Smule8o Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai 10 hours ago, rabler said: Det er faktisk nesten fire år siden den verste regjeringsperioden etter krigen. Tiden går fort. Det er nå helt avgjørende at Arbeiderpartiet får fire år til så de kan få ryddet opp mer i rotet Erna og Siv har påført oss. Enig. Alt som finnes av kapital og skaperkraft har ikke forlatt landet enda. Men snart kan vi forhåpentligvis alle være lønnet av staten. Det har vi tross alt råd til,verdens rikeste land og alt 5 1
Smule8o Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Ikke bare hele Norges favoritt-milliardær Elon Musk som støtter AfD 1 7
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Satan666 skrev (1 time siden): Du har altså ingenting å komme med. Svakt. Bare å vente på neste ordsalat... 5 1
Populært innlegg Lallabaika Skrevet 3. mai Populært innlegg Skrevet 3. mai (endret) Imponerende evne til å delta i en diskusjon uten å forholde seg til innholdet, det krever nesten talent. AfD har fremmet konspirasjonsteorier om valgfusk og "replacement theory", og forsøkt å undergrave tilliten til valg og medier. Flere ledere har også bagatellisert Holocaust. Mange som støtter AfD gjør det ikke på grunn av politikk, men fordi de har et irrasjonelt forhold til islam. Det er ikke logikk, det er fremmedfrykt forkledd som mening. Når kritisk sans erstattes med clickbait, ender man med å støtte de som vil rive ned demokratiet man tror man forsvarer. Litt av en ordsalat. Endret 3. mai av Lallabaika 11
Populært innlegg Atib Azzad Skrevet 3. mai Populært innlegg Skrevet 3. mai Dersom det skal være udemokratisk at det statlige forbundskontoret for beskyttelse av grunnloven (Bfv) fordrer vel det at den Tyske staten allerede er korruptert av et eller annet når de finner at AFD ikke er forenelig med demokrati. Som igjen er i tråd med Alternativ for Tysklands retorikk, slik Tino Chrupalla beskriver Tyske mainstream-partier som Usa's vasaller, en påstand som ville vært hakket greiere dersom ikke AFD selv var så positive til Russisk ekspansjon og erosjon av demokrati. Jeg skulle ønske denne billige diskusjonsformen hvor man anklaget alle for å være hyklere i øst og vest, i det minste, kunne gitt en slags innsikt i hva hykleri ér, og hvor idiotisk det er å fremstille et parti som på egenhånd er så ekstreme at de representerer en trussel mot demokratiet i seg selv, som offer for et venstreekstremt plott, når myndighetene ikke lenger finner det forsvarlig å la dem delta på lik linje med andre partier som ikke representerer en direkte trussel mot demokratiet. Er ikke noe av målet her å være bevisste nok til å hindre at det vokser seg opp tilsvarende bevegelser som i Tyskland på 1930-tallet, er det et problem at man forsøker å ta det ved roten, fremfor å se det utspille seg igjen? Må man så hele denne tragedien med høyreekstremisme gjenta seg for å kunne kalle seg demokratisk? Hva i alle dager er vitsen med det? Utover den åpenbare vitsen hvor man faktisk ønsker seg fascisme og er skamløs nok til å bruke alle retoriske virkemidler tilgjengelig? For logikken er jo grei nok, helt på overflaten, det er problematisk å nekte et parti å stille til valg. Men når begrunnelsen er en granskning hvor partiet viser seg å være direkte udemokratisk og rasistisk, så bør ve den overfladiske opprinnelige rasjonalen falle bort, eller man må dobble ned, på at institusjonen som gransket dette er korruptert på noe vis. [...]The intelligence agency that made the classification found AfD's "prevailing understanding of people based on ethnicity and descent" goes against Germany's "free democratic order". 3 7
wampster Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) For min del er det greit-ish å kalle dem ytre høyre/ekstremist-ish (gitt at påstandene som blir nevnt i tråden stemmer). Mitt problem med slike saker er at det å forby et parti ikke fikser problemet, langt derifra. Det virker som om venstresiden på slike saker ikke evner å se seg selv i speilet og innrømme at en (stor) del av grunnen til (ytre) høyresidens fremvekst er deres egen skyld. Får "ytre høyre / ekstremistpartier" oppsluttning på over 20% er det et tegn på at politikken som føres i landet det er snakk om ikke fungerer. Det å prøve å forby folks mulighet til å uttrykke det er ikke veien å gå. De (venstresiden) burde heller spørre seg "hvordan i f*ens h*lvete er det mulig at et parti med slike holdninger (AfD) kan få så mange stemmer" og "hva kan vi gjøre for å bli mer attraktive slik at de taper oppsluttning" ? Og det ASAP! Det gjør nå (å prøve å forby det) heller bare mer bensin på bålet Endret 3. mai av wampster 5 2
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) wampster skrev (10 minutter siden): For min del er det greit-ish å kalle dem ytre høyre/ekstremist-ish (gitt at påstandene som blir nevnt i tråden stemmer). Mitt problem med slike saker er at det å forby et parti ikke fikser problemet, langt derifra. Det virker som om venstresiden på slike saker ikke evner å se seg selv i speilet og innrømme at en (stor) del av grunnen til (ytre) høyresidens fremvekst er deres egen skyld. Får "ytre høyre / ekstremistpartier" oppsluttning på over 20% er det et tegn på at politikken som føres i landet det er snakk om ikke fungerer. Det å prøve å forby folks mulighet til å uttrykke det er ikke veien å gå. De (venstresiden) burde heller spørre seg "hvordan i f*ens h*lvete er det mulig at et parti med slike holdninger (AfD) kan få så mange stemmer" og "hva kan vi gjøre for å bli mer attraktive slik at de taper oppsluttning" ? Og det ASAP! Det gjør nå (å prøve å forby det) heller bare mer bensin på bålet Eller man kan ta en "venstre" å si at det er befolkningen det er noe galt med, som ikke forstår og som er utsatt for Russisk propaganda 🤡🤡 Men.... jeg lurer på hvor langt det går, før det går opp for venstresiden at å masseimportere folk fra steinalderkulturer inn i det vestlige samfunn ikke fungerer. FOLK BLIR LEI. https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 På toppen av dette kommer klimagalskapen og LQBT. Endret 3. mai av Paxville 6 1 2
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai wampster skrev (2 minutter siden): Får "ytre høyre / ekstremistpartier" oppsluttning på over 20% er det et tegn på at politikken som føres i landet det er snakk om ikke fungerer. Det å prøve å forby folks mulighet til å uttrykke det er ikke veien å gå. De (venstresiden) burde heller spørre seg "hvordan i f*ens h*lvete er det mulig at et parti med slike holdninger (AfD) kan få så mange stemmer" og "hva kan vi gjøre for å bli mer attraktive slik at de taper oppsluttning" ? Og det ASAP! Det du sier her, er at på en eller annen måte er det venstresiden sin skyld at en høyreekstreme parti får oppslutning. Det synes jeg er en ekstremt forenkling på hvordan et samfunn fungerer. 4
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Paxville skrev (2 minutter siden): Eller man kan ta en "venstre" å si at det er befolkningen det er noe galt med, som ikke forstår og som er utsatt for Russisk propaganda 🤡🤡 Men.... jeg lurer på hvor langt det går, før det går opp for venstresiden at å masseimportere folk fra steinalderkulturer inn i det vestlige samfunn ikke fungerer. FOLK BLIR LEI. https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 På toppen av dette kommer klimagalskapen og LQBT. Så lei at man ville godtatt Hitler som leder? 4
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lallabaika skrev (6 minutter siden): Så lei at man ville godtatt Hitler som leder? Er Ulf Kristersson Hitler? https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 2 1
