Gå til innhold

Nye Half-Life 3-rykter – hevder at spillet er spillbart fra start til slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 hours ago, vidor said:

En kan også spille Black Mesa som er en moderne remake av Half Life 1 mens en venter på Half Life 3. Dette spillet er også trukket fra av Valve som meget bra (Laget av fans som kaller seg Crowbar Collective). Spillet nå ligger på 220 Kr, men du får det til 110 Kr tidvis når det er på tilbud. Er bare å følge med litt.

Black Mesa er helt nydelig og annbefales sterkt. Jeg spilte gjennom det orginale fra 1996 først og så rett på Black Mesa. 

Xen er så gjennomført på Black Mesa at det kunne nesten vært ett eget spill bare den delen.

Endret av Complexity
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis planen er å være like banebrytende som Half Life 1 var i sin tid så lurer jeg på hva de har gjort for noe og om man kan kjøre det på hardware som dødelige folk kjører.

Er virkelig spent på hva som kommer.

Antar de har lagt mye i story og at mye fokus fremdeles ligger i fysikken.

Tipper de holder kravene relativt lave og baker slikt som lys (bruker kun raster) heller enn å bruke raytracing f.eks.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
18 minutes ago, vidor said:

Hvis planen er å være like banebrytende som Half Life 1 var i sin tid så lurer jeg på hva de har gjort for noe og om man kan kjøre det på hardware som dødelige folk kjører.

Er virkelig spent på hva som kommer.

Antar de har lagt mye i story og at mye fokus fremdeles ligger i fysikken.

Tipper de holder kravene relativt lave og baker slikt som lys (bruker kun raster) heller enn å bruke raytracing f.eks.

Motoren til Half-Life Alyx er briljant, møter du minstekravene til VR i 2018 kan du spill det, men spillet ser ut til å tilpasse seg hva du har, og selv på maks settings ser spillet ut til å se bedre og bedre ut om du oppraderer.

Jeg har spilt gjennom spillet med 4 forskjellige headset, og gjennom 3 større PC oppgraderinger, og hver gang jeg gjør en oppgradering enten på PC eller headset så ser det ut som graikken løftest enda et steg i spillet. 

Om de bruker samme motor for en Flat HL3, tror jeg grafikk og fysikk sett kommer til å slå alt annet på markede både i kvalitet og tilpassing.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
vidor skrev (20 minutter siden):

Tviler på at Valve klarer å kome med noko banebrytande, den teknologien som dei eventuelt planla å bruke på HL3 har nok både komt og blitt utdatert mange gangar. Oh dersom Valve sitter på ein heilt unik teknologi så tviler eg nesten på at dei sparer den til HL3 som fort kan bli utsatt nok ein gong. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, Fleskelars said:

Mimrer tilbake til 1998 og Half Life , polygonbasert actioneventyr var fremdeles nytt og revolusjonerende .

For de som var der når hl1 kom, det var helt sjokkerende og satte standarden ettertrykkelig. Det var gåsehus fra de første minuttene i åpningssekvensen.

Skrevet
ps5 skrev:
4 minutes ago, Fleskelars said:

Mimrer tilbake til 1998 og Half Life , polygonbasert actioneventyr var fremdeles nytt og revolusjonerende .

For de som var der når hl1 kom, det var helt sjokkerende og satte standarden ettertrykkelig. Det var gåsehus fra de første minuttene i åpningssekvensen.

Ja husker det veldig godt , DET var revolusjonerende - alt i dag blekner .
Skrevet (endret)
On 5/5/2025 at 5:48 AM, vidor said:

Black Mesa (fabelaktig HL1 remake) ligger på 220 Kr, men du får det til 110 Kr tidvis når det er på tilbud. Er bare å følge med litt.

Tidligere tilbud vises på denne linken. Trykk på den norske linken for å scroll nedover.

https://steamdb.info/app/362890/

Endret av vidor
Skrevet (endret)
7 minutes ago, vidor said:

Black Mesa definitive edition selges nå på Steam til 22 Kr (-90%) frem til 19. Mai.

https://store.steampowered.com/app/362890/Black_Mesa/

Fantastisk mye for pengene. Fullførte nylig xen kapitlene for andre gang og disse alene er verdt full pris (full rewrite av hl1 kapitlene). Aktivt vedlikehold 10 år etter initielt salg står det også respekt av.

Endret av ps5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...