.co.uk. Sjekket og med toll havnet den på ca. 21000 kr.. 1
Trond HB Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Ser ikke ut som det er mulig å kjøpe Sony telefoner i det hele tatt i Norge nå. Ingen butikker som har 1 VI eller 10 VI lengre på Prisjakt. Litt trist for en gammal Sony fan. 1
Raspeball Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Frister å få tak i en 1 VII. Sitter med 5 III, og selv om det enda er en meget god telefon (for meg), så har den begynt å fuske litt med årene. Er det verdt "styret" over å evt. kjøpe en 1 VI?
Gouldfan Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli ilpostino skrev (På 16.6.2025 den 11.34): Markedet tømmes vel for gamle modeller når nye kommer. Har begge på Prisjakt i Sverige.
tsetsefluen Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Synd at Sony sine mobiler legges ned. Men Sony har ikke et navn som selger lenger. Det er årevis siden Walkman og bærbare cd-spillere.
ilpostino Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Raspeball skrev (11 timer siden): Frister å få tak i en 1 VII. Sitter med 5 III, og selv om det enda er en meget god telefon (for meg), så har den begynt å fuske litt med årene. Er det verdt "styret" over å evt. kjøpe en 1 VI? Jeg synes ikke det var styrete å gå over til Xperia 1 VI. Hadde et spill som ikke funket på Android 15, men Sony kom med en patch som fikset det. tsetsefluen skrev (45 minutter siden): Synd at Sony sine mobiler legges ned. Synd hvis det skjer. I gamle dager brukte jeg alltid Ericsson, så SonyEricsson og så Sony. Hva skal jeg gjøre hvis Sony legger ned mobildivisjonen sin? Har en Xperia 5 III som telefon, og hvis VII blir siste modellen til Sony kommer jeg til å kjøpe den etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå