Gå til innhold

Sivilbeskyttelsesloven, fullt kaos

Anbefalte innlegg

Ogalaton skrev (På 20.5.2025 den 3.07):

(Mine understrekinger)

Så... om Norge har en slags 77th Brigade i full sving allerede vet jeg ikke, selv om ting helt klart peker mot muligheten... men det jeg ≈ vet er at Faktisk.no er tungt stats-styrt (NRK, andres statsstøtte, men også ref. sitatet om pålagt direktiv om installering av "kritisk medieforståelse"), óg at det innrømmes at engasjerte borgere bidrar allerede, óg at "motstandskraften må bygges", óg ikke minst at regjeringen tar sikte på å stoppe radikaliserte holdninger før de formes(!) Still deg for all del spørsmålet: "Hva må til for å kunne stoppe folks holdninger før de blir formet? Les gjerne sitatet over, som sier nettopp dét en gang til... og les lenken selvsagt.

Dagbladet likte tydeligvis ikke at en del mislikte strømprisene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/stor-stromfrustrasjon-pa-facebook/76343970

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nydelig, @Morromann, Preach!

Morromann skrev (15 timer siden):

Tusen takk:). Vel; jeg prøver så godt jeg kan. Jeg vet det har konsekvenser å stikke seg ut fra "flokken" men føler jeg at noe ikke stemmer vil jeg ikke late som selv om det gjør en mindre "populær" og selv om personangrepene og beskyldningene sitter løst hos enkelte som enhver pris vil forsvare de "populære" narrativene.

Sannheten høres ut som ren galskap for dem som tror på store nok løgner, så da blir man dypt hatet om man taler sannhet til dem.

Fra Bibelen: Johannes 15:18:

Sitat

"Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først."

Nå er den tråden så godt som død og lite aktuell og forhåpentligvis vil den fortsette å være det. Men vi ser jo at ideen om at viruset kom fra et laboratorium ble avskrevet som "konspirasjonsteori" på det tidspunktet. Blant annet av faktasjekkernes "portvoktere" i Norge Faktisk.no.

Skal jeg tolke dette til at du ikke ønsker at temaet skal bli diskutert mer i den tråden? -siden du skriver forhåpentligvis? Jeg vurderer å hoppe inn der etterhvert selv, fordi jeg mener det er et tidløst viktig tema... synes ikke du?

Hmmm...nå er det jo en kjent sak at vi har russiske - og kinesiske trollfabrikker som aktivt prøver å påvirke opinionen verden over. ...

Liten korreksjon: "Det er en kjent sak at vi har blitt servert et narrativ om at disse finnes, som brukes som unnskyldning for et ønsket motsvar." (Med dette mener jeg slett ikke å benekte at de finnes altså, men jeg finner det viktig å forbli klar over at "godhets og nødvendighets"-narrativer alltid blir brukt som forsvar for alt de finner på i maktens korridorer)

Det jeg lurer på da om en slik trollfabrikk også finnes her er om dette er noe de får LØNN for å drive med. Om det er slik at noen er fast lønnet for å skrive propaganda på nettet eller om de får stykkevis betalt på nettet. Uansett er det snylting på samfunnet på høyt nivå om noen har dette som en jobb; det skal jeg bare si.

Jeg synes det er grusomt galt også om de ikke blir lønnet, for det blir fortsatt å gripe inn i de "godtroende befolknings sirkler" for å, om nødvendig, lyve til dem for å kontrollere statens narrativ. Rett og slett: <"Desinformasjon er både feil og livsfarlig... men det er greit når VI gjør det!">

Men det er jo selvfølgelig enda verre om de blir lønnet... og man blir jo det i millitæret... de jobber vel ikke gratis i Faktisk.no heller...

Men det jeg tenker også er at jeg synes det virker rart om "ansatte" i slike trollfabrikker er de samme som slenger ut spydigheter og personangrep på nettet. Jeg mener; jeg ville jo tro at dersom noen var lønnet for å skrive propaganda ville de skrevet det på en mer "sofistikert" og overbevisende måte. Ingen mennesker blir overbevist til å bytte mening av å få slengt personangrep, skittkasting, kallenavn og usanne beskyldninger over seg; tvert imot så har slikt oftere motsatt effekt.

Men så er nå en ting om slike trollfabrikker kontrer propaganda fra fiendtlige fremmede makter; men hvorfor skulle de jobbe med å spre propaganda for viruslockdown? Hva har det med forsvar av nasjonen å gjøre?:shrug:6

De er nok ikke ute etter at den de angriper skal skifte mening, men heller at publikum skal det. Altså at de manipulerer diskursen slik at de som hører på "varsleren" enten skal bli overbevist om at varsleren tar feil/er skrullete/farlig, eller at de mister motet slik at de ikke tør å spre varslerens budskap videre selv, av frykt for å bli behandlet så dårlig som varsleren ble.

Se for deg en varsler på Rumble... mange som kommenterer under videoen angriper nådeløst varsleren... de tar i bruk merkelapper, stråmenn, alvorlige anklager osv... hva skjer når publikum leser disse, hvor personen blir anklaget for å være Russisk agent/Nazist/rasist osv? Publikum vil jo ikke få slike anklager mot seg, og vegrer seg derfor for å dele informasjonen videre... man skal være ganske tykkhudet for å tåle slikt, og tørre slikt, også over tid.

Her har du et klipp fra et eldgammelt seminar (et seminar om kommunistiske taktikker) som nesten er profetisk, da det beskriver vår tid nesten identisk, klippet er bare under 1 minutt:

Sorry, om du satte kaffe'n i halsen der ass... det er skremmende like paralleller til hvordan opinionen forsøkes manipulert i dag.

Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ta deg tid til å se hele seminaret som klipper er tatt fra, når det passer:

Jeg må også varmt anbefale et annet seminar av samme mann, som også inkluderer mye viktig, og som er verdt tiden din:

... Samtidig fremstår det for meg mest som Faktisk.no er mest opptatt av å granske folket på vegne av politikerne, og ikke omvendt slike medias rolle faktisk SKAL være.

Her traff du spikeren på hodet, og smelte den helt ned med ett slag. :thumbup:

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1

Jeg ser det har blitt presentert materiale som kan tyde på at kanskje noen blir lønnet i Norge for å motvirke informasjon som gir fordeler og også livsviktig kunnskap til folket.

Egentlig ikke overraskende. Faktaslettere f.eks har alltid hatt dette som sin oppgave. Fordi folk med kunnskap er mye vanskeligere å kontrollere.

Lønnet eller ikke, hvis de ser ut til å ha de samme trekkene, som å kategorisere, undertrykke og mobbe andre, så er deres fremste ønske at de som snakker sammen om hva som skjer i verden heller skal bli sittende fast i spindelvevet de lager rundt seg. Slik at folk med gode intensjoner, heller kaster bort så mye tid som mulig på dem, istedet for å være ett fyrtårn selv ved å fortelle hva de har lært til andre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Ogalaton skrev (18 timer siden):

Skal jeg tolke dette til at du ikke ønsker at temaet skal bli diskutert mer i den tråden? -siden du skriver forhåpentligvis? Jeg vurderer å hoppe inn der etterhvert selv, fordi jeg mener det er et tidløst viktig tema... synes ikke du?

Hehe; nei selvfølgelig ikke. Det jeg mente er at jeg håpet på at vi aldri noensinne får oppleve noen slik dystopisk situasjon igjen og at en slik tråd dermed er overflødig. Og nå sier jo f.eks advokater som har kritisert lockdownpolitikken at de ikke tror at myndighetene vil finne på noe slikt som viruslockdown igjen; hverken for nye viruser eller for nye varianter av sarscov2 som tross alt fortsatt er i sirkulasjon og aldri vil forsvinne. Men jeg er desverre ikke like optimistisk i og med at det i det "skjulte"; det vil si det er ikke akkurat hemmnelig; det har vært avstemninger i Stortinget og finnes i regjeringens dokumenter; men like forutsigbart med øredøvende taushet fra media; blitt banket gjennom nye lover som skal gi Helsedirektoratet mer makt med dekret i en ny helsekrise og hvor det er tillegg som åpner for "ikke-farmasøytiske" inngrep som er en eufemisme for ting som lockdown, besøksforbud og karantene. Norge hadde som andre vestlige land en pandemiplan om et ukontrollert nytt luftvirus skulle spre seg, men denne ble som i de fleste andre vestlige land vraket til fordel for den kinesiske modellen med viruslockdown og medisinsk unntakstilstand for hele samfunnet. Kun Sverige holdt seg til eksisterende pandemiplaner - og det gjorde de rett i. Og som de nye reglene som er banket igjennom ser vi at dette dystopiske tankesettet hentet fra Xi Jinpings Kina slett ikke er vraket til fordel for tradisjonelle og fornuftige tilnærminger.

Og hvorfor ikke? "De virket jo" vil mange si. Som sagt så er jeg ikke så optimistisk som de som tror det ikke vil skje igjen. Fodri det ER mange der ute, også nå i 2025 som mener at "det var verdt det" og stadig vekk drar "se til Sverige"-kortet og viser til dødsfall som et argument men overser både at 1)i Sverige som i Norge var dødsfallene i hovedsak hos pasienter langt over gjennomsnittelig levealder og med en eller flere tillegssykdommer som ville død av influensa i et normalår og 2)Norge hadde STØRRE overdødelighet enn Sverige etter at pandemien i praksis ble sløyfet i 2022. Tall er ikke alltid bare tall. Jeg tenker at om myndighetene skulle finne på å tvinge samfunnet i nedstenging nok en gang; enten pga. et nytt og ukjent virus ELLER en ny smittebølge med covid-19(WHO har faktisk ikke erklært pandemien som over utrolig nok, kun erklært at "den akutte fasen" er over, noe de kan "reaktivisere" når som helst)vil det være ganske mange som lydig følger påbud uten noen form for protester eller "nå holder det". Det vil selvsagt ikke bli noen tilbakevending til "dugnadsfasen" vi hadde i perioden 12.mars til 5.juni 2020 da 95% av befolkningen av all in for tiltakene og følte at alt var til det felles beste. Men så har vi perioden desember 2021 til februar 2022. Da nesten alle hadde tatt vaksinene(jeg også for de som lurer)og en mild variant av viruset hadde tatt over - OG DET BLE STENGT NED IGJEN. Jeg hadde regnet med at det ble masse protester og kritikk da fra mange som tidligere hadde stilt lydig opp i "dugnaden"; men det var øredøvende stille. Folk tok lydig på seg munnbindene igjen og stilte seg som sild i tønne utenfor teststasjoner(hvilken ironi). Og da Støre så i si kvelden før kvelden før krigen i Ukraina begynte sa at NÅ kan dere ta av munnbindene så forsvant de nesten alle som en. Så enkelt var det. Men jeg merket at det var en ganske annerledes stemning da enn under "dugnadsvåren" 2020. Ganske mange mente åpenbart at man overreagerte men gadd ikke å heve stemmen. Offentlig gikk de i butikken i munnbindet, men hadde samlinger privat med så mange gjester man ville; til forskjell fra våren 2020 da man selvisolerte fordi man faktisk var bekymret. Og tok folk i hendene og klemte og alt det der privat. Eller hadde til og med bevisste "smittepartys" for å bli ferdig med det hele en gang for alle. MANGE var enige da om at det var blitt en farse men var likevel lydige og servile. Selv gikk ikke jeg med munnbind under den siste nedstengingen; altså Støres omicron-lockdown; og jeg var tidlig ute med å bruke munnbind FØR det ble "påbudt"; skjønt det aldri var egentlig påbudt i Norge; ingen i Norge ble straffet for å ikke ha det på; i verste fall kunne man bli utestengt fra en butikk men det skjedde ikke alltid det heller. Eneste stedet jeg hadde det på på slutten var på legekontoret. MEN - bare det viser at det er ikke så forferdelig vanskelig å stenge ned igjen når de fleste bare holder kjeft og finner seg i ting. De fleste nordmenn er veldig konforme og orker ikke noe "pes" og dette VET politikerne og dette VET DE å utnytte.

Og WHOs pandemitraktat er nettopp banket igjennom. Heldigvis betydelig utvannet fra det opprinnelige forslaget grunnet massiv kritikk fra verden over så det er mindre sjanse for at Tedros kan opphøye seg til verdens mektigste mann i en erklært helsekrise. For det OPPRINNELIGE utkastet åpnet faktisk for det, vanvittig som det kan høres ut.

Konklusjon; selv om jeg ikke ser det helt for meg nå er det definitivt ikke utelukket at en slik tråd kan være aktuell på nytt. Det er mange maktsyke og grådige mennesker samt en del opportunister som savner lockdowntiden.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Morromann skrev (20 timer siden):

Hehe; nei selvfølgelig ikke. Det jeg mente er at jeg håpet på at vi aldri noensinne får oppleve noen slik dystopisk situasjon igjen og at en slik tråd dermed er overflødig. Og nå sier jo f.eks advokater som har kritisert lockdownpolitikken at de ikke tror at myndighetene vil finne på noe slikt som viruslockdown igjen; hverken for nye viruser eller for nye varianter av sarscov2 som tross alt fortsatt er i sirkulasjon og aldri vil forsvinne. Men jeg er desverre ikke like optimistisk i og med at det i det "skjulte"; det vil si det er ikke akkurat hemmnelig; det har vært avstemninger i Stortinget og finnes i regjeringens dokumenter; men like forutsigbart med øredøvende taushet fra media; blitt banket gjennom nye lover som skal gi Helsedirektoratet mer makt med dekret i en ny helsekrise og hvor det er tillegg som åpner for "ikke-farmasøytiske" inngrep som er en eufemisme for ting som lockdown, besøksforbud og karantene. Norge hadde som andre vestlige land en pandemiplan om et ukontrollert nytt luftvirus skulle spre seg, men denne ble som i de fleste andre vestlige land vraket til fordel for den kinesiske modellen med viruslockdown og medisinsk unntakstilstand for hele samfunnet. Kun Sverige holdt seg til eksisterende pandemiplaner - og det gjorde de rett i. Og som de nye reglene som er banket igjennom ser vi at dette dystopiske tankesettet hentet fra Xi Jinpings Kina slett ikke er vraket til fordel for tradisjonelle og fornuftige tilnærminger.

Og hvorfor ikke? "De virket jo" vil mange si. Som sagt så er jeg ikke så optimistisk som de som tror det ikke vil skje igjen. Fodri det ER mange der ute, også nå i 2025 som mener at "det var verdt det" og stadig vekk drar "se til Sverige"-kortet og viser til dødsfall som et argument men overser både at 1)i Sverige som i Norge var dødsfallene i hovedsak hos pasienter langt over gjennomsnittelig levealder og med en eller flere tillegssykdommer som ville død av influensa i et normalår og 2)Norge hadde STØRRE overdødelighet enn Sverige etter at pandemien i praksis ble sløyfet i 2022. Tall er ikke alltid bare tall. Jeg tenker at om myndighetene skulle finne på å tvinge samfunnet i nedstenging nok en gang; enten pga. et nytt og ukjent virus ELLER en ny smittebølge med covid-19(WHO har faktisk ikke erklært pandemien som over utrolig nok, kun erklært at "den akutte fasen" er over, noe de kan "reaktivisere" når som helst)vil det være ganske mange som lydig følger påbud uten noen form for protester eller "nå holder det". Det vil selvsagt ikke bli noen tilbakevending til "dugnadsfasen" vi hadde i perioden 12.mars til 5.juni 2020 da 95% av befolkningen av all in for tiltakene og følte at alt var til det felles beste. Men så har vi perioden desember 2021 til februar 2022. Da nesten alle hadde tatt vaksinene(jeg også for de som lurer)og en mild variant av viruset hadde tatt over - OG DET BLE STENGT NED IGJEN. Jeg hadde regnet med at det ble masse protester og kritikk da fra mange som tidligere hadde stilt lydig opp i "dugnaden"; men det var øredøvende stille. Folk tok lydig på seg munnbindene igjen og stilte seg som sild i tønne utenfor teststasjoner(hvilken ironi). Og da Støre så i si kvelden før kvelden før krigen i Ukraina begynte sa at NÅ kan dere ta av munnbindene så forsvant de nesten alle som en. Så enkelt var det. Men jeg merket at det var en ganske annerledes stemning da enn under "dugnadsvåren" 2020. Ganske mange mente åpenbart at man overreagerte men gadd ikke å heve stemmen. Offentlig gikk de i butikken i munnbindet, men hadde samlinger privat med så mange gjester man ville; til forskjell fra våren 2020 da man selvisolerte fordi man faktisk var bekymret. Og tok folk i hendene og klemte og alt det der privat. Eller hadde til og med bevisste "smittepartys" for å bli ferdig med det hele en gang for alle. MANGE var enige da om at det var blitt en farse men var likevel lydige og servile. Selv gikk ikke jeg med munnbind under den siste nedstengingen; altså Støres omicron-lockdown; og jeg var tidlig ute med å bruke munnbind FØR det ble "påbudt"; skjønt det aldri var egentlig påbudt i Norge; ingen i Norge ble straffet for å ikke ha det på; i verste fall kunne man bli utestengt fra en butikk men det skjedde ikke alltid det heller. Eneste stedet jeg hadde det på på slutten var på legekontoret. MEN - bare det viser at det er ikke så forferdelig vanskelig å stenge ned igjen når de fleste bare holder kjeft og finner seg i ting. De fleste nordmenn er veldig konforme og orker ikke noe "pes" og dette VET politikerne og dette VET DE å utnytte.

Og WHOs pandemitraktat er nettopp banket igjennom. Heldigvis betydelig utvannet fra det opprinnelige forslaget grunnet massiv kritikk fra verden over så det er mindre sjanse for at Tedros kan opphøye seg til verdens mektigste mann i en erklært helsekrise. For det OPPRINNELIGE utkastet åpnet faktisk for det, vanvittig som det kan høres ut.

Konklusjon; selv om jeg ikke ser det helt for meg nå er det definitivt ikke utelukket at en slik tråd kan være aktuell på nytt. Det er mange maktsyke og grådige mennesker samt en del opportunister som savner lockdowntiden.

Jeg tror denne "sivilbeskyttelsesloven" viser en ønsket retning og er et farlig symptom knyttet til en større "sykdom". Nemlig WEF, WHO, agenda 2030, internasjonale sammensveiste krefter som ønsker å omforme verden vår. Den falske pandemien, med et falskt virus, kunstig legitimert ved bruk av en falsk test (PCR-testen: innstilt på 45-sykluser, når den er ubrukelig ved alt over 30-sykluser), skulle få folket "skremt inn i de rette baner". Jeg tror ikke det var noe annet enn den helt vanlige influensaen (pluss eventuelt forkjølelser) som ble brukt som "bevis" på at: <"Se! Vi har rett! Dét er den sykdommen vi advarte dere imot!">

Alt for mye skurret ved denne såkalte "pandemien", 180ºs hel-omvendinger i narrativet f.eks, som gjorde at jeg ikke lot meg gen-modifisere med en eneste av disse mRNA-injeksjonene. Jeg prøvde å advare folk rundt meg mot dette... noen forstod, mens andre "tilbad" NRK. Jeg fikk nå nylig en hyggelig beskjed fra noen jeg lenge prøvde å advare, men som ikke ville høre... hvor vedkommende, sammen med partner, nå endelig hadde innsett at jeg "hadde nok hatt rett hele tiden". De hadde etterhvert hørt så mye dritt etter injeksjonene, hvor folk hadde fått utallige helseproblemer etter dem, at de til slutt tok til vettet (i 2025 altså... men bedre sent enn aldri). Vedkommende beklaget seg for behandligen jeg fikk av dem under hele den tiden. De har tatt 2 doser hver, men skulle nå slett ikke ta flere, heller ikke om andre preparater senere ville komme etter påstander om "pandemi" fra "mediene eller påståtte eksperter". Beskjeden jeg fikk var jo vond med tanke på all dritten folk lider, men samtidig var den god mtp at ihvertfall disse nå heller har blitt "smittet av fornuft", og at de derfor styrer unna svindel-preparatene.

Sterke internasjonale krefter, de "høytstående, mektige eliter" har lenge fremmet at det er for mange folk i verden. De har lenge tatt til orde for at man er nødt til å gjøre noe med "overbefolkningsproblemet". Bill Gates sa selv rett ut i TED-talken sin at det er for mange folk på jorda, og at man bl.a kunne få ned "befolkningsveksten" med vaksiner (det var inkludert i lista hans som en av løsningene). Selvfølgelig finnes det bortforklaringer rundt hva han egentlig mente, og hvorfor, men... selvsagt er det jo dét...

