Gå til innhold

Trenger 25k innen 72 timer

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Striker2411 said:

Ja jeg har et problem. Men jeg ser mange av svarene handler om å spare meg for ti tusen ved forskjellige fremgangsmåter. Men greia er det at jeg har ryddet opp i økonomisk rot for nesten 300k takket være min eks. Nå er jeg på en måte ved målstreken og kan bli ferdig med dette og endelig leve livet igjen. Da driter jeg faktisk i 10 tusen. 

Du ser ikke helt hva som egentlig er problemet her.

Det at du har kvittet deg med 300 000 kroner i "problemer" uten å ta hensyn til noe så grunnleggende som å sikre deg et sted å bo, tyder på manglende økonomisk dømmekraft.

At du verken har mulighet til å låne penger eller selge noe for å skaffe midler til bolig, forsterker inntrykket.

Og når du sier at du ikke bryr deg om ti tusenlapper, bekrefter det bare hvor lite gjennomtenkt dette er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lånte bort penger til en som "garantert" ville ha det måned senere.

Det er 13 måneder siden, og han har det visst bare verre og verre, og skylder meg 13.000 spenn. Jeg kjøpte noe av ham for 9000 spenn for å hjelpe ham økonomisk, men han ga meg aldri dette.

Begynner å innse at jeg aldri kommer til å få tilbake de pengene. Dyrekjøpt lærdom, man ikke kan stole på folk i pengenød. Noen ganger lyver man og gjør alt man kan for å holde hodet over vannet.

Vurderer å rett og slett ta tingen han solgte meg nå, og selge den selv. (Hvis han ikke har solgt den til noen andre i mellomtida).

Han kom med historier, unnskyldninger og stadig nye grunner til at han ikke fikk de pengene likevel. Syk familie som han måtte reise til. Kom borti en annens bil og ripa den opp. Girkassa røyk. Var ikke måte på hvor uflaks.

Regner jo med at de pengene enten har gått til tipping eller flaska nå.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår at det her er skepsis til om jeg sier sannheten og at jeg bare er en rar fyr som får glede av å skrive tulleinnlegg på Facebook. Det eneste jeg har gjort meg skyldig i er å vise dårlig dømmekraft i valg av dame. 

Men jeg kommer ikke til å delta i noen videre diskusjon her med besserwissere som kun har tatt de beste og mest riktige valgene i livet. Jeg håper dere slipper å havne i en slik lignende drittsituasjon selv noen gang i livet. 
Men om dere gjør, så husk at diskusjon.no er plassen å gå for å bli betvilt og få tidenes leksjon i etterpåklokskap. 

Jeg fortsetter min søken andre steder, etter en løsning på mitt problem. 

Lenke til kommentar
Striker2411 skrev (1 time siden):

Jeg forstår at det her er skepsis til om jeg sier sannheten og at jeg bare er en rar fyr som får glede av å skrive tulleinnlegg på Facebook. Det eneste jeg har gjort meg skyldig i er å vise dårlig dømmekraft i valg av dame. 

Men jeg kommer ikke til å delta i noen videre diskusjon her med besserwissere som kun har tatt de beste og mest riktige valgene i livet. Jeg håper dere slipper å havne i en slik lignende drittsituasjon selv noen gang i livet. 
Men om dere gjør, så husk at diskusjon.no er plassen å gå for å bli betvilt og få tidenes leksjon i etterpåklokskap. 

Du har fått mange tips og svar som ikke går for deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest a8fa7...11b

Mistenker løsningen din var at du trodde noen skulle låne deg pengene fra forumet. Mistenker også at det ligger flere detaljer du ikke forteller om.

Anonymous poster hash: a8fa7...11b

Lenke til kommentar
Striker2411 skrev (2 timer siden):

Det er ikkje veldig lett å hjelpe deg ettersom det ikkje finnes nokon magisk løysing her. Når situasjonen i tillegg er slik at det ikkje er mogleg å få lånt 25 000 kr frå eit låneselskap, du har ingen familie eller vennar som du kan be om eit privatlån hos, du ikkje har noko som kan selgast, og du har heller ikkje inntekt som du kan be om forskot på lønn frå.
Og i følge deg sjølv så er det også ingen hjelp å få via NAV. Ja då er det ikkje så mange realistiske forslag å gi deg, utover å be deg rykke tilbake til start og prøve på nytt med å ringe rundt til låneselskap for å be om lån, faktisk stille spørsmålet til vennar og familie, sjå over om du verkeleg ikkje har møblar, elektronikk eller køyretøy som du kan selge, spørre arbeidsgivaren din om du kan få forskot på lønn eller at du får ubetalt den delen av månedslønna som du har jobba for, og ikkje minst spørre hos NAV om det verkeleg ikkje er noko å hente i bustøtte eller liknande no når du står i fare for å miste bustaden og snart vil trenge betydeleg meir frå NAV for å finne deg ein bustad.

Då står vi igjen med urealistiske forslag som at nokon via forumet opptrer som lånehai og gir deg 25 000 kr i håp om at du kjem til å holde din lovnad om å betale tilbake med 35 000 kr om tre veker. At du tilbyr å betale ei rente på 40% over tre veker er såpass mykje at svindel-alarmen bør ringe hos dei fleste. Sjølv om akkurat du meiner dette oppriktig så er det innlysande for dei fleste at dette er tilbod som vanlegvis kjem frå svindlarar der ein håper at offeret blir så frista av å kunne tene 10 000 kr på kort tid at ein heilt gløymer den betydelege risikoen ved å gi frå seg 25 000 kr utan sikkerheit.

Kan godt gi deg konkrete råd også, men du kan nok i liten grad bruke råda:
-Du kan donorere sæd, då får du 0,7% av 1G, altså 826 kr. Ikkje den heilt store summen men alle dråper hjelper. Er du kvinne så får du 5900 kr per egg.
-Du kan pante flasker. Det tek litt tid å samle inn 12 500 halvlitersflasker, det er likevel ikkje heilt umogleg om du no rett etter påske leiter rundt dei store alpinanlegga.
-Du kan tigge. Enten ved å stille deg opp på gata med ein plakat og eit pappbeger, eller du kan gå litt meir high-tech og opprette ein Spleis.
-Om pengane du får er 100% garanterte så kan du sjå om du får kjøpt dyre varer over netthandel med 14 dagars utsatt betaling, og så går du vegen om bruktmarkedet og selg disse varene for å tene dei 25k du trenger, før du om tre veker får pengar og betalar ned gjelda du har til nettbutikkane.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (1 time siden):

At du tilbyr å betale ei rente på 40% over tre veker er såpass mykje at svindel-alarmen bør ringe hos dei fleste.

Renter oppgis i annualiserte renter, vi snakker rente på oppimot 700% med disse tallene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
7 hours ago, Striker2411 said:

Det eneste jeg har gjort meg skyldig i er å vise dårlig dømmekraft i valg av dame. 

Jeg ville blitt overrasket om det ikke hadde blinket noen varsellamper for de fleste av oss lenge før – særlig dersom man har overlatt ansvaret for egne økonomiske forpliktelser til andre.

Dårlig dømmekraft viser seg som regel ikke bare i enkeltvalg, men gjenspeiles ofte i mange aspekter av livet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...