[email protected] Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Ford Transit 2014 med Hymer bobil. Før start er pedalen fast og høy. Starter motoren, og pedalen siger nesten i bunn. Bremser OK, men hvis jeg bremser hardt, går pedalen videre ned. Har vært på storbilverksted som har skiftet hovedsylinder 2 ganger uten at det hjelper, og har gitt opp. Ingen lekkasje. Hjelp! 😟
Mag ne Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Hvis pedalen synker med konstant trykk er det hovedsylinder. Ellers, luft? Endret 2. mai av Mag ne
Powertrainer Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai [email protected] skrev (9 minutter siden): Ford Transit 2014 med Hymer bobil. Før start er pedalen fast og høy. Starter motoren, og pedalen siger nesten i bunn. Bremser OK, men hvis jeg bremser hardt, går pedalen videre ned. Har vært på storbilverksted som har skiftet hovedsylinder 2 ganger uten at det hjelper, og har gitt opp. Ingen lekkasje. Hjelp! 😟 Luft i systemet i kombinasjon med slitte bremseklosser vil kunne gi disse symptomene men ikke god å si om det er årsaken i dette tilfellet.
Leo_ Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Har du prøvd å pumpe flere ganger på pedalen med motoren i gang? Fortsetter den å synke eller slutter den å synke etter flere pump? 1
[email protected] Skrevet 2. mai Forfatter Skrevet 2. mai Når jeg pumper tar bremsen igjen i samme høyde som før, 6-7 cm fra gulvet, og siger langsomt ned igjen hvis jeg bremser hardt. Slik kan jeg gjøre i uendelighet. Nivået i bremsevaeskebeholderen synker ikke.
[email protected] Skrevet 2. mai Forfatter Skrevet 2. mai Trailerverkstedet som hadde reparasjonen har luftet systemet flere ganger uten resultat.
Mag ne Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mag ne skrev (7 timer siden): Hvis pedalen synker med konstant trykk er det hovedsylinder. Som sagt
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Bremsekraftforsterkeren? Sjekker du bremsene før du kjører? | NTSF Endret 2. mai av trn100
Valmeth Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Innvendig lekkasje i hovedsylinder Om ikke det er servoen som er gåen da Endret 2. mai av Valmeth
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Valmeth skrev (4 minutter siden): Innvendig lekkasje i hovedsylinder Om ikke det er servoen som er gåen da Hvis det er hovedsylinderen så burde vel pedalen synke ved test før man starter bilen?
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mekker`n skrev (1 minutt siden): Luft Prøv natural bleed Er jo rart om verkstedet 2 ganger har glemt å lufte bremsene ved bytte av masterpumpe? 1
Mekker`n Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Ingen har glemt å lufte bremsene. Det er eller systemet og kontruksjonen som er uvettig lagd/vanskelig å lufte. Eller bytt hovedpumpe for 3 gang. Du kan velge selv. 1
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mekker`n skrev (Akkurat nå): Ingen har glemt å lufte bremsene. Det er eller systemet og kontruksjonen som er uvettig lagd/vanskelig å lufte. Eller bytt hovedpumpe for 3 gang. Du kan velge selv. Men burde man ikke merke det også før man starter bilen og bremseforsterkeren aktiveres?
Mekker`n Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Nei. En joker i dette kan være en sprekt ABS krans, men kundeklagen er feil. 1
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mekker`n skrev (2 minutter siden): Nei. En joker i dette kan være en sprekt ABS krans, men kundeklagen er feil. Tekte ikke på ABSen. Bare slo meg at problemet oppstår, slik jeg leste det, etter at bilen er startet og det fikk meg til å tenke på problemer med vakumet til forsterkeren. 🙂
Valmeth Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai trn100 skrev (28 minutter siden): Hvis det er hovedsylinderen så burde vel pedalen synke ved test før man starter bilen? Nå gikk det litt fort i svingene, og så ikke at hovedsylinder var byttet. Men hadde nylig samme problem på en bil jeg hjalp en bekjent med. Alt var nytt, bremser var luftet ørten ganger men likevel var pedalen som TS beskriver. Byttet hovedsylinder så ble den god. Men kan det være luft i ABS-sentral? Har skjønt de kan være vonde å lufte, må gjerne gjøres med PC/diagnoseverktøy? Uansett rart om jobben er gjort på verksted, men har selv erfart at jeg kan mer enn enkelte mekanikere, tross at jeg er amatør 🫤 1
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Valmeth skrev (3 minutter siden): Nå gikk det litt fort i svingene, og så ikke at hovedsylinder var byttet. Men hadde nylig samme problem på en bil jeg hjalp en bekjent med. Alt var nytt, bremser var luftet ørten ganger men likevel var pedalen som TS beskriver. Byttet hovedsylinder så ble den god. Men kan det være luft i ABS-sentral? Har skjønt de kan være vonde å lufte, må gjerne gjøres med PC/diagnoseverktøy? Uansett rart om jobben er gjort på verksted, men har selv erfart at jeg kan mer enn enkelte mekanikere, tross at jeg er amatør 🫤 Tenkte på det som stod i første innlegg, men da har jeg misforstått, sorry! 🙂 "Har vært på storbilverksted som har skiftet hovedsylinder 2 ganger uten at det hjelper" Endret 2. mai av trn100
trn100 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mekker`n skrev (19 minutter siden): Nei. En joker i dette kan være en sprekt ABS krans, men kundeklagen er feil. Men er ikke dette også en mekanisk del som ikke påvirkes av om motoren er i gang eller ikke? Jeg er altså ikke mekaniker, men har solgt en del FAG/Lukas bremsedeler i min tid, så jeg er litt nysgjerrig! 🙂
[email protected] Skrevet 2. mai Forfatter Skrevet 2. mai Dette er litt kinkig. Har brukt dette verkstedet i mange år både til bobilen og den lille. Alltid fornøyd. Vil bruke dem nå også, de vil ikke ha betaling for det som er gjort før det er i orden. De foreslo å gåtil Ford, men der er ikke plass pedalen å lange tider 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå