Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reklamasjon kjøp av bruktbil hos bilforhandler


Anbefalte innlegg

Kan bilforhandler som solgte deg bilen forlange at du selv går til en tredjepart for å reklamere på en verkstedservice på bilen du kjøpte.

Ut fra min egen logiske tankegang tenker jeg at den jeg henvender min reklamasjon til er den som solgte meg bilen, i dette tilfellet bilforhandleren. Da er det vel selgers jobb (bilforhandleren) som må ta dette med tredje part. 

Noen som har erfaring på dette?

Videoannonse
Annonse
Rune Ditlefsen skrev (19 minutter siden):

Kan bilforhandler som solgte deg bilen forlange at du selv går til en tredjepart for å reklamere på en verkstedservice på bilen du kjøpte.

Ut fra min egen logiske tankegang tenker jeg at den jeg henvender min reklamasjon til er den som solgte meg bilen, i dette tilfellet bilforhandleren. Da er det vel selgers jobb (bilforhandleren) som må ta dette med tredje part. 

Noen som har erfaring på dette?

Du forholder deg kun til selger, så får selger ordne dette med 3. part.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1

Regner med at det ikke blir lett å få ordnet det. Det er et mulig automatgirkasse havari grunnet for lav påfyllingsmengde ved siste automatgirservice. Her snakker vi om en kostnad på rundt kr. 100.000 for bytte av automatgirkasse. Bilen ble kjøpt for 100.000 kr, så her er det virkelig fyr på bålet.

minim skrev (22 minutter siden):

De forsøker bare å få deg til å bli kasteball. Med mindre det er lett å få ordnet om du tar det direkte hadde jeg forholdt meg til den du kjøpte bil av. 

Regner med at det ikke blir lett å få ordnet det. Det er et mulig automatgirkasse havari grunnet for lav påfyllingsmengde ved siste automatgirservice. Her snakker vi om en kostnad på rundt kr. 100.000 for bytte av automatgirkasse. Bilen ble kjøpt for 100.000 kr, så her er det virkelig fyr på bålet.

John-B skrev (44 minutter siden):

Selger kan ikke kreve at du kontakter 3. part, men det kan i mange tilfeller være både raskere og enklere å gå til 3. part direkte, siden selger i praksis bare blir et forsinkende mellomledd.

I så fall vil dette være med på å gi selger dårlig score i kundebehandling.

Rune Ditlefsen skrev (7 minutter siden):

Regner med at det ikke blir lett å få ordnet det. Det er et mulig automatgirkasse havari grunnet for lav påfyllingsmengde ved siste automatgirservice. Her snakker vi om en kostnad på rundt kr. 100.000 for bytte av automatgirkasse. Bilen ble kjøpt for 100.000 kr, så her er det virkelig fyr på bålet.

Da hadde jeg ikke rotet med å gå direkte. Krev å få hevet kjøpet der du kjøpte den eller at de får det utbedret. 

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...