Tror dessverre vi må forvente vonde tider fremover... falsk(e) "pandemi(er)", mer krig, hungersnød, kaos...

Nå lurer jeg på om jeg husker riktig... er du en av dem som har diskutert rundt covid og konspirasjoner her på forumet, @Selfuniverse? Mener å huske å ha sett deg der, når jeg leste litt i den tråden for lenge siden...

Endret av Ogalaton
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Ogalaton skrev (På 22.5.2025 den 12.15):

Liten korreksjon: "Det er en kjent sak at vi har blitt servert et narrativ om at disse finnes, som brukes som unnskyldning for et ønsket motsvar." (Med dette mener jeg slett ikke å benekte at de finnes altså, men jeg finner det viktig å forbli klar over at "godhets og nødvendighets"-narrativer alltid blir brukt som forsvar for alt de finner på i maktens korridorer)

De finnes; men hvor stor innflytelse disse har tror jeg er BETYDELIG overdrevet. Ihvertfall russiske trollfabrikker, som er ganske lett gjenkjennelige og virker ganske amatørmessige. Vestlige trollfabrikker; som sikkert kalles noe annet orwelliansk som "desinformasjons-enhet innen motkraft til digital krigføring" eller noe annet bullshit er nok mer avanserte. Men jeg tror kinesiske trollfabrikker kanskje er mer profesjonelle enn russiske; det skal ha vært aktive kinesiske trollfabrikker som var med å pushe frem lockdown-narrativer i Vesten våren 2020. Husker jeg kom over en YT-video i februar 2022 var det vel; da vi var i full gang med å kaste av oss lockdown-åket i nesten hele verden mens Kina fortsatte galskapen de hadde startet. Det var da tidenes mest dystopiske OL-arrangement noensinne fant sted i Kina og vi så scener med ansatte på anleggene i fulle "romdrakter"; og at besøkende fikk servert drinker av bartendere ikledd full hazmatdrakt. Uansett så var det en slik video jeg kikket på og så at kommentarfelet var bombardert med "they really take peoples safety seriously there" og lovprising av slik galskap. Virkelig? Og så sent som i februar 2022? Er den vestlige verden full av mennesker som ønsker en dystopi a la Kina med romdrakter og igjenmurede hus? Lukter kinesisk trollfabrikk lang vei.

Men russiske trollfabrikker brukes også som et grep; det vil si en unnskyldning; eller for å si det slik; konspirasjonsteori når valgresultater ikke går slik "establishementet" ønsker. Som når de ikke fant seg i brexit; at flertallet av briter ville ut av EU; det kunne ikke være misnøye med EU; nei da; de MÅTTE være påvirket av russiske trollfabrikker liksom.

Men som sagt; man er ikke sprø fordi man fremmer en konspirasjonsteori; det kommer nå an på alvoret i disse(ting som Qanon, transvestigation og flat jord er sprøtt og tull og tøys selvfølgelig)men så kan man jo lure på om alt dette våset med "woke" som gis for mye oppmerksomhet(og her mener jeg hysterisk overdreven politisk korrekthet)og hvordan man spesielt så slike vanvittige påfunn spredd spesielt rundt 2020 og ekstreme anklager; mye av dette virket som snytt ut av nesa på den kinesiske kulturrevolusjonen; så om kinesiske trollfabrikker kan ha spredd slik for å skape splittelse i Vesten gir det mening da de har god historisk erfaring med nettopp slike påfunn.

Jeg synes det er grusomt galt også om de ikke blir lønnet, for det blir fortsatt å gripe inn i de "godtroende befolknings sirkler" for å, om nødvendig, lyve til dem for å kontrollere statens narrativ. Rett og slett: <"Desinformasjon er både feil og livsfarlig... men det er greit når VI gjør det!">

Men det er jo selvfølgelig enda verre om de blir lønnet... og man blir jo det i millitæret... de jobber vel ikke gratis i Faktisk.no heller...

Hvordan blir man rekruttert til en slik trollfabrikk lurer nå jeg på. Det er neppe stillinger som blir utlyst.

Men det er ekstra provoserende om de blir betalt selvfølgelig. De fleste av oss som betaler skatt ønsker jo at skattepengene skal komme oss til gode så jeg blir som sagt mildt sagt j*vlig forbanna om det skulle vise seg at de går til anonyme nettroll som sitter i kjellere og skriver dritt til skattebetalende nordmenn - og får betalt for det. Snakk om å bite hånden som mater en.

Men ja; det er mye merkelig rundt de som for enhver pris skal forsvare ALLE narrativene til "arbeider"-partiet og Høyre som vi kan kalle establishementpartiene uansett hvor ulogiske, upopulære og urimelige de er og bruker masse tid på dette; enten det er i massemediene eller på sosiale medier.

Jeg kan jo f.eks nevne hvordan jeg har observert en Facebook-gruppe som heter "vi som foretrekker fakta". Tilsynelatende kan det se ut som en gruppe mennesker som kun er dedikert til å debunke idiotiske teorier om flat jord, reptilmennesker, "alle kjente folk er transer" og annet tull. Men når man ser nøyere etter ser man at så godt som samtlige av disse er iherdige forsvarere av ALLE narrativene og talepunktene til APHøyre og driver utstrakt mobbing og slenger seg om med kallenavn til kjernekrafttilhengere, vindturbinmotstandere, folk som er kritisk til hvordan coronapandemien ble håndtert, folk som er kritisk til offentlig sløsing, folk som kritiserer statens kostholdsråd og synes ultraprossesert mat er en uting; ting som overhodet ikke er konspirasjonsteorier men har meninger og standpunkter som de ikke liker og som er i strid med talepunktene til establishementpartiene. En annen av postene angriper også en eldre mann som nå i 2025 ble dømt for å ha nektet å gå i karantenehotell i 2021; en praksis kritisert av jurister og menneskerettighetseksperter. Har ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. Så igjen; disse folkenes definisjon av "desinformasjon" er uenighet i narrativene og talepunktene til AP og Høyre. Jeg ser også påstander fra noen der at vindkraftmotstand egentlig kommer fra "russisk påvirkning"; akkurat; for noen er alt man ikke er enig med selv "russisk påvirkning". Er det ikke greit å leve i en verden hvor alt man er uenig i er "russisk desinformasjon". Det er logisk at russiske trollfabrikker sprer narrativer som forsvarer Russlands krig i Ukraina; men å påstå at vindkraftmotstand, pro-kjernekraft, ultraprosessert-motstand, EU-motstand, kritikk av coronalockdown og vaksinemandater(som forøvrig var mye strengere i Russland enn i Norge er "russisk desinformasjon");vel det viser at man egentlig ikke ønsker å ha egne meninger og å leve i en enkel verden

ELLER

at det er en del av en agenda for å fremstille ALL opposisjon mot establishementpartienes agenda for "desinformasjon" og "russisk påvirkning".

Noen ting virker ganskek påfallende. Kan legge til at disse folkene ikke liker lab-leak-teorien heller men har nok måtet bite i gresse de siste årene men klamrer seg fortsatt til et håp om at viruset kom fra en flaggermus og ikke var laboratorieskapt.

Om slikt betales eller ikke kan man jo spekulere i men det er også sannsynlig at de følger Bjørneboes ironiske anbefalinger:

Ti bud til en ung mann som vil frem i verden

I
Det første bud er ganske lett:
De som er flest, har alltid rett.

II
Tenk alltid på hva folk vil si.
Og ta den sterkestes parti.

III
Og tviler du, så hold deg taus
til du ser hvem som får applaus.

IV
Tenk nøye ut hva du bør mene.
Det kan bli dyrt å stå alene.

V
Følg ingen altfor høye krav.
Men si, hva du har fordel av.

VI
Si alle hva de gjerne hører.
Gå stille gjennom alle dører.
(For sannhet bringer sorg og nød,
mens daglig løgn gir daglig brød.)

VII
Gå aldri oppreist. Snik deg frem.
Og gjør deg varm i alle hjem.

VIII
Husk: Ingen mann kan roses nok.
Slik bygger man en venneflokk.
(Og i et brødre-paradis
har du din beste livspolis.)

IX
Av
sladder husker du hvert ord
til bruk i neste sjefskontor.
(Men ingen
taktfull sjel forteller
et ord til ham som ryktet gjelder!)

X
Hvis siste bud blir respektert,
da er din fremtid garantert!
Følg dristig med i kamp mot troll,
– men vis fornuftig måtehold!
Skrid tappert frem i livets strid,
– én time forut for din tid!

Jens Bjørneboe skrev dette diktet så tidlig som i 1963 men det virker like aktuelt i dag som den gang eller kanskje enda mer. For det er i praksis slik det er og spesielt i politikken hvor denne mentaliteten uten tvil er blitt forsterket i de 62 årene siden det ble skrevet. Ganske interessant og at han snakker om "troll" før Internet ble til og 40 år før det ble et begrep for nettbøller.

Nå er det jo bare spekulasjoner og man skal alltid la tvil komme folk til gode og det er jo mange mennesker blant oss som tror på absolutt alt ledende politikere forteller dem eller ethvert narrativ som kommer fra foretrukne parti eller medier; og så er det nå en gang slik i Norge at folk generelt ikke liker å "skille seg ut" men heller "bli likt" og derfor kun intar de "trygge" og "rette" meningene. Vi lever tross alt i en tid hvor det er mye "tribalisme"; men den er mye sterkere på nettet enn andre steder.

De er nok ikke ute etter at den de angriper skal skifte mening, men heller at publikum skal det. Altså at de manipulerer diskursen slik at de som hører på "varsleren" enten skal bli overbevist om at varsleren tar feil/er skrullete/farlig, eller at de mister motet slik at de ikke tør å spre varslerens budskap videre selv, av frykt for å bli behandlet så dårlig som varsleren ble.

Se for deg en varsler på Rumble... mange som kommenterer under videoen angriper nådeløst varsleren... de tar i bruk merkelapper, stråmenn, alvorlige anklager osv... hva skjer når publikum leser disse, hvor personen blir anklaget for å være Russisk agent/Nazist/rasist osv? Publikum vil jo ikke få slike anklager mot seg, og vegrer seg derfor for å dele informasjonen videre... man skal være ganske tykkhudet for å tåle slikt, og tørre slikt, også over tid.

Du beskriver jo her godt hva Julian Assange ble utsatt for. Det er få ting i verden som er så livsfarlig som å være varsler; det har vi sett eksempler på her og selv om han overlevde og til slutt ble fri så er det som skjedde med ham så skremmende at det sikkert står som skrekk og advarsel til andre som ønsker å avsløre ondskap og korrupsjon i verden. Og løgnene og svertekampanjen han ble utsatt for og som også har blitt gjentatt av flere her på forumet også.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 2
20 hours ago, Ogalaton said:

Nå lurer jeg på om jeg husker riktig... er du en av dem som har diskutert rundt covid og konspirasjoner her på forumet, @Selfuniverse? Mener å huske å ha sett deg der, når jeg leste litt i den tråden for lenge siden...

Min aller første post på dette forumet omhandlet alt beviset for at viruset ble laget i ett laboratorium i Kina. Og det var i April 2020. Eksperter på området visste allerede da hvor det kom fra. Stefan Molyneux hadde en lang powerpoint for å presentere alt dette til alle på youtube.

De neste postene var senere i den tråden du referer til, der jeg snakket litt om at vi mennesker har rettigheter til å ikke bli forsøkskaniner i medisinske eksperimenter (relatert til covid). Det var lenge før jeg hadde noe god oversikt over hva preparatene egentlig var. Jeg ble svært aggressivt angrepet av noen brukere her av de postene.

Etterhvert når jeg fikk mye mer informasjon og skjønte alvoret, så lagde jeg 'vi trenger å snakke om korona preparatene' tråden. For å bidra til å beskytte våre neste generasjoner mot dette overtrampet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Morromann skrev (14 timer siden):

Om slikt betales eller ikke kan man jo spekulere i men det er også sannsynlig at de følger Bjørneboes ironiske anbefalinger:

Ti bud til en ung mann som vil frem i verden

I
Det første bud er ganske lett:
De som er flest, har alltid rett.

II
Tenk alltid på hva folk vil si.
Og ta den sterkestes parti.

III
Og tviler du, så hold deg taus
til du ser hvem som får applaus.

IV
Tenk nøye ut hva du bør mene.
Det kan bli dyrt å stå alene.

V
Følg ingen altfor høye krav.
Men si, hva du har fordel av.

VI
Si alle hva de gjerne hører.
Gå stille gjennom alle dører.
(For sannhet bringer sorg og nød,
mens daglig løgn gir daglig brød.)

VII
Gå aldri oppreist. Snik deg frem.
Og gjør deg varm i alle hjem.

VIII
Husk: Ingen mann kan roses nok.
Slik bygger man en venneflokk.
(Og i et brødre-paradis
har du din beste livspolis.)

IX
Av
sladder husker du hvert ord
til bruk i neste sjefskontor.
(Men ingen
taktfull sjel forteller
et ord til ham som ryktet gjelder!)

X
Hvis siste bud blir respektert,
da er din fremtid garantert!
Følg dristig med i kamp mot troll,
– men vis fornuftig måtehold!
Skrid tappert frem i livets strid,
– én time forut for din tid!

Jens Bjørneboe skrev dette diktet så tidlig som i 1963 men det virker like aktuelt i dag som den gang eller kanskje enda mer. For det er i praksis slik det er og spesielt i politikken hvor denne mentaliteten uten tvil er blitt forsterket i de 62 årene siden det ble skrevet. Ganske interessant og at han snakker om "troll" før Internet ble til og 40 år før det ble et begrep for nettbøller.

Her også skrev du mye bra... men jeg ville spesielt fremheve, og takke deg for, denne. En viktig observasjon av ham!

Selfuniverse skrev (10 timer siden):

Min aller første post på dette forumet omhandlet alt beviset for at viruset ble laget i ett laboratorium i Kina. Og det var i April 2020. Eksperter på området visste allerede da hvor det kom fra. Stefan Molyneux hadde en lang powerpoint for å presentere alt dette til alle på youtube.

De neste postene var senere i den tråden du referer til, der jeg snakket litt om at vi mennesker har rettigheter til å ikke bli forsøkskaniner i medisinske eksperimenter (relatert til covid). Det var lenge før jeg hadde noe god oversikt over hva preparatene egentlig var. Jeg ble svært aggressivt angrepet av noen brukere her av de postene.

Etterhvert når jeg fikk mye mer informasjon og skjønte alvoret, så lagde jeg 'vi trenger å snakke om korona preparatene' tråden. For å bidra til å beskytte våre neste generasjoner mot dette overtrampet.

Da vil jeg takke deg for dine bidrag! Du var jo tidlig på plass også, og jeg respekterer deg for dét!

Jeg var tidlig "på plass" selv når det gjelder forståelser rundt korona-svindelen, men jeg bidro dessverre ikke i trådene på forumet her. Jeg prøvde å advare de rundt meg, men burde jo også ha bidratt på forumet... heldigvis er temaet tidløst viktig, så jeg vurderer å hoppe inn i en av trådene selv etterhvert.

Jeg kjøper som sagt ikke laboratorie-teorien. Et laboratorie-virus, "våpenisert" til biovåpen ved forskning, som noen skulle mene var verdt å advare verden mot ville ikke vært så mild som sesong-influensaen.

Ville bare kort formidle mitt ståsted... men nå nærmer jeg meg off topic, så vi får heller ta dette spesifikke temaet i en passende tråd, når det passer.

(Jeg takker også deg, @Morromann for ditt ærlige bidrag i de aktuelle tråder!)

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Her har du et klipp fra et eldgammelt seminar (et seminar om kommunistiske taktikker) som nesten er profetisk, da det beskriver vår tid nesten identisk, klippet er bare under 1 minutt:

Sorry, om du satte kaffe'n i halsen der ass... det er skremmende like paralleller til hvordan opinionen forsøkes manipulert i dag.

Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ta deg tid til å se hele seminaret som klipper er tatt fra, når det passer:

Jeg må også varmt anbefale et annet seminar av samme mann, som også inkluderer mye viktig, og som er verdt tiden din:

Har ikke sett alt, men så den ene med sistatet Griffin leser opp. Nå skal det nevnes at John Birch Society var en veldig høyreorientert og fanatisk anti-kommunistisk organisasjon knyttet til mye av de samme folkene som drev heksejakt på antatte "kommunister" på 1950-tallet. Altså; i MacHartyismens tid. Men sitatet som leses opp er riktig nok det.

Men jeg vil legge til det at vår tids anklagerkultur later til å både være innspirert av høyresidens McHartyisme på 1950-tallet og den kinesiske kulturrevolusjonen. Poenget er uansett å utdefinere "de andre" fra hva som er anstendig å tenke, si og mene. Og McHartyistene var i realiteten også speilbilder av stalinistene med sin anklagekultur hvor de definerte hverandre som henholdsvis "kommunister" og "fascister". Når dagens anklagerkultur bygger på mye av det samme er det hestesko i praksis.

Jeg definerer meg selv hverken som "høyre" eller "venstre". Jeg er opptatt av hva som er SANT og er det en ideologi jeg skulle foretrekke så er det Kardemommeloven. Folk bør få være i sin rett til å leve slik man selv synes det passer for en selv å leve så lenge det ikke er til skade for andre. At noen ikke liker ens måte å leve på; enten i en konservativ kjernefamilie eller i et polyamorøst partnerbytteforhold er ikke opp til noen andre å legge seg opp i.

G. Edward Griffin må vel kunne sies å være sin generasjons svar på Alex Jones(han lever ennå men er veldig gammel)og står for noen spesielle teorier som jeg slett ikke kan stå inne for, for å si det slik. Men igjen; det han leser opp er jo isolert sett riktig og ikke feil bare fordi det er han som leser det.

Ogalaton skrev (På 23.5.2025 den 17.07):

Jeg tror denne "sivilbeskyttelsesloven" viser en ønsket retning og er et farlig symptom knyttet til en større "sykdom". Nemlig WEF, WHO, agenda 2030, internasjonale sammensveiste krefter som ønsker å omforme verden vår.

Hvem det nå enn er som har sittet i bakgrunnen og rådet regjeringen til å innføre et såpass fascistoid forslag så er det ihvertfall ikke forankret i den norske tillitskulturen som Støre og andre maktmennesker skryter av i sine festtaler. Men de mener kanskje at tillit er noe som kun skal gå en vei og at politikerne skal ta den for gitt uansett? Noe skremmende som ikke er snakket så mye om da det var tvangsarbeide som var i fokus er at det også foreslås at PST kan kreve taushetsbelagt materiale fra psykologer og psykiatere. Altså; de som jobber med psykisk syke skal altså ifølge dette forslaget kaste sin egen integritet og hengivenhet til sin profesjon for å opptre som tystere og informanter til etteretningstjenesten. Horribelt! Håper det blir mye protester om de skulle snikinnføre dette ved en senere anledning. Slikt kan virkelig bli farlig da det kan skremme personer som, med eller uten grunn, lider av paranoide forestillinger fra å søke profesjonell hjelp vel vitende om at alt de sier til en fagperson kan havne i en mappe hos PST. Og dermed risikere å bli en fare både for seg selv og andre.

Alt for mye skurret ved denne såkalte "pandemien"

Det er åpenbart. Om det er noe som er helt sikkert så er det det.

Den falske pandemien, med et falskt virus, kunstig legitimert ved bruk av en falsk test (PCR-testen: innstilt på 45-sykluser, når den er ubrukelig ved alt over 30-sykluser)

Det vet jeg for lite om til å uttale meg men jeg vet at han som oppfant testen døde før pandemien begynte og at han mente det ikke var noe godt redksap til å diagnostere viruser. Uansett ble omfattende testing brukt som grunnlag for å rettferdiggjøre nedstengelser basert på tall av positive PCR-tester.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1

Jeg tror ikke det var noe annet enn den helt vanlige influensaen (pluss eventuelt forkjølelser) som ble brukt som "bevis" på at: <"Se! Vi har rett! Dét er den sykdommen vi advarte dere imot!">

Det var ikke influesavirus; det var et coronavirus(som er samme stamme som forkjølelsesvirus)men med spesielle egenskaper som man ikke har sett på tidligere viruser; som en "turboknapp" som ser ut til å ha blitt produsert i et labratorium(noe det med 99% sikkerhet ble)for å spre smitten raskere og gjøre smittede sykere. Det er jo bilder av viruset; det er ikke slik at hele legevitenskapen har konspirert om å vise bilder av et virus som ikke finnes og som ser helt annerledes ut enn et influensavirus. Men i det store og det hele var det ikke mye dødeligere enn en voldsom influensa; den var livstrruende hovedsaklig for de samme som dør av influensa; det vil si eldre over 80 og mennesker med alvorlig immunsvikt samt hos befolkninger med høy antibiotikaresistens.

Alt for mye skurret ved denne såkalte "pandemien", 180ºs hel-omvendinger i narrativet f.eks, som gjorde at jeg ikke lot meg gen-modifisere med en eneste av disse mRNA-injeksjonene. Jeg prøvde å advare folk rundt meg mot dette... noen forstod, mens andre "tilbad" NRK. Jeg fikk nå nylig en hyggelig beskjed fra noen jeg lenge prøvde å advare, men som ikke ville høre... hvor vedkommende, sammen med partner, nå endelig hadde innsett at jeg "hadde nok hatt rett hele tiden". De hadde etterhvert hørt så mye dritt etter injeksjonene, hvor folk hadde fått utallige helseproblemer etter dem, at de til slutt tok til vettet (i 2025 altså... men bedre sent enn aldri). Vedkommende beklaget seg for behandligen jeg fikk av dem under hele den tiden. De har tatt 2 doser hver, men skulle nå slett ikke ta flere, heller ikke om andre preparater senere ville komme etter påstander om "pandemi" fra "mediene eller påståtte eksperter". Beskjeden jeg fikk var jo vond med tanke på all dritten folk lider, men samtidig var den god mtp at ihvertfall disse nå heller har blitt "smittet av fornuft", og at de derfor styrer unna svindel-preparatene.

Jeg er nå ihvertfall veldig klar på at jeg ikke kommer til å ta noen raskt utviklede vaksiner som blir tilbudt om det skulle dukke opp en ny erklært pandemi fra WHO med samme dødelighet som covid-19; og så får jeg bare leve med å bli kalt de styggeste ting både på nettet og privat. Jeg tok to i 2021; ikke etter press eller noe men fordi jeg der og ta følte at det var det riktige å gjøre den gangen. Tror nesten jeg flytter til skogs om det skulle bli noe slikt sirkus igjen.

Sterke internasjonale krefter, de "høytstående, mektige eliter" har lenge fremmet at det er for mange folk i verden. De har lenge tatt til orde for at man er nødt til å gjøre noe med "overbefolkningsproblemet".

Rikinger som klager på at det er for mye folk i verden ja. Vel; Charles Dickens hadde jo sine meninger om slike:

Julens ånd satte Scrooge på plass med sine hatholdninger til verdens elendige

På 1:06 i klippet

Tror dessverre vi må forvente vonde tider fremover... falsk(e) "pandemi(er)", mer krig, hungersnød, kaos...

Det er jo penger i sånt og alltid noen som er såpass moralsk avstumpet at de gnir seg i hendene over det.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Morromann skrev (10 minutter siden):

Har ikke sett alt, men så den ene med sistatet Griffin leser opp. Nå skal det nevnes at John Birch Society var en veldig høyreorientert og fanatisk anti-kommunistisk organisasjon knyttet til mye av de samme folkene som drev heksejakt på antatte "kommunister" på 1950-tallet. Altså; i MacHartyismens tid. Men sitatet som leses opp er riktig nok det.

Men jeg vil legge til det at vår tids anklagerkultur later til å både være innspirert av høyresidens McHartyisme på 1950-tallet og den kinesiske kulturrevolusjonen. Poenget er uansett å utdefinere "de andre" fra hva som er anstendig å tenke, si og mene. Og McHartyistene var i realiteten også speilbilder av stalinistene med sin anklagekultur hvor de definerte hverandre som henholdsvis "kommunister" og "fascister". Når dagens anklagerkultur bygger på mye av det samme er det hestesko i praksis.

Jeg definerer meg selv hverken som "høyre" eller "venstre". Jeg er opptatt av hva som er SANT og er det en ideologi jeg skulle foretrekke så er det Kardemommeloven. Folk bør få være i sin rett til å leve slik man selv synes det passer for en selv å leve så lenge det ikke er til skade for andre. At noen ikke liker ens måte å leve på; enten i en konservativ kjernefamilie eller i et polyamorøst partnerbytteforhold er ikke opp til noen andre å legge seg opp i.

G. Edward Griffin må vel kunne sies å være sin generasjons svar på Alex Jones(han lever ennå men er veldig gammel)og står for noen spesielle teorier som jeg slett ikke kan stå inne for, for å si det slik. Men igjen; det han leser opp er jo isolert sett riktig og ikke feil bare fordi det er han som leser det.

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å se hele seminaret. Ta deg tid, finn frem litt chips eller noe og kos deg. :thumbup: Det er nemlig ekstremt viktig info han serverer der. Han leser opp direkte fra kommunisters egne direktiver, programmer, og annen kommunistisk litteratur. Det er høyst relevant i dag, og jeg kan uten å overdrive si at dette seminaret kanskje er det viktigste som finnes.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Selfuniverse skrev (På 22.5.2025 den 23.14):

Egentlig ikke overraskende. Faktaslettere f.eks har alltid hatt dette som sin oppgave. Fordi folk med kunnskap er mye vanskeligere å kontrollere.

Det er noe som heter "follow the money". Faktasjekkindustrien eies ofte av mediehus hvis eiere også kan ha økonomiske interesser innenfor medisin, fornybarbranske og matvareindustri. Derfor også en rekke aggresive angrep på vindkraftmotstandere, kjernekrafttilhengere og kritikere av statens kostholdsråd.

Selfuniverse skrev (På 24.5.2025 den 13.54):

Min aller første post på dette forumet omhandlet alt beviset for at viruset ble laget i ett laboratorium i Kina. Og det var i April 2020. Eksperter på området visste allerede da hvor det kom fra.

Men som ble presset til taushet. Av hvem kan man jo bare spekulere i og det er ikke sikkert vi noensinne får vite om det. Og teorien ble latterliggjort og erklært som en tinnfoliehatt-konspirasjonsteori. Og vi skulle tro på at det kom fra en død flaggermus på et marked som ikke solgte døde flaggermus i det hele tatt og ikke fra laboratoriet rett over gata. Det ble også sendt ut videoer som angivelig var fra markedet i Wuahn; men som faktisk var fra et marked i Indonesia fra før pandemien(ingen munnbind)som angivelig hadde gjenåpnet og med skilt på indoneisk for de som kunne observere(Indonesia bruker det latinske alfabetet). Like fake som scenene av folk som falt død om på gata i Wuhan fra det nye viruset. Men det var nok til å skremme en hel verden.

Stefan Molyneux hadde en lang powerpoint for å presentere alt dette til alle på youtube.

Og nok noe som ble brukt som et argument for å diskredittere teorien. Jeg vet ikke mye om Molyneux; men etter hva jeg har lest er han en som fremmer teorier om "raseforskjeller"; noe jeg ikke har noe til overs for(om det stemmer). Men det betyr jo ikke at han tok feil om laboratorieteorien som er meget meget sannsynlig. Men YT slettet jo alt som hadde med lableak-teorien å gjøre.

De neste postene var senere i den tråden du referer til, der jeg snakket litt om at vi mennesker har rettigheter til å ikke bli forsøkskaniner i medisinske eksperimenter (relatert til covid).

Det er ren medisinsk etikk det. Informert samtykke. Ingen pasienter kan kreves eller tvinges til å ta noe som helst. Tvangsmedisinering er ulovlig og brudd på menneskerettighetene. Men det glemte en god del regjeringer og ingen har bedt om unnskyldning for det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Ogalaton skrev (På 24.5.2025 den 23.55):

Her også skrev du mye bra... men jeg ville spesielt fremheve, og takke deg for, denne. En viktig observasjon av ham!

Bjørneboe var anarkist men ble i løpet av sitt liv beskyldt både for fascisme og kommunisme, avhengig av hvilken side som kom med anklagene, selv om han hatet alt av tyranni og maktmisbruk. En slik fritenkende stemme var mislikt i det konforme Norge og jeg er temmelig sikker på hva han ville ha syntes om de siste årenes galskap og hvilke beskyldninger han ville ha måttet ta imot fra de med "de rette meningene". Likevel hyllet det offisielle Norge ham på 100-årsmarkeringen for hans fødsel. Hyklere sier nå jeg.

Jeg kjøper som sagt ikke laboratorie-teorien.

Vel; da får vi bare være enige om at vi er uenige.

Et laboratorie-virus, "våpenisert" til biovåpen ved forskning, som noen skulle mene var verdt å advare verden mot ville ikke vært så mild som sesong-influensaen.

Nå er det jo et åpent spørsmål om det var et uhell eller med vilje da. Om det var med vilje så ville de ikke ha sluppet løs et virus som var så dødelig at det ville vært noen alvorlig trussel for eliten selv; fordi de lett ville ha fått det uansett fra vaskehjelpene for eksempel. Men det ble uansett beleilig med viruset slik det var da det var nok til å skappe massepanikk til å stenge ned en hel klode. Og gjøre de rikere rikere og de fattigere fattigere. Og de mektige mektigere. Det skjedde jo; uansett om det var et uhell eller om det ble slupper ut med vilje.

• Liker 2
Ogalaton skrev (23 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å se hele seminaret. Ta deg tid, finn frem litt chips eller noe og kos deg. :thumbup: Det er nemlig ekstremt viktig info han serverer der. Han leser opp direkte fra kommunisters egne direktiver, programmer, og annen kommunistisk litteratur. Det er høyst relevant i dag, og jeg kan uten å overdrive si at dette seminaret kanskje er det viktigste som finnes.

Jeg skal se på det straks jeg har tid. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Ogalaton skrev (9 timer siden):

Dette med "corona" får jeg komme tilbake til når det passer, @Morromann, og da i en mer passende tråd... For moderatorene har vært strenge på dette med "off topic". Får se om jeg får anledning på fredag/lørdag. :wee:

Jo, jeg ser jo den. På den annen side har det relevanse i forhold til slike "sivilbeskyttelseslover" da de snakker om "krig OG andre kriser"; og coronaviruset ble brukt som et påskudd til å erklære unntakstilstand i nesten to år som om vi befant oss i en krigssituasjon.

• Liker 2

Som jeg kanskje har nevnt er et skremmende og uhyrlig moment med denne "sivilbeskyttelsesloven" som slett ikke er skrotet; men mer sannsynsynligvis smines er dette med at staten kan kreve taushetsplikt OPPHEVET fra både helsepersonell, advokater og religiøse sjelesørgere. Dette er skremmende og farlig og man kan bare spekulere i hvor de henter dette fra. Delen av loven som åpner for dette er godt gjemt blant juridisk ordsalat og formuleringer og er der likefremt og høytstående jurister advarer  nå også om dette i dette innlegget fra Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/lw2vok/ny-sivilbeskyttelseslov-paafallende-stille-om-fjerning-av-taushetsplikten

Som det også påpekes av en kommentar under vil dette sette arbeid for psykisk helse i Norge i fare.

Dette burde de aller fleste av oss finne ganske skremmende! TAUSHETSPLIKTEN altså!

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Morromann skrev (30 minutter siden):

Som jeg kanskje har nevnt er et skremmende og uhyrlig moment med denne "sivilbeskyttelsesloven" som slett ikke er skrotet; men mer sannsynsynligvis smines er dette med at staten kan kreve taushetsplikt OPPHEVET fra både helsepersonell, advokater og religiøse sjelesørgere. Dette er skremmende og farlig og man kan bare spekulere i hvor de henter dette fra. Delen av loven som åpner for dette er godt gjemt blant juridisk ordsalat og formuleringer og er der likefremt og høytstående jurister advarer  nå også om dette i dette innlegget fra Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/lw2vok/ny-sivilbeskyttelseslov-paafallende-stille-om-fjerning-av-taushetsplikten

Som det også påpekes av en kommentar under vil dette sette arbeid for psykisk helse i Norge i fare.

Dette burde de aller fleste av oss finne ganske skremmende! TAUSHETSPLIKTEN altså!

Virkelig skremmende.

Tenk også over at det ikke var noen politiker som slo alarm... var jo flere som sa nei, men ingen av disse slo alarm... det var en "random" professor utenfor politikken som sa ifra.

Seriøst... tenk på dét... hva vitner det om?

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Ogalaton skrev (26 minutter siden):

Virkelig skremmende.

Tenk også over at det ikke var noen politiker som slo alarm... var jo flere som sa nei, men ingen av disse slo alarm... det var en "random" professor utenfor politikken som sa ifra.

Seriøst... tenk på dét... hva vitner det om?

Enten forteller det at Stortinget består av veldig lite begavede og bevistløse individer som blindt følger det partiledelsen ber dem stemme over uten å tenke eller reflektere over hva det er; langt mindre lese det og tenker "det er sikkert fornuftig" eller at det er bevisst kynisme og lengselen etter å få økt sin egen makt; skjønt det er kanskje en blanding av begge deler? Jeg vil tippe at det er det siste; de som bare er i opposisjon i Stortinget vil jo ikke få gleden av maktmisbruk når lovforslaget gikk inn for å overlate all makt til regjeringen.

Media er også skyldig i å ha oversett hva det faktisk var det ble lagt opp til helt frem til det nesten var for sent.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...