Sjørøver Skrevet 23. april Skrevet 23. april turbo_fever skrev (7 timer siden): Og igjenn ser man fra flere at ytelsen igjenn er av klassik UE5 \ dårlig Dev optimalisering. Det kan sjå fin\bra ut, men hjelper ikke når det kjøres soppas dårlig. Det tåler ikke visse å høre å "går etter" folk som kommenterer det. Det virker som alt i UE5 sliter. Gamer burde undersøke det nærmere.
Arbehsmann Skrevet 23. april Skrevet 23. april Utrolig artig at dette faktisk skjer, spesielt når det neste spillet i serien bruker så vanvittig lang tid. Kanskje jeg begynner å bli gammel eller noe, men jeg liker ikke at UE5 er helt avhengig av å benytte «framegen» og ulike typer av «fsr» og «dlss». Jeg ser bare et grumsete bilde når man faktisk går inn i detaljene, og når man først begynner å legge merke til nedskaleringen er det vondt å la være å se det. Savner det «klare» bildet fra spill som ikke trenger denne teknologien.
ili Skrevet 23. april Skrevet 23. april 1 minute ago, Arbehsmann said: Utrolig artig at dette faktisk skjer, spesielt når det neste spillet i serien bruker så vanvittig lang tid. Kanskje jeg begynner å bli gammel eller noe, men jeg liker ikke at UE5 er helt avhengig av å benytte «framegen» og ulike typer av «fsr» og «dlss». Jeg ser bare et grumsete bilde når man faktisk går inn i detaljene, og når man først begynner å legge merke til nedskaleringen er det vondt å la være å se det. Savner det «klare» bildet fra spill som ikke trenger denne teknologien. Kjører du DLAA med 1*frame gen så blir det bra bilde. Dlaa er ikke noe nedskakering/oppskalering. Bare enda bedre bilde en native. 1
Arbehsmann Skrevet 23. april Skrevet 23. april ili skrev (3 timer siden): Kjører du DLAA med 1*frame gen så blir det bra bilde. Dlaa er ikke noe nedskakering/oppskalering. Bare enda bedre bilde en native. Får gi det et forsøk, takker for tipset 👍 Håper bare ikke det vil raserer bps…
JornHansen Skrevet 23. april Skrevet 23. april phraze skrev (14 timer siden): Jeg er oppriktig redd for dette. Selv om jeg eier både PS5 Pro og Series X i dag så heier jeg ikke på noen av de som en fanboy. Men dersom Xbox blir fullstendig irrelevante når det komme til hardware i den neste generasjonen så vil Sony kunne gjøre absolutt hva enn de vil med priser osv. Jeg selv kommer ikke til å kjøpe en ny Xbox neste generasjonen dersom alle Xbox spill kommer på PlayStation. Så om Sony får fullstendig monopol så kommer vi til å få svi for det. Og på lik linje som da spill på konsoll skjøt til værs så kommer Steam til å følge etter når de ser at Sony kan ta seg dustete mye betalt for spill. Det er nettopp dette jeg ikke skjønner. Hvordan er Xbox irrelevant når jeg kan spille alle de største spillene i år for 180 kroner måneden kontra 800 kroner per stykk på Playstation? Det er noe som ikke gir mening her.
Milarwen Skrevet 23. april Skrevet 23. april (endret) 11 hours ago, TP_Mcduck said: Hvordan kan ikke dette kalles en remake? annen motor, annerledes UI, nye stemmer, og linjer. er jo et helt nytt spill ala demon souls remake. er likt men allikevel ikke Forskjellen ligger i at en remake, i sin rette forstand betyr at man starter med blanke ark. Ofte blir disse to begrepene forvekslet av personer som ikke forstår forskjellen. Et godt eksempel på hva en remake innebærer er Chronicles of Naria (Tv-serie) og Narnia (filmene). De er ikke ansett som remakes, men er det av natur fordi den ene eksisterte før den andre. Endret 23. april av Milarwen
herzeleid Skrevet 24. april Skrevet 24. april herzeleid skrev (På 22.4.2025 den 21.21): Noen som har funnet ut om de har fikset/endret level scalingen fra Oblivion? Så vidt jeg klarer å finne virker level scaling fortsatt å være i spillet, så alle fiender levler opp sammen med deg og unike våpen blir like gode/dårlige som nivået du var på da du fikk dem. Det gav meg dessverre litt avsmak for det hele da det ødelegger så mye av morroa for min del.
Sangesland Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) On 4/22/2025 at 11:29 PM, turbo_fever said: Og igjenn ser man fra flere at ytelsen igjenn er av klassik UE5 \ dårlig Dev optimalisering. Det kan sjå fin\bra ut, men hjelper ikke når det kjøres soppas dårlig. Det tåler ikke visse å høre å "går etter" folk som kommenterer det. Fra steam reviews fikk jeg høre. Synn det ikke er en demo, så skulle jeg testa ytelsen å. https://www.reddit.com/r/oblivion/s/6Hr7qAgDa7 https://megagames.com/mods/elder-scrolls-iv-oblivion-remastered-ultimate-engine-tweaks-anti-stutters-lower-latency-no-film Folk har funnet løsninger for å øke ytelsen. Vil nok se enda bedre resulterer fremover om man er litt tålmodige. Endret 25. april av Sangesland
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. april Skrevet 25. april herzeleid skrev (9 timer siden): Så vidt jeg klarer å finne virker level scaling fortsatt å være i spillet, så alle fiender levler opp sammen med deg og unike våpen blir like gode/dårlige som nivået du var på da du fikk dem. Det gav meg dessverre litt avsmak for det hele da det ødelegger så mye av morroa for min del. Da blir det nei takk herfra også, og bruker heller tiden på Lorerim (det er til gjengjeld satans vanskelig i starten 😅) mens man venter på Skywind.
herzeleid Skrevet 25. april Skrevet 25. april Hugo_Hardnuts skrev (4 timer siden): Da blir det nei takk herfra også, og bruker heller tiden på Lorerim (det er til gjengjeld satans vanskelig i starten 😅) mens man venter på Skywind. Fant en artikkel som går nærmere inn på det. Oppsummert skalerer fiender og loot, men selve leveling systemet er forbedret så du ikke går glipp av attributter hvis du levler for fort og jeg antar du dermed vil kunne bli relativt sett sterkere ved å fokusere på færre skills. Om du ikke fokuserer virker det som du fortstt blir svakere og svakere ettersom du levler opp. Mulig jeg går på en smell her likevel https://gamerant.com/elder-scrolls-4-iv-oblivion-remastered-level-scaling-system-explained/
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. april Skrevet 25. april OK, den ga en god gjennomgang den der ja, men kan ikke si at jeg personlig ble noe mer fristet gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå