Gå til innhold

Å dø for fedrelandet

Anbefalte innlegg

Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Det FRP drev var valgflesk. Ingen trodde de ville få til dette uansett. Men når man får konkrete spørsmål og noe..og svarer noe helt annet enn man nettopp har bestemt..da er det løgn..

FrP har også i årets program støtte for pensjonister, men kutter i praksis 2000,- i måneden. Er det løgn eller valgflesk?

Pensjonsbombe fra Frp: Vil kutte 2000 kroner i måneden | FriFagbevegelse

Det mange ikke evner å se er hvordan FrP sparer penger på fjerne deler av statens utgifter ved å gi de som mister støtte må ta den på egen kappe. Altså ved å redusere enkeltmenneskers skatt betegner de dette som reduserte utgifter for den enkelte.

Enhver med en snev av logisk tenking gjennomskuer dette, og ser at de som ikke evner å ta vare på seg selv eller å leve av egen inntekt og/eller FrPs skattefradrag ikke blir rik av av redusert skatt på penger de ikke tjener.

De som imidlertid lever godt av egen inntekt vil selvsagt får det mye bedre og øket kjøpekraft som vedkommende kan kjøpe private helseforsikringer for, og spare privat til pensjon osv.

For de som ikke begriper dette regnestykket kan jeg godt komme med noen eksempler, men i USA som i Norge er det mange, inkludert folk som ikke har det så bra, som faktisk tror de vil få mer penger med den type politikk. Hvis vi fjerner alle bistand til folk som er enda fattigere andre steder i verden vil fattige i Norge få enda mer penger liksom?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kahuna skrev (11 minutter siden):

Og det er faktisk helt lovlig å ljuge til velgerne sine, uansett om det er Ap eller Frp. Men jeg legger merke til at du tilgir Frp deres løgn siden 'alle skjønte at de ikke ville klare det'.

Jeg tilgir ikke FrP, men noen vil alltid gjøre det! Ikke at jeg ble påvirket av det en gang, men løgn er løgn uansett parti 😉

Er det greit å lyve hvis flere vet om det liksom? 😉

• Liker 1
Skrevet
Kahuna skrev (15 minutter siden):

Og det er faktisk helt lovlig å ljuge til velgerne sine, uansett om det er Ap eller Frp. Men jeg legger merke til at du tilgir Frp deres løgn siden 'alle skjønte at de ikke ville klare det'.

Mange setter ekstra pris på at FrP i større grad ber om unnskyldning etter at de har innsett at de tok feil, eller som jeg kaller det, er populister som egentlig ikke har noen politisk retning utover at de gjerne tilpasser seg det de fleste velgerene ønsker 😉

Carl I Hagen, Olje | - Jeg var ung og uerfaren

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har fått nok av løgnere og årets valgkamp har vist at vi har mange politikere som drlver med løgn. Ap er særdeleshet verst,men også SV lurte tll seg stemmer mhp dette ultimatumet om Israel og oljefondet ifb statsbudsjettet.  Det er ikke greit å drive på slik da folk mister troen på demokratiet. 

Endret av obygda
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått nok av løgnere og årets valgkamp har vist at vi har mange politikere som drlver med løgn. Ap er særdeleshet verst,men også SV lurte tll seg stemmer mhp dette ultimatumet om Israel og oljefondet ifb statsbudsjettet.  Det er ikke greit å drive på slik da folk mister troen på demokratiet. 

Heldigvis lyver som jeg tidligere har vært inne på nesten aldri de blå for blåøyde! 😉

• Liker 1
Skrevet
trn100 skrev (21 minutter siden):

Heldigvis lyver som jeg tidligere har vært inne på nesten aldri de blå for blåøyde! 😉

Løgn er løgn uansett hvor det kommer fra. Jeg gir blanke i politisk standpunkt og saker..

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Løgn er løgn uansett hvor det kommer fra. Jeg gir blanke i politisk standpunkt og saker..

Da har jeg misforståtte deg, beklager! 😞

Jeg fikk bare med meg dette:

"Jeg har fått nok av løgnere og årets valgkamp har vist at vi har mange politikere som drlver med løgn. Ap er særdeleshet verst,men også SV lurte tll seg stemmer mhp dette ultimatumet om Israel og oljefondet ifb statsbudsjettet.  Det er ikke greit å drive på slik da folk mister troen på demokratiet."

"Ap forsøkte jo i realiteten statskupp ved å dytte frem løgner for å stjele velgere. Det er jo i realiteten et moderne statskupp. De løy om ikke bare småkraft,men også gratis ferjer og sletting av studiegjeld. Dette ble aktivt dyttet frem i valgkampen som viktige grunner til å stemme på Ap. Er du helt blind?"

"Primitiv nei. Det er det løgnere som er. Jeg ønsker et samfunn der vi som borgere kan forholde oss til ærlige politikere. Ikke et samfunn ala Russland eller USA under Trump der løgn og bedrag og egen vinning setter agendaen. Det er jo denne galskapen vi er i ferd med å få importert til Norge nå gjennom disse løgnene som AP har begynt å benytte seg av."

"
Småkraft saken var løgn fra Ap. Det er skriftlig bevis på dette. I likhet med lovnader om sletting av studiegjeld og gratis ferjer.

https://www.smakraftforeninga.no/politikk/ap/?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3A8qbqJw

Når man lyver så det tyter ut av ørene på en slik Ap her har gjort og hvis formål er å stjele stemmer så er dette i praksis en ny for form statskupp de har arrangert. Dette kan vi sikkert få mer av å årene som kommer. Ser Jens løper ærend for USA også. 

AP består av løgnere dessverre. De selger gjerne sjelen sin for makt og mer penger."

Det er fort gjort å snakke forbi hverandre...

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, trn100 said:

Nå har jeg ike lest i gjennom alle postene her, men med den avataren er jeg selvsagt litt nysgjerring i hvilket fedreland du snakker om?

Tja, det er vel ganske tydelig både ut fra postene mine og at avataren min er en kvinne i Niqab at jeg mener Saudi Arabia.  Eller var det Qatar?  Afganistan?  Åja, eller var det Norgistan kanskje?

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (Akkurat nå):

Tja, det er vel ganske tydelig både ut fra postene mine og at avataren min er en kvinne i Niqab at jeg mener Saudi Arabia.  Eller var det Qatar?  Afganistan?  Åja, eller var det Norgistan kanskje?

Og ditt fedreland er derfor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...