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) Paxville skrev (3 minutter siden): Er Ulf Kristersson Hitler? https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 Det var ikke det jeg spurte om. Ulf Kristersson er heller ikke høyreekstrem, har bånd til høyre-ekstreme, eller har andre totalitære standpunkt. Jeg spurte om at folk blir så lei steinaldermennesker, at de er villige til akseptere en leder med samme retorikk Hitler. Endret 3. mai av Lallabaika 4
wampster Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lallabaika skrev (12 minutter siden): Det du sier her, er at på en eller annen måte er det venstresiden sin skyld at en høyreekstreme parti får oppslutning. Det synes jeg er en ekstremt forenkling på hvordan et samfunn fungerer. Hvis f.eks. Mercedes taper markedsandeler til Tesla, så er den eneste måten å ta dem tilbake igjen å gjøre seg selv mer attraktiv. Det å begynne å slenge dritt om (eller prøve å forby) noe som er populært er ikke veien å gå. Slik er det med politikk også. Dette er ganske basic og ikke vanskelig å forstå 2 1
Atib Azzad Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai 1 minute ago, Paxville said: Er Ulf Kristersson Hitler? https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 Er Ulf Kristensson i partiet som ble gransket og vurdert som for høyreekstremt og udemokratisk til at det er forsvarlig å la dem delta i den demokratiske prosessen? Er grunnen til at du i det hele tatt spør fordi både Ulf og Afd har sagt noe lignende, eller pekt på lignende problematikk? Dette er så utrolig svakt og overfladisk resonnement at det ligner på trolling. 3 1 1
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lallabaika skrev (2 minutter siden): Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om at folk blir så lei steinaldermennesker, at de er villige til akseptere en leder med samme retorikk Hitler. Kan du komme med eksempler? 2
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai wampster skrev (Akkurat nå): Hvis f.eks. Mercedes taper markedsandeler til Tesla, så er den eneste måten å ta dem tilbake igjen å gjøre seg selv mer attraktiv. Det å begynne å slenge dritt om (eller prøve å forby) noe som er populært er ikke veien å gå. Slik er det med politikk også. Dette er ganske basic og ikke vanskelig å forstå Hvis Tesla manipulerer befolkningen til å tro at Mercedes er livsfarlig og sprer hatkampanjer, er ikke spillereglene de samme hvis Mercedes ikke synker ned til det nivået. Du illustrerer oppskriften på et polarisert samfunn, noe som er en del av årsaken til at AfD får oppslutning. Smått ironisk. 4
wampster Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) Lallabaika skrev (Akkurat nå): Hvis Tesla manipulerer befolkningen til å tro at Mercedes er livsfarlig og sprer hatkampanjer, er ikke spillereglene de samme hvis Mercedes ikke synker ned til det nivået. Du illustrerer oppskriften på et polarisert samfunn, noe som er en del av årsaken til at AfD får oppslutning. Smått ironisk. Du illustrer at du ikke skjønte poenget mitt Smått utrolig edit: For å gjøre de helt klart. Det er irrelevant hvordan de har blitt populære. Gjør eget produkt/politikk/whatever mer attraktivt Endret 3. mai av wampster 3 1
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Paxville skrev (2 minutter siden): Kan du komme med eksempler? Eksempler på hva? 3
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lallabaika skrev (1 minutt siden): Eksempler på hva? Sitat leder med samme retorikk Hitler. 1
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai wampster skrev (Akkurat nå): Du illustrer at du ikke skjønte poenget mitt Smått utrolig Jeg forsto poenget ditt og forklarer hvorfor jeg mener det ikke gir mening. 2 1
Lallabaika Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Paxville skrev (Akkurat nå): Lederen for AfD. Et parti som sprer ideen om at muslimer skal ta over Europa. Hitler spredte ideen om at jødene var en trussel mot samfunnet. Samme retorikk. